دوربین های عکس فوری

دوربین های عکس فوری
t دوربین های عکس فوری

امروزه شما با دوربین های دیجیتال و یا تلفن همراهتان عکس می گیرید و بلافاصله عکس ها را می بینید اما شاید هیچ وقت نتوانید سال ها پیش را تصور کنید که بعد از گرفتن یک حلقه عکس، عکاس باید فیلم را تحویل مغازه عکاسی می داد و بعد، چند روز و یا چند هفته منتظر می شد تا عکس ها ی چاپ شده به دستش برسد.

تا حدود 50 سال پیش در بسیاری از شهرها امکانات چاپ و ظهور عکس های رنگی وجود نداشت و بیش تر این مراکز در شهر های بزرگ و یا تهران قرار داشتند اما در همان دوران، دوربینی به بازار آمد که عکس فوری می گرفت. به این ترتیب که بسته ای کاغذ عکاسی به جای فیلم داخل دوربین قرار می گرفت و بعد از عکس گرفتن یکی از کاغذها از دوربین خارج می شد. بعد از لحظاتی عکس به کمک موادی که روی کاغذ بود چاپ می شد و عکاس با برداشتن لایه روی کاغذ می توانست عکس را ببیند.یکی از معروف ترین شرکت هایی که دوربین های عکس فوری تولید می کرد شرکت کداک بود.

این دوربین ها به زودی از دور خارج شدند چون هم کیفیت رنگ هایشان ثابت نبود و هم این که دیگر نمی شد از این عکس تعدادی دیگر چاپ کرد؛ علاوه بر این ها به مرور امکانات چاپ و ظهور عکس رنگی گسترش پیدا کرد و ضرورت وجود این دوربین ها از بین رفت. اگر در آلبوم خانوادگی بزرگ تر ها بگردید حتما چند عکسی از نمونه عکس های فوری پیدا می کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عکس هایی که فقط یک عاشق عکاسی میتواند بگیرد

دوربین های عکس فوری

خاطره آن دوربین های عکس فوری آن قدربرای مردم شیرین بود که  امروزه شرکت های دوربین سازی دیجیتال دوباره همان دوربین ها را البته با تکنولوژی دیجیتال به بازار عرضه کرده اند تا آن هایی که دوست دارند خاطره بازی کنند بتوانند عکس فوری بگیرند .

دوربین های عکس فوری
دوربین های عکس فوری

دوربین های عکس فوری

دوربین های عکس فوری دوربین های عکس فوری camera.nojavanha (7) camera.nojavanha (8) camera.nojavanha (9) camera.nojavanha (4)

t دوربین های عکس فوری
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *