ربات عیب یاب

t ربات عیب یاب

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

Diagnostic.nojavanha (4)

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

ربات های زیادی برای کار کردن در معدن و کار های سختی که انسان نمی تواند انجام دهد ساخته شده اند؛ چون علاوه بر این که ما می توانیم از نیروی قوی آن ها برای کار های خود استفاده کنیم، از جان انسان ها نیز در کار های سخت و زیان آور محافظت می کنند.

Diagnostic.nojavanha (3)

شاید تا به حال با ربات های زیادی  که در کار های ساختمانی کار می کنند آشنا شده اید اما مطمئن هستم که رباتی را ندیده اید که بتواند در مرمت بناهای قدیمی مورد استفاده قرار بگیرد. این ربات کار گر نیست بلکه می توان گفت که یک مهندس تشخیص بنا می باشد. کارکرد این ربات عیب یاب به این صورت است که ابتدا آن را در محل مورد نظر قرار می دهند و نکته جالب این ربات در این است که می تواند محاسباتی را انجام داده و سن تقریبی بنا را نیز تشخیص دهد و این کار را با استفاده از نمونه بر داری از مکان انجام می دهد و همچنین می تواند تشخیص دهد که ساختمانی که مورد معاینه قرار گرفته است در حال نابودی است و یا خیر .

Diagnostic.nojavanha (1)

این ربات اولین بار به سفارش سازمان بناهای تاریخی ژاپن برای پیش برد پروژه های مرمت مورد استفاده قرار گرفت و بعدها نیز از این ربات در تشخیص میزان خرابی ساختمان ها استفاده شد. شاید از خود بپرسید کجای کار این ربات شبیه به یک مهندس است. پس باید به شما بگویم که این ربات علاوه بر نمونه برداری خود به صورت یک مهندس معمار می تواند خاک و یا مصالح مورد استفاده در بنا را تشخیص داده و بتواند همان گونه که گفتیم عمر آن بنا را مشخص کند که این کار شاید برای یک مهندس چندین روز زمان بگیرد اما برای یک ربات بین یک یا دو روز قابل انجام است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شست و شوی خودرو بدون آب

 

t ربات عیب یاب
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *