دلایل استفاده از حساسیت بالا در عکاسی

t دلایل استفاده از حساسیت بالا در عکاسی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها شما می دانید که وقتی در یک محیط کم نور بخواهید عکاسی کنید یکی از راه های جبران نور، بالا بردن حساسیت یا iso دوربین است اما دلایل دیگری نیز برای  بالا بردن حساسیت در دوربین وجود دارد.

خشک کردن حرکات سریع

برای عکاسی از سوژه های متحرکی که سرعتی بسیار بالا دارند مانند عکاسی از مرغ مگس خوار، سنجاقک ها، زنبور و … باید از بالاترین سرعت شاتر استفاده نمود. برای مثال در خشک کردن حرکت بال پرنده در عکس باید از سرعت 8000/1 ثانیه استفاده کنیم اما با توجه به نوری که در میانه روز وجود دارد و باید نور بیش تری در مقدار زمان کوتاهی از لنز عبور کند و معمولا لنز های زوم نیز دیافراگم متوسطی دارند مجبوریم از حساسیت بالای دوربین برای جبران کمبود نور استفاده کنیم. عکاسی از طبیعت (1) عکاسی از طبیعت (2)

عکاسی از ستارگان آسمان

اگر در عکاسی از ستارگان با استفاده از حداکثر گشادی دیافراگم باز هم نور کافی نباشد و شما مجبور به استفاده از سرعت های پایین شاتر شوید و یا پرده شاتر را برای چند ثانیه باز بگذارید به خاطر گردش زمین به دور خود تصویر ستارگان مانند یک خط کشیده ثبت خواهد شد اما اگر می خواهید ستارگان را بدون حرکت ثبت کنید می توانید حساسیت دوربین را بیش تر کنید. با استفاده از حساسیت 800 تا 1000 و به کار بردن یک لنز سریع با زاویه باز می توانید عکس دلخواهتان را بگیرید. عکاسی از طبیعت (3)

عکاسی با لنز تله قوی

هر چه قدر لنز تله شما قوی تر باشد باید از سرعت شاتر بیش تری استفاده کنید تا لرزشی در عکس ایجاد نشود ولی لنز های تله قوی معمولا دیافراگم های متوسط دارند و همین باعث می شود که شما کمبود نور را با افزایش حساسیت دوربین جبران کنید تا عکس محو نشود. عکس این عقاب نیز به همین شکل ثبت شده است. عکاسی از طبیعت (4)

t دلایل استفاده از حساسیت بالا در عکاسی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جنگ طبیعت با انسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *