روزنوشته های کلانتر پفک؛ چطور صبح زود بیدار شویم؟

چطور صبح زود بیدار شویم؟
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ چطور صبح زود بیدار شویم؟
چطور صبح زود بیدار شویم؟

آنطور که من آمار گرفته ام یکی از دغدغه های این روزهای نوجوان ها این موضوع شده که دو روز دیگر مدرسه ها باز می شود و چطور دوباره صبح زود از خواب بیدار شوند؟

یک سری هایتان دارید می گویید: «وای کلانتر، عجب چیزی رو یادمون انداختی! هنوز بیشتر از یه ماه از تعطیلات مونده، چرا تابستونمونو خراب می کنی؟» و یک سری های دیگر می گویید: «بابا اونا سوسولن که از الان به فکر این چیزان. ما تا 31 شهریور صبح ها تا ظهر می خوابیم فرداشم شش صبح بلند می شیم می ریم مدرسه.»

به هرحال این موضوعی است که این روزها برای برخی از دوستان نوجوانم مطرح است و من نمی توانم نسبت به دغدغه ی آن‌ها بی تفاوت باشم. عزیزانم، راهش این است که حالا از الان نه ولی از دو هفته ی دیگر شروع کنید به زودتر بیدار شدن. هر روز ده دقیقه زودتر از روز قبل از خواب بیدار شوید.

بله من هم می دانم به همین راحتی نیست. بنابراین شما باید دلیل و در واقع انگیزه ای برای از خواب بیدار شدن داشته باشید. وگرنه که هیچ کس نمی تواند از خواب ناز صبح آن هم در تعطیلات بگذرد.

خود من هم همین طور هستم. یعنی با همه ی علاقه ای که به شغلم دارم اما اگر قرار باشد با این فکر که «الان باید بلند شوم و بزنم بیرون و تا شب کار کنم» صبح را شروع کنم که نمی شود. مطمئناً همان لحظه برمی گردم توی رختخوابم و می خوابم! خب برای شما هم همینطور است. اگر بخواهید با فکر اینکه «باید بلند شوید و بروید مدرسه و درس بخوانید و امتحان بدهید» از خواب بیدار شوید معلوم است بیدار نمی شوید!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "کاش خدا منو ببینه" از بهنام صفوی

پس چه کار کنیم؟

بنابراین این روزها که هنوز فرصت برای تغییر این عادت هست انگیزه ای برای خودتان جور کنید و صبح ها به هوای آن زودتر از خواب بیدار شوید.

اینکه این انگیزه چه باشد با خودتان است. بازی کامپیوتری دوست دارید؟ فیلمی را که صبح ساعت 9 نشان می دهد دوست دارید؟ شاید هم دوست داشته باشید در هوای خوب صبح کمی در پارک ورزش کنید. همه ی این‌ها می توانند دلیلی برای زود بیدار شدن صبح ها باشند.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و چطور صبح زود بیدار شویم

چشم بر هم بگذارید تابستان تمام می شود و دوباره مسئله ای بغرنج به نام بیدار شدن در ساعت شش صبح مطرح می شود. همیشه باید انگیزه ای برای زود بیدار شدن داشته باشید. مدرسه رفتن که انگیزه نیست. اتفاقا خیلی هم عامل بی انگیزگی برای گذشتن از خواب است! (خودمانیم، واقعیت است دیگر).

برای همین این روزها که هنوز مدرسه ها باز نشده انگیزه ای برای صبح بیدار شدن پیدا کنید و به هوای آن بیدار شوید تا بدنتان دوباره عادت کند.

توضیح عکس

یک بازی کامپیوتری هست که خیلی دوستش دارم. خود من هم روزهای تعطیل به عشق این بازی زودتر از خواب بیدار می شوم.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ چطور صبح زود بیدار شویم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *