روزنوشته های کلانتر پفک (۵۰)

t روزنوشته های کلانتر پفک (۵۰)
t روزنوشته های کلانتر پفک (۵۰)

 

کلانتر پفک و فردی که زباله ها را روی زمین می ریخت!
لحظه ای که کلانتر پفک از دیدن عمل ناشایست ریختن زباله بر روی زمین خواب از سرش پرید!

کلانتر پفک و کسانی که او دوستشان ندارد!

کلانتر پفک : من نمی دانم چطور در عصر حاضر هنوز کسانی هستند که زباله هایشان را در کوچه و خیابان رها می کنند. با توجه به این میزان از تبلیغات و آگاهی هایی که در مورد محیط زیست انجام می شود، چطور هنوز چنین چیزی ممکن است؟ من به شخصه به این موضوع خیلی اهمیت می دهم و معتقدم هرکس مرا یعنی کلانتر پفک را دوست دارد باید به این موضوع اهمیت بدهد!

همین را می خواستید؟ همین که پای دوست داشتن خودم را وسط بکشم؟! حالا می پرسید «کلانتر پفک چرا اینقدر عصبانی هستید؟» بی توجهی به محیط زیست همیشه مرا عصبانی می کند. چون از نظر من کسی که به محیط زیستش اهمیت نمی دهد، در درجه اول به خودش و در درجه دوم به سایر هم نوعانش و در درجه سوم به همه موجودات زمین بی اهمیت است. اصلا من با کسی که به خودش اهمیت نمی دهد کاری ندارم.

موضوعی که باعث ناراحتی و عصبانیت کلانتر پفک شد…

راستش امروز ظهر می خواستم کمی در آفتاب دلچسب ظهر استراحت کنم. چشم هایم داشت گرم می شد و همینطور به آواز پرنده ای گوش می دادم که یک دفعه خواب از سرم پرید. یک انسان را دیدم که کاغذ خوراکی اش یا نمی دانم چی را انداخت روی زمین. با خودم گفتم «نه کلانتر پفک، اشتباه می کنی. حتما از دستش افتاده. الان خم می شود و بر می دارد.» اما راهش را کشید و رفت!

اینقدر از دستش عصبانی شده بودم که می خواستم بروم و بپرم جلوی راهش و بترسانمش. البته این کارها در شان کلانتر نیست. هیچ وقت هم هیچ انسانی را نترسانده ام. اما اینقدر عصبانی شده بودم که خون جلوی چشم هایم را گرفته بود.

خلاصه که تا ده شمردم و چند تا نفس عمیق کشیدم تا حالم بهتر شد. بعد رفتم و کاغذ خوراکی اش را برداشتم و آوردم انداختم توی سطل زباله. چون اصلا دلم نمی خواست منظره ای که موقع خواب تماشایش می کردم کثیف باشد. بعد گفتم « کلانتر پفک حالا می توانی یک چرت خوب بزنی و از تماشای منظره ای تمیز لذت ببری.»

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تکه کلام های برخی از شخصیت‌های مجموعه‌های کمدی تلویزیون

نتیجه ی داستان…

کلانتر پفک می گوید آدم هایی را که در عصر حاضر هنوز به محیط زیست اهمیت نمی دهند و در خیابان زباله می ریزند درک نمی کند. او می گوید حفظ تمیزی محیط زیست یکی از اصول زندگی اش است و اگر کسی به محیط زیست اهمیت ندهد کلانتر او را دوست ندارد. پیشنهاد می شود اول برای خاطر احترام به خودتان و بعد برای به دست آوردن دل کلانتر پفک در محیط زیست زباله نریزید.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها – یاسمن رضاییان

 

t روزنوشته های کلانتر پفک (۵۰)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *