ربات نجات دهنده

t ربات نجات دهنده

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

 

Robot Savior.nojavanha (2)در تمام  جنگ های دنیا عده ای از سربازان به دلیل نبود نیروی نجات دهند ه و از طرفی به دلیل آسیب پذیر بودن بقیه افراد که در حکم نجات دهنده هستند جان خود را از دست می دادند و کسی هم قادر نبود از این گونه تلفات جلوگیری کند. بنابر این کار برای تمام افراد و همچنین فرماندهان سخت می شد اما در سال های اخیر که ربات ها  در زمینه نظامی نیز کار می کنند شاهد رشد روز افزون ربات ها در این زمینه بوده اند. از جمله این ربات ها رباتی بود که به عنوان پیشرو از آن استفاده می شد. بدین معنا که در جاهایی که انسان قادر به رفتن بدان جا نبود و یا اینکه ممکن بود جانش به خطر بیافتد از این ربات استفاده می شد. به عبارتی این ربات را در مسیر قرار می دادند و می توانستند توسط دوربینی که روی سر این ربات قرار داشت مسیر را به طور کامل ببینند و موقعیت سربازان دشمن را نیز به راحتی تشخیص می دادند و حتی در مواردی که مکانی آلوده به مین بود می توانستند این ربات را برای خنثی کردن بفرستند و جان هیچ انسانی را برای این منظور به خطر نیاندازند .

Robot Savior.nojavanha (1)نادیده نباید گرفت که جنگ در کل چیز خوبی نیست اما با تمام این حرف ها باز هم جنگ هایی در دنیا  به وجود می آید که انسان ها در نبرد حضور دارند و ممکن است زخمی شوند. در ایام گذشته شخص یا اشخاصی به نام امداد گر در تمام جنگ ها حضور داشتند و به افراد مجروح کمک می کردند اما زمانی که فردی در جای خطر ناکی گیر می افتاد دیگر حتی این افراد نیز نمی توانستند به آن کمک کنند، چون ممکن بود که جان خودشان نیز به خطر بیافتد. پس باید برای آن راهی پیدا می شد. در ابتدا از ماشین های نفر بر استفاده شد که به دلیل خارج شدن راننده و سوار کردن مجروحان باز هم جان انسانی به خطر می افتاد و مناسب نبود اما ربات هایی ساخته شدند به نام نجات دهنده که می توانستند به راحتی در هر مکانی حضور داشته باشند.

Robot Savior.nojavanha (4)

                                                                                                                                                                                           

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۶ دوچرخه‌ با تکنولوژی پیشرفته

 

همچنین کار بسیار جالبی که در مورد این ربات انجام داده شده است قدرت مانور و حرکت زیاد این ربات و همچنین تشخیص افراد زنده از مرده ها می باشد. به عبارتی وقتی در کنار دو شخص قرار بگیرد که یکی مرده و دیگری زنده باشد می تواند تشخیص دهد که کدام یک مرده و کدام یک زنده است و ابتدا فرد زنده را نجات  می دهد و سپس به دنبال فرد مرده می رود. با حضور این ربات در میادین جنگ می توان گفت که به راحتی می توانند جسد افراد را نیز جمع آوری کنند. 

 

 

 

 

t ربات نجات دهنده
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *