دوست بدارید تا دوست داشته شوید

t دوست بدارید تا دوست داشته شوید

روانشناسی-نوجوان (1)-دوست داشتن

شاید بیشتر از آن که می خواهیم پذیرفته شویم ، دوست داریم دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم . چون از این طریق بهتر می توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم . رعایت نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شده به شما کمک می کند تا بتوانید اطرافیانتان را به خود علاقه مند کرده ، تحت تاثیر قرار داده و به انسانی بهتر از آن که تاکنون بوده اید تبدیل شوید .

خودتان باشید ، صداقت را فراموش نکنید.

بزرگی می گفت : همواره سعی کنید نسخه اول از خودتان باشید نه نسخه دوم و کپی از فردی دیگر . . اگر به جای خود و در نقش خودتان زندگی نکنید اصلا زندگی نمی کنید ، فقط در این دنیا وجود دارید . اگر خودتان را دوست ندارید چگونه انتظار دارید دیگران شما را دوست داشته باشند ؟

به دیگران اهمیت دهید.

اگر به دیگران اهمیت ندهید چگونه انتظار دارید آنها به شما اهمیت بدهند ؟ هر چه بیشتر به دیگران کمک کنید، آنها هم بیشتر به شما کمک خواهند کرد . عشق و مهربانی نتیجه ای جز عشق و مهربانی ندارد .

کاری کنید که دیگران احساس خوبی داشته باشند.

گاهی مردم کارهایی را که شما انجام می دهید فراموش می کنند ، اما هرگز زمان هایی را که موجب شده اید آنها احساس بهتری داشته باشند فراموش نمی کنند .

مسوولیت کارهایتان را بر عهده بگیرید.

هیچ کس یک انسان دروغگو را دوست ندارد ، هر قدر هم که دروغگوی ماهری باشید در بلند مدت واقعیت آشکار می شود . اگر اشتباهی مرتکب شدید آن قدر شجاعت داشته باشید که مسوولیت آن را خودتان بر عهده بگیرید ، معمولا افراد ترسو چندان محبوب نیستند .

لبخند را فراموش نکنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من برای کنکور میخونم. چه جوری مطالعه کنم؟

لبخند مهربانی را همه دوست دارند. اگر کسی ، حتی یک غریبه به شما با لبخند نگاه کند چه احساسی پیدا می کنید ؟ در آن لحظه او دیگر به نظرتان غریبه نمی آید . تاثیر لبخند شما بر دیگران نیز همین گونه است .روانشناسی-نوجوان (1)-دوستی

 به همه احترام بگذارید.

هیچ فرهنگی در دنیا گروهی خاص را مشخص نکرده که شما می توانید به آنها بی احترامی کنید . با دیگران همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند ، مردم متوجه تمام رفتارهای شما هستند .

 اگر می توانید به دیگران کمک کنید.

در زندگی هر چه ببخشید، همان را دریافت می کنید. اگر بتوانید در زندگی کسی تاثیر مثبتی بر جای بگذارید خودتان هم از اثرات آن بهره مند خواهید شد . اگر بتوانید کسی را شاد کنید بدون شک خودتان هم شاد می شوید ، هر کسی قدر محبت و کمک های بدون چشمداشت را می داند . اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که هر گاه به کسی کمک می کنید خودتان هم احساس بهتری دارید .

در هر کاری رد پای خودتان را بگذارید.

سعی کنید به گونه ای کارهایتان را انجام دهید که بعدها هر کسی با مراجعه به آن دریابد شما آن را انجام داده اید .روانشناسی-نوجوان (2)-دوستی-وفاداری

به قولی که می دهید وفادار بمانید.

بعضی افراد از روی ناچاری قول می دهند ، اما هنگام عمل کردن به قولشان نمی توانند از عهده آن برآیند، به همین دلیل در نظر دیگران وجهه خوبی ندارند . پس تنها زمانی قول دهید که مطمئن هستید می توانید به آن عمل کنید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من دوست دارم برم رشته گرافیک اما مامانم مخالفه...

منظم باشید.

زمانی که منظم نیستید چگونه انتظار دارید زندگی خوب و مطمئنی داشته باشید ؟ سعی کنید در محیط مدرسه و منزل و … منظم باشید .

در دسترس باشید.

اگر بیش از حد خودتان را از دیگران دور کنید تا با این کار به آنها نشان دهید که فردی گرفتار هستید کم کم شما را فراموش می کنند . به خصوص در اوایل آشنایی باید دیدارها بیشتر باشند تا ارتباط نزدیک و صمیمی میان شما و آنها برقرار شود .

در محیط و جامعه تان نقشی بر عهده بگیرید.

سعی کنید در گروه های مهم و بزرگ نقشی بر عهده بگیرید . با این کار خودتان هم احساس مفیدتر بودن می کنید به علاوه اطرافیان نیز بیشتر روی شما حساب باز می کنند .

 

                                                                                                               دو هفته نامه موفقیت

t دوست بدارید تا دوست داشته شوید
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “دوست بدارید تا دوست داشته شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *