ساخت ربات مستخدم، بلند پروازی بعدی «ایلان ماسک»

t ساخت ربات مستخدم، بلند پروازی بعدی «ایلان ماسک»

«ایلان ماسک»، مدیر عامل تسلا و مدیر پروژه Space X را بیش از همه با خودروهای الکتریکی و موشک های فالکون 9 می شناسند؛ اما اکنون این مرد بلند پرواز به دنبال ساخت رباتی مستخدم است که کارهای خانه را انجام دهد.

به گزارش «تابناک»، نهاد غیر انتفاعی OpenAI – که یک نهاد تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی است که به شکل مشترک توسط ایلان ماسک و مدیر عامل  Combinator یعنی «سم آلتمان» مدیریت می شود – در فکر ساخت یک ربات برای خانه های ماست.

ایلان ماسک (1)

ایلان ماسک بعد از ساخت ماشین و موشک، به فکر ساخت ربات مستخدم افتاده است

چندی پیش مدیریت این نهاد اعلام کرد: ساخت یک ربات بهترین راه برای آزمایش و بهینه سازی ماشین ها برای یادگیری و انجام امور عادی و روزمره است. البته منظور ایشان از ساخت ربات، به کارگیری یک ربات از پیش طراحی شده و شخصی سازی و ایجاد تغییرات در آن برای انجام کارهای خانه است.

مأموریت اصلی OpenAI تحقیقات پیرامون هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی های مبتنی بر Machine Learning است و البته مراقب این موضوع نیز هستند که یک روز ربات ها شورش نکرده و جامعه بشری را نابود نکنند!

وقتی این نهاد در دسامبر سال 2015 تأسیس شد، رقم یک میلیارد دلار سرمایه گذاری را از سوی بسیاری از شخصیت های فعال در عرصه تکنولوژی از جمله خود آلتمان و ماسک و همچنین سایر شخصیت های برجسته سیلیکون والی مانند «جسیکا لیوینگستون» و «پیتر تیل» بنیانگذار PayPal دریافت کرد.

ایلان ماسک (2)

ایلان ماسک بعد از ساخت ماشین و موشک، به فکر ساخت ربات مستخدم افتاده است

صرف نظر از حوزه رباتیک، دیگر هدف بزرگ این نهاد پیرامون Chatbot هاست؛ عاملان هوشمندی که دقیقا همانند یک انسان واقعی می توانند با شما سخن بگویند. در همین رابطه، هدف OpenAI ساخت Chatbot هایی است که قادر به انجام اموری بیشتر از پیدا کردن تاریخ اکران فیلم ها و ترجمه متون هستند.

این نهاد همچنین گفته که تأثیرپذیری زیادی از پروژه DeepMind گوگل داشته که چندی پیش موفق شد قهرمان جهانی بازی Go را شکست دهد. این نهاد نیز در پی ساخت هوش مصنوعی است که بتواند در انواع بازی ها انسان را شکست دهد؛ اما شاید یکی از مهمترین اهداف این نهاد درگیر شدن در پروژه ای با عنوان Living Metrics است که در واقع یک معیار برای سنجش میزان هوش ربات هاست.

البته آلتمان و ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی تا حدی اختلاف نظر نیز دارند و در حالی که ماسک بر این باور است که این دیدگاه علمی تخیلی از دنیای که توسط ربات ها به زنجیر کشیده شده، بی منطق و دلیل است اما آلتمان بر این عقیده است که هوش مصنوعی در نهایت می تواند منجر به نوعی آخر الزمان شود؛ هرچند در حال حاضر این حوزه کمک زیادی به بشر می کند.

t ساخت ربات مستخدم، بلند پروازی بعدی «ایلان ماسک»
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
صبحانه و فیتنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *