سنگ های عقیق شجر همراه با مناظر طبیعت

سنگ های عقیق شجر همراه با مناظر طبیعت
t سنگ های عقیق شجر همراه با مناظر طبیعت

عقیق شجر یا دندریت به گروهی از عقیق‌های سفید یا کبود و در برخی از انواع یمنی سرخ گفته می‌شود. این سنگ دارای رگه‌هایی اغلب به رنگ قهوه‌ای یا مشکی و به شکل درخت و مناظر طبیعت، گاهی تا حدودی شبیه به حیوانات است. نقوش منحصر به فرد در این سنگ حاوی منگنز یا آهن هستند عقیق شجر معمولاً به رنگ سفید و یا خاکستری دیده می‌شود و یکی از نادرترین نمونه‌های این گوهر به رنگ سبز نیز وجود دارد.

این سنگ زیبا به نام عقیق دندریت نیز شناخته می‌شود و جلوه‌ای از زیبایی طبیعت را درون خود نشان می‌دهد. به دلیل تشابه برخی از نقش‌های ایجاد شده روی این سنگ با مناظر فصل پاییز و بهار، به آن‌ها سنگ شجر پاییزی و یا سنگ شجر بهاری نیز می‌گویند. این گوهر یکی از فراوان‌ترین نوع عقیق‌ها محسوب می‌شود و به راحتی می‌توان زیباترین سنگ و انگشتر شجر پاییزی را در بازار یافت.

خصوصیات سنگ شجر عقیق شجر از خانواده‌ی سنگ‌های کلسدونی و عقیق خزه‌ای محسوب می‌شود.  هر چقدر میزان آهن موجود در دندریت سنگ بیشتر باشد، رنگ آن متمایل به قرمز یا قهوه‌ای خواهد شد. این سنگ به صورت شفاف تا مات دیده می‌شود، و هر چه شفافیت سنگ بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اغلب افرادی که سنگ‌های قیمتی نادر را جمع می‌کنند، در جستجوی سنگ‌هایی هستند که طرح‌هایی مشابه مناظر طبیعی دارند.

سنگ عقیق شجر یا عقیق منظره یک سنگ زیبا و متنوع است که برای ساخت زیورآلات و تزئینات استفاده می‌شود. این سنگ همچنین دارای خواص درمانی و روانی است که برای سلامتی و آرامش بدن و روح مفید است.برای استفاده از خواص عقیق شجر، می‌توانید آن را به صورت انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره و یا آویز بپوشید یا در محل کار و خانه قرار دهید.

عقیق (1)

عقیق (8)

عقیق (9)

عقیق (6)

عقیق (2)

عقیق (3)

عقیق (4)

عقیق (5)

عقیق (7)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تک پوش دستبندی

t سنگ های عقیق شجر همراه با مناظر طبیعت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *