دریاچه شگفت انگیز

t دریاچه شگفت انگیز

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

دریاچه ای در قاره آفریقا واقع شده در کشور تانزانیا قرار دارد که نام آن ناترون است. این دریاچه بسیار ترسناک و عجیب است. معمولا در اطراف ھر دریاچه ای پرندگان و موجودات زنده ای زندگی می کنند که از نظر ادامه حیات وابسته به آن ھستند اما این مورد برای این دریاچه صدق نمی کند. تفاوت و علت ترسناک بودن این دریاچه با سایر دریاچه ھا در این نکته است که این دریاچه موجودات زنده اطراف خود را کم کم تبدیل به مجسمه و سنگ می کند.
این دریاچه آب بسیار کم عمقی دارد به رنگ قرمز، رنگ آن بین نارنجی، قرمز و صورتی تغییر می کند. دلیل این رنگ ھای خاص و تغییر آن ھا وجود نوعی از باکتری در آب این دریاچه می باشد. آب این مجموعه قلیایی است (PH:10/5) این میزان از قلیایی بودن به حدی سوزاننده است که می تواند به سرعت چشم و پوست حیواناتی که به آن شرایط عادت ندارند را بسوزاند. مواد قلیایی از تپه ھای اطراف به داخل دریاچه می ریزند و محلولی درست می شود که مصریان باستان برای مومیایی کردن از آن استفاده می کردند. مساله ای جالب درباره این دریاچه است که با وجود تمام خطراتی که برای موجودات زنده دارد این محل مکانی بسیار امن و ایده آل برای فلامینگوھا محسوب می شود. در ھر سال بیش از دو میلیون فلامینگو در دریاچه تخم گذاری می کنند. دلیل این حجم بالای فلامینگو این است که به خاطر شرایط محیطی آنجا ھیچ موجود درنده ای به دریاچه نمی تواند نزدیک شود و جلبک ھای قرمز موجود در آب منبع تغذیه ای فلامینگوها محسوب می شود.
آب این دریاچه در تمام طول سال گرم است. دمای ثبت شده دریاچه میانگین ۴١ درجه سلسیوس می باشد. آب آن نیز به ھیچ رودخانه یا دریایی نمی ریزد. متاسفانه حیات این دریاچه و فلامینگوهای آن با تھدید رو به رو است چرا که کشور تانزانیا شروع به ساخت نیروگاه برقی آبی بر روی رودخانه ایوسو تغذیه کننده اصلی دریاچه کرده است.

دریاچه شگفت انگیز.سایت نوجوان ها (2)

دریاچه شگفت انگیز.سایت نوجوان ها (3)

دریاچه شگفت انگیز.سایت نوجوان ها (1)

مطالب مرتبط:

دریاچه‌ای افسانه‌ای در دل کویر لیبی

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قدبلندترین هشت ساله دنیا

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

 

t دریاچه شگفت انگیز
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *