روز جهانی اسب تک شاخ(۹ آوریل، ۲۰ فروردین)

روز اسب تک شاخ
t روز جهانی اسب تک شاخ(9 آوریل، 20 فروردین)

روز اسب تک شاخ، بهانه‌ای شد تا کمی درباره تاریخچه این موضوع جادویی و زیبا صحبت کنیم. این مناسبت، یک روز ملی در کشور اسکاتلند است. کمتر کسی هست که اسب تک شاخ را نشناسد. به طوری که اگر فردی هم وجود داشته باشد که اسب تک شاخ را نشناسد، یک جای کار می‌لنگد! بسیاری از افراد معتقدند که اسب تک شاخ زمانی وجود داشته و در حال حاضر انقراض است.

برخی از افراد نیز باور دارند که این موجودات وجود دارند؛ اما از نظرها پنهان هستند. تک شاخ‌ها نماد شادی، خوشبختی، معجزه و جادو هستن. حتی عده‌ای باور دارند که اگر روزی شخصی این موجودات باشکوه را ببیند، زندگی برای او بهشت می‌شود. در این مطلب قصد داریم درباره روز اسب تک شاخ صحبت کنیم.

عکس اسب تک شاخ بر آثار باستانی رم

تاریخچه روز اسب تک شاخ

اسب تک شاخ به عنوان یک موجود افسانه‌ای شناخته می‌شود. موجودی با یک شاخ بزرگ، با سطحی مثل پیچ و نوک تیز که از پیشانی اسب خارج شده است.این اسب‌ها در آثار هنری باستانی بین النهرین پیدا شده‌اند و اغلب از آن‌ها در اسطوره‌ها و داستان‌هایی که از چین، یونان و هند می‌آیند یاد می‌شود. به همین علت روز 9 آوریل معادل با 20 فروردین به روز اسب تک شاخ اختصاص یافته است.

نقش اسب تک شاخ در اسطوره‌های یونانی

در اسطوره‌های یونان، نویسندگان به شدت باور داشتند که تک شاخان در یک سرزمین دور به صورت وحشی زندگی می‌کنند. آن سرزمین دور، هند بود و پزشک یونانی کتزیاس در کتابش “درباره طبیعت حیوانات” نقل قول می‌کند که او معتقد است هند اسبی تک شاخ دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترانه والس نوروزی با صدای خوانندگان مختلف + متن ترانه

اسب تک شاخ در ایران

تصویر اسب تک شاخ در برخی از آثار باستانی کشور ایران نیز یافت می‌‌شود و در کتاب مقدس عبری، حیوانی به نام “رعم” وجود داشت که برخی معتقدند تک شاخ است. همواره تک شاخ به عنوان نماد زیبایی و پاکیزگی تصویر می‌شود و شاخ آن می‌تواند سموم را از بین ببرد و بیماری را شفا دهد. در قرون وسطی، شاخ هایی را می‌فروختند و آن را به عنوان شاخ تک شاخ تبلیغ می‌کردند.

تصویر اسب تک شاخ در آثار باستانی ایران

 

آیا اسب تک شاخ واقعا وجود داشته است؟

با توجه به شواهد تاریخی و علمی، اسب تک شاخ به عنوان یک حیوان واقعی وجود نداشته و اغلب معتقدند که اسطوره تک شاخ، از تلفیق و ترکیب چند حیوان مختلف در فرهنگ‌های مختلف به وجود آمده است. به عنوان مثال، بعضی معتقدند که داستان تک شاخ از تلفیق خرس و گوسفند به وجود آمده ‌است. در هر صورت، اسب تک شاخ به عنوان یک نماد فرهنگی مهم در فرهنگ‌های مختلف شناخته شده ‌است.

آیا دیده شدن تک شاخ در کره شمالی واقعیت دارد؟

گزارش‌هایی درباره دیده شدن تک شاخ در کره شمالی وجود دارد؛ اما این ادعاها هیچگونه شواهد قابل قبولی را به همراه ندارند و می‌توانند به عنوان یک شایعه و افسانه محلی در نظر گرفته شوند. در حال حاضر، هیچ شواهد قطعی درباره وجود اسب تک شاخ در کره شمالی وجود ندارد و ممکن است این داستان به یک افسانه تبدیل شده باشد.

با توجه به تاریخچه و ظاهر زیبای اسب تک شاخ، افراد زیادی در همه رده‌های سنی به این موجود منحصربفرد علاقه دارند. به همین علت ممکن است برای تولد خود تم اسب تک شاخ را انتخاب کنند. اگر شما هم از جمله علاقه مندان به تم تولد اسب تک شاخ هستید، می‌توانید جشن تولد فرزند خود را با تزئین اسب تک شاخ برگزار کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "گلدون شمعدونی" از سینا حجازی

سوالات متداول

اسب تک شاخ به عنوان یک موجود افسانه‌ای شناخته می‌شود. موجودی با یک شاخ بزرگ، با سطحی مثل پیچ و نوک تیز که از پیشانی اسب خارج شده است.

این اسب‌ها در آثار هنری باستانی مزوپاتامیا پیدا شده‌اند و اغلب از آن‌ها در اسطوره‌ها و داستان‌هایی که از چین، یونان و هند می‌آیند یاد می‌شود.

در اسطوره‌های یونان، نویسندگان به شدت باور داشتند که تک شاخان در یک سرزمین دور به صورت وحشی زندگی می‌کنند. آن سرزمین دور، هند بود و پزشک یونانی کتزیاس در کتابش “درباره طبیعت حیوانات” نقل قول می‌کند که او معتقد است هند اسبی تک شاخ دارد.

در ایران باستان، تک شاخان در پرسپولیس یافت می‌شدند و در کتاب مقدس عبری، حیوانی به نام “رعم” وجود داشت که برخی معتقدند تک شاخ است. همواره تک شاخ به عنوان نماد زیبایی و پاکیزگی تصویر می‌شود و شاخ آن می‌تواند سموم را از بین ببرد و بیماری را شفا دهد.

منبع:

https://nationaltoday.com/national-unicorn-day/

t روز جهانی اسب تک شاخ(9 آوریل، 20 فروردین)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *