سال ۲۰۱۶ چه اتفاقاتی در بازار موبایل دنیا می‌افتد

t سال ۲۰۱۶ چه اتفاقاتی در بازار موبایل دنیا می‌افتد

موبایل

امروزه گوشی‌های موبایل پیشرفت زیادی کرده‌اند تا آنجا که می‌توان از این دستگاه‌ها برای همه امور از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ارسال و دریافت ایمیل، تماس و ضبط صدا، دفترچه یادداشت و ساعت استفاده کرد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

بر این اساس انتظار پیشرفت این دستگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک خیلی بعید نیست تا آنجا که نمایشگر آنها با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو شود، یا از نظر امنیتی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند و هزاران ویژگی‌ دیگر که تا چند سال پیش خیلی عجیب و بعید به نظر می‌رسید.

۲/۳ میلیارد کاربر گوشی هوشمند

این روزها تقریبا همه اقشار مردم از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و تعداد کاربران این نوع گوشی‌ها از گوشی‌های فیچرفون بیشتر شده است، بنابراین آمارها حاکی از آن است که تا پایان سال‌جاری میلادی تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند به ۱/۹ میلیارد نفر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که تعداد این کاربران تا اواخر سال آینده به ۲/۳ میلیارد نفر برسد.

گوشی‌های هوشمند تا‌شونده

تاکنون برخی شرکت‌های گوشی‌ساز اقداماتی در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند با نمایشگر خمیده انجام داده‌اند، حتی پتنت‌‌هایی هم در رابطه با نمایشگرهای تاشو به ثبت رسیده است. بنابراین ساخت گوشی‌هایی که قابلیت تا شدن داشته باشند و در هر کیف و جیبی جا شوند خیلی دور از انتظار نیست. ساخت نماشگرهای OLED انعطاف‌پذیر به زودی به وقوع خواهد پیوست.

فروپاشی برخی شرکت‌های موبایلی

همانطور که بسیاری از شرکت‌ها عملکرد ضعیفی در بازار دارند، می‌توان انتظار داشت که در طول سال آینده تعدادی از آنها بخش بزرگی از سهم‌شان را از دست دهند و احتمالا از صنعت بازار موبایل حذف شوند.

بنابر‌این انتظار می‌رود حدود یک سوم فروشندگانی که سهم کمی از بازار دارند تا چند سال آینده به طور کلی از بازار حذف شوند. در این میان غیر از اپل و سامسونگ و برخی از تولیدکنندگان چینی، سایر شرکت‌های موبایلی وضعیت خوبی ندارند.بر این اساس فروپاشی و زوال بسیاری از شرکت‌ها در طول سال آینده خیلی بعید نیست.

تجهیز گوشی‌های هوشمند به نمایشگر ۴K

اما امسال تعدادی معدودی گوشی وارد بازار شد که از نمایشگرهایی با وضوح ۴K پشتیبانی می‌کرد. می‌توان انتظار داشت که در طول سال آینده گوشی‌هایی با فناوری ۴K راهی بازار شود. ارایه چنین نمایشگرهایی مستلزم وجود پردازنده و نرم‌افزار قدرتمند است بنابراین با وجود عرضه گوشی‌هایی با فناوری‌های پیشرفته می‌توان انتظار داشت که نیمه دوم سال آینده چنین گوشی‌هایی راهی بازار شوند.

ارایه اسکن عنبیه چشم

اگرچه این روزها اسکن اثر انگشت امن‌‌ترین گزینه برای حفاظت از گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، اما اسکنر‌ بیومتریک یکی از گزینه‌هایی است که در آینده امنیت گوشی‌های هوشمند را تضمین می‌کند. مایکروسافت به تازگی ویژگی جدیدی با نام Windows Hello به گوشی‌های جدیدش اضافه کرده که از اسکنر عنبیه بهره می‌برد.

با همه گیر شدن گوشی‌های موبایل انتظار می‌رود که این فناوری گران قیمت نباشد و در همه گوشی‌های موبایل ارایه شود بنابراین می‌توان انتظار داشت که اکثر گوشی‌های موبایل به این فناوری مجهز شوند، البته نباید انتظار داشت که اسکن اثر انگشت منسوخ شود، اما پیش‌بینی می‌شود اسکنر عنبیه به لحاظ سهولت استفاده، کاربردی‌تر باشند.

ارایه فناوری شارژ فوق سریع

خیلی از گوشی‌های پرچمدار امسال به فناوری شارژ سریع مجهز شدند، اما ظاهرا برخی سازندگان به این میزان راضی نبوده و قصد ندارند فرآیند بهبود فناوری باتری‌ها را متوقف کنند.

بر این اساس هوواوی برای گوشی‌های هوشمند باتری ارایه کرده که ۱۰ برابر سریع‌تر از باتری‌های فعلی شارژ می‌شود.

با توجه به پیشرفت‌ سیستم شارژ گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رود فناوری شارژ فوق سریع در سال ۲۰۱۶ ارایه شود.

هوشمندتر شدن دستیارهای هوشمند

هم‌اکنون دستیارهای صوتی سیری، گوگل‌ناو و کورتانا روی گوشی‌های هوشمند ارایه شده که دستورات محدودی را اجرا می‌کنند، اما انتظار می‌رود با پیشرفته‌تر شدن گوشی‌های هوشمند در آینده انتظارات بیشتری را برآورده کنند.

گسترش سیستم‌های پرداخت از طریق موبایل

از زمانی که اپل سیستم پرداخت از طریق موبایل Apple Pay که با استفاده از اسکنر اثر انگشت ایمن شده بود را معرفی کرد، سامسونگ هم سرویس Samsung Pay را ارایه کرد. گوگل هم با ارایه سرویس‌های امنیتی سعی در ایمن کردن هر چه بیشتر این سرویس‌ها کرد. از سوی دیگر ال‌جی هم اقدام به معرفی LG Pay کرد.

بر این اساس انتظار می‌رود که سال آینده هر کدام از شرکت‌ها سرویس پرداخت موبایل خود را ارایه کنند.

آندرویید همچنان در صدر

سیستم عامل آندرویید سال‌هاست که جایگاه شماره یک را در بازار موبایل به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود که سال آینده هم همچنان در صدر پلات‌فورم‌های موبایلی باقی بماند. بر اساس پیش‌بینی‌ موسسه تحقیقاتی IDC، آندرویید حداقل تا ۵ سال دیگر جایگاه خود را حفظ خواهد کرد که این امر ناشی از فروش بالای محصولات سامسونگ خواهد بود. در حالی که سیستم‌عامل گوگل همچنان به حکمرانی ادامه خواهد داد، iOS اپراتورهای موبایل بیشتری را برای شراکت پیدا می‌‌کند و ویندوز و بلک‌بری هم با تغییرات عمده‌ای برای جذب مشتری همراه خواهند بود.

t سال ۲۰۱۶ چه اتفاقاتی در بازار موبایل دنیا می‌افتد
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آنچه باید در مورد ماست بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *