سالاد حبوبات، لذیذ و پرخاصیت!

t سالاد حبوبات، لذیذ و پرخاصیت!

سالاد حبوباتحبوبات یا بنشن از جمله گیاهان پروتئینی هستند که مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ها خصوصا ویتامین های گروه A دارند. در هرم راهنمای غذایی، حبوبات جزو گروه گوشت محسوب می شوند. چرا که حبوبات از نظر پروتئین کاملا غنی هستند.مصرف حبوبات به دلیل داشتن فیبر زیاد و آشغال حجم زیادی از معده، احساس سیری زودرس ایجاد کرده و به دلیل آن که قند موجود در آن به تدریج آزاد می شود، ما را دیرتر گرسنه می کند.

برخی از خواص حبوبات عبارتند از: جلوگیری از احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و پروستات، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی و دیابت نوع ۲، بالا بردن مقاومت بدن در مقابل بیماری ها، ایجاد فعالیت روزانه و افزایش کارکرد حافظه، جلوگیری از پوکی استخوان به ویژه در دوران یائسگی، تامین کننده کلسیم لازم در دوران رشد کودکان، تعدیل فشار خون و جلوگیری از بروز کم خونی، رفع افسردگی و اختلالات عصبی، بلوغ گویچه های قرمز خون، رفع کننده یبوست و بواسیر، و …

امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ یک نوع سالاد که با حبوبات آماده می‌شود، آشنا کنیم. این سالاد می‌تواند به عنوان یک وعده‌ کامل غذایی نیز استفاده شود. با ما همراه باشید.

مواد لازم

لوبیا قرمز پخته شده: یک پیمانه

نخود پخته شده: یک پیمانه

ذرت پخته شده: یک پیمانه

نخود فرنگی پخته شده: یک پیمانه

فلفل دلمه در رنگ‌های گوناگون (خرد شده): یک پیمانه

جعفری خرد شده: یک چهارم پیمانه

خیار خرد شده: یک پیمانه

آبلیمو، سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه

برای تهیه‌ این سالاد بهتر است حبوبات را قبل از پخت، یک شب کامل در آب خیس کنید و در یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود حبوبات زودتر بپزند و آنزیم های بیش تری آزاد کنند که باعث هضم راحت تر آن ها و جلوگیری از ایجاد نفخ در دستگاه گوارش می شود.

لوبیا قرمز، نخود، ذرت، نخود فرنگی، فلفل دلمه و خیار را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. جعفری خرد شده را به آن ها اضافه می‌کنیم. برای سس سالاد، آبلیمو، سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل را به میزان دلخواه با یکدیگر مخلوط کرده و روی سالاد می‌ریزیم.

سالاد را در ظرف سرو آن قرار داده و به دلخواه تزیین می‌کنیم.

tabnakbato

t سالاد حبوبات، لذیذ و پرخاصیت!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روزی سه ساعت ایستادن در یکسال مثل شرکت در 10 ماراتن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *