شخصیت شناسی و انتخاب رنگ!

t شخصیت شناسی و انتخاب رنگ!

شخصیت شناسی رنگ ها (1)

آیا می توانید دنیای اطراف خود را بدون وجود هیچ گونه رنگی تصور کنید؟

هر رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را روی بیننده می گذارد. افراد، واکنش های مختلفی را نسبت به رنگ های مختلف، از خود نشان می دهند. روانشناسی رنگ ها در دنیای ارتباطات اهمیت دارند. به اعتقاد روانشناسان رنگ ها شخصیت درون انسان ها را بیان می کنند. پس یکی از رنگ های نوشته شده در زیر را که مورد علاقه شما است، انتخاب کنید و مطالب مربوط به آن رنگ را بخوانید تا به شخصیت درون خود پی ببرید.

قرمز، صورتی، آبی، قهوه ای، خاکستری، ارغوانی، نارنجی، زرد، سبز، بنفش، مشکی، پرتقالی، فیروزه ای، سفید، شیری، نیلی، طلایی، خرمایی، لیمویی، نقره ای، زیتونی، سرمه ای، کبود

نتیجه:

قرمز

بسیاری از افراد ارتباط قوی با آن برقرار می کنند و واکنش شدید نسبت به آن نشان می دهند. احساسی مانند قدرت، جسارت، حیات، تخطی، برانگیختگی احساس و هیجان به آن نسبت داده می شود. در تابلوهای اخطار از آن استفاده شود. ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد؛ میزان انرژی را بالا می برد، اشتها را زیاد می کند( در بسیاری از رستوران ها از این رنگ استفاده می کنند) و بهترین گزینه برای اتاق غذاخوری است. قرمز کم رنگ گاهی واکنش های منفی را در افراد ایجاد می کند. فقط هاله های قرمز روی هرچیز، توجه بیننده را به آن جلب می کند. رنگ عشق، تنفر، فداکاری، خوش قلبی، خیر خواهی، خود پرستی و خشونت است. مظهر شدت و زیاده روی اس که گاهی مخالف آن نیز عمل می کند.

افراد علاقه مند به این رنگ، خون گرم هستند و هرگز در زندگی بی تفاوت نیستند. اشخاصی تند و سرکش که در عین حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. احتمال هیجانی عمل کردن آن ها زیاد است. قضاوت های عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران، اغلب سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود. دوست دارند مورد توجه قرار گیرند. بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهدافشان، ممکن است از دیگران هم مایه بگذارند. به طور کامل در عشق فداکارند، اما اگر روزی حوادث بر وفق مرادشان نباشد، خیلی زود آزرده و عصبانی می شوند. قوانین و مقررات زندگی را به دوستانشان یادآوری می کنند و به آن ها امید می دهند. در کل افرادی دوست داشتنی و مشکل پسند هستند که مورد محبت نیز می باشند. از آدم هایی که راحت صحبت می کنند خوششان می آید و در برابر آن ها راحتی بیش تری دارند.

صورتی

همان قرمز کم رنگ شده است. تمام صفات قرمز را دارد ولی کمی ملایم تر. با گذشت هستند و در عشق تندی نشان نمی دهند. دیگران را خوب درک می کنند و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف رفتار می کنند. به علت نشاطی که دارند، مورد علاقه اطرافیان هستند. آن ها شکست و دشواری های زندگی را تحمل کرده و با آن ها کنار می آیند. همواره دوست دارند در هر مرحله از زندگی بهتر باشند. به خاطر قدرت جسمی و اراده بالا به راحتی رویاهایشان به واقعیت تبدیل می شود. با مسئولیت ها به راحتی کنار می آیند و دیگران را در حل مشکلات یاری می کنند. سختشان است با دیگران بیش از اندازه صمیمی شوند. دارای افکار منفی نیز هستند.

آبی

آرام بخش و تسکین دهنده است. طرفداران زیادی دارد. مشاهده این رنگ سبب ایجاد هورمون های شیمیایی خاصی در بدن می شود که آرامش را ارتقاء می بخشد. از این رنگ در مطب پزشکان، اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده می شود. باعث کاهش فشار خون، اضطراب و اشتها(افراد پرخور از چیدمان آبی استفاده کنند) نیز می شود. با احساس هایی مانند نظم، پشتکار، اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق، سکون، سکوت، توجه و تمرکز همراه است. برخی از ترکیب های رنکی آن تحرک و اثر پویاتری دارند و برخی دیگر سردتر و دور از دسترس هستند. این رنگ توانایی کارمندان و ورزشکاران را افزایش می دهد.

افراد علاقه مند به این رنگ می توانند هوس، هیجان و احساسات خود را کنترل کنند و تشریفاتی نیستند. در لباس و آرایش آبی، رویایی می شوند. ظاهر آرام آن ها دیگران را وادار می کند به آن ها احترام بگذارند و خودشان هم دوست دارند پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران باشند. آزادی برایشان مهم است. در خرید و پوشش لباس قناعت می کنند. به سبب شرم و حیا و گاه غروری که دارند، میل دارند اغلب تنها باشند. بی توجهی دیگران آن ها را عصبانی نمی کند. معاشرت با این افراد، لذت بخش است. آن ها به امور معنوی اهمیت می دهند. معمولا هنرمند هستند. زود عاشق می شوند اما می گذارند عشقشان از دست برود، زیرا از مغز بیش تر فرمان می گیرند تا از قلبشان.

قهوه ای

آگاهی و هوشیاری را افزایش می دهد. می توان به این افراد اعتماد کرد. با ثبات و مقدس، شاعر پیشه و کمی فیلسوف مانند هستند. به ندرت تغییر عقیده می دهند و واقع بین هستند. با آن که کم تصمیم می گیرند، اما تصمیمی را که بگیرند به آن عمل می کنند.. در نگه داری پول و اسرار دیگران قابل اعتماد هستند. میل دارند در عالم خودشان باشند. گاهی با اطرافیان رفتار خشونت آمیز در پیش می گیرند. در عشق ورزی تندی نمی کنند. احساسات خوبی دارند، مانند سادگی، طبیعی بودن، استحکام و پایداری. به آن ها کمک می کند که واقعیت هر موقعیتی را بهتر دریابند و بدانند چه چیزی برایشان بهترین است. برای دیگران سخت است به آن ها نزدیک شوند.

خاکستری

مظهر چشم پوشی از خوشی های دنیا است. این افراد کارهای خود را براساس نظم و ترتیب و قواعد منظم انجام می دهند. معنی سکوت را به دیگران می فهمانند. با عکس العمل، تفکر و درون نگری باعث می شوند افراد را بهتر بشناسند. به اشتباه فکر می کنند به پشتکار احتیاج ندارند. نسبت به دیگران ویژگی مثبت تری دارند. خود را هم تراز اشخاص کهنسال می دانند. احساس بی نیازی می کنند. در عشق به افراد مسن تر از خود علاقه دارند. به کسانی که از نظر فکر و ایده از آن ها برتری دارند، علاقه مند هستند. کمی خودخواه و خود بزرگ بین هستند که سبب آزار دیگران می شوند و برای دوستی مناسب نیستند. والدین خوبی هستند. اکثرا به دلیل شکست در زندگی، افراطی عمل می کنند و افسردگی پنهان دارند. دوست دارند مورد توجه باشند. نمی خواهند به طور نابرابر با آن ها برخورد شود. می دانند در زمان مناسب چه بگویند.

ارغوانی

اسرارآمیز و به شدت ضد تنش است. افرادی که اضطراب دارند یا عصبانی هستند، با نگاه کردن به این رنگ، آرام می شوند. افراد علاقه مند به این رنگ، زود نظرشان جلب می شود و ماجراجو هستند. بین دوستان محبوب هستند و می توانند دست به عمل احمقانه بزنند. به سادگی امور را فراموش می کنند. به دنبال اشخاصی هستند که درخور اعتماد هستند.

نارنجی

گرم ترین رنگ اتمسفر است. خصوصیات مشابه قرمز را دارد. در عین حال گرما و صمیمیت را هم ایجاد می کند. واکنش های جدی را بر می انگیزد. افراد دو واکنش را در برابر این رنگ نشان می دهند، یا عاشق آن می شوند یا از آن متنفر می شوند. این رنگ، با توانایی، زرق و برق، شوخ طبعی، خوش بینی، شهامت، اشتعال، انرژی مثبت، گرما و آسایش در ارتباط است. افراد علاقه مند به این رنگ، مسئولیت پذیر هستند. می دانند چگونه با مردم رفتار کنند و با عشق و محبت باعث بالندگی دوستانشان می شوند. همواره آماده رقابت هستند. دوست برایشان مهم است و قدر آن چه را که دارند، می دانند. نظم و ترتیبی را که نیاز دارند، انتظارات غیر واقعی را که از آن ها دور می کند به آن ها می بخشد. نارنجی پر رنگ، کمک می کند که به شخصیت خودشان احترام گذاشته و آن را قبول داشته باشند و آن هایی را که دوستشان دارند تحسین کنند.

زرد

روشن ترین رنگ در طیف است. این رنگ باعث باز شدن ذهن می شود. این افراد، شاد، مهربان، تیزهوش، خوش بین، زنده دل، بی گناه و مورد اعتماد مردم هستند. به خوبی ارتباط خود را با دیگران مدیریت می کنند. در زمان مناسب تصمیم گرفته و خوب هم این کار را انجان می دهند. آن ها می توانند نقطه نظر دیگران را بهتر بفهمند و سیاست بیش تری را در زندگی خود اعمال کنند. هرگز در ابراز آن چه می خواهند بر زبان آورند، کم نمی آورند و دوستان زیادی دارند. وقتی شادی هایشان را با دیگران تقسیم کنند احساس رضایت می کنند. قدرت تجسم بیش از اندازه آن ها باعث می شود در خودشان غرق شوند.

سبز

جزء رنگ های فرعی است. بعد از آبی، پر طرفدار ترین رنگ است. دارای طبیعت تازگی و چند منظوره است. گرما و حرارت همراه با آرامش و خوشی ایجاد می کند. همان احساسات آبی را دارد؛ با این تفاوت که کمی گرم و با انعطاف تر است. این رنگ حس تازگی، طراوت، نو شدن، تعادل، آرامش و تسکین را القاء می کند. معمولا در اتاق عمل، اتاق خواب( سبز کم رنگ)، اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده می شود. هم چنین برای به تصویر کشیدن عناصر کاربرد دارد. ترکیب نادرست سبز ممکن است احساساتی مانند بی حالی و ناخوشی را ایجاد کند. این رنگ شامل مفاهیم صلح، افتخار آفرینی، خوش شانسی، باروری و حاصل خیزی است. سبز لیموئی کمک می کند که بفهمید برای پیشرفت بیشتر خود، به چه چیزی نیاز دارید. سبز کله اردکی که نوعی آبی آمیخته با سبز است، قدرت انتقال فکر را افزایش می دهد. هم چنین باعث می شود سیاست بیش تری در زندگی داشته باشید و این باور را القا می کند که می توانید با دست خود آینده ای دلخواه بسازید.

افراد علاقه مند به این رنگ، روابطشان بر پایه اصول و قرارداد است. تمایل به تنش نداشته و خوش بین هستند. کنجکاوانه به ماجراهای زندگی دیگران توجه دارند. آن ها نقطه اشتراکی با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی دارند. خجالتی نیستند و با آدم های غریبه خوب کنار می آیند و دوستانشان را امیدوار می کنند. برخی اوقات با کلام به عواطف دوستانشان آسیب می زنند. همیشه برای آموختن تلاش می کنند. دوست دارند مورد توجه و علاقه کسی باشند که دوستش دارند. اغلب تنها هستند و به انتظار فرد مورد نظرشان می مانند.

بنفش

تعادلی بین انرژی و هیجان قرمز و آرامش و سکون آبی را دارد. در اتاق مطالعه، غذاخوری و فضای بازی بچه ها کاربرد دارد. معمولا افراد خاص و هنرمند به این رنگ علاقه دارند. خیال پردازی این افراد را افزایش داده و احساس قدرت و اختیار بیش تری می کنند. هم چنین سبب تقویت کردن عمق احساسات شده و این افراد را صاحب اراده مصمم تر می کند و توانایی آن ها را در ارائه راهبرد جدید در زندگی افزایش می دهد. شریف و درستکارند و به دوستانشان کمک می کنند تا حقایق را به درستی و از صمیم قلب درک کنند. علاقه مند به فلسفه و تنهایی هستند. بنفش تیره، اشتیاق و خوش بینی را افزایش می دهد. استفاده از آن القاء می کند که باید کار جدیدی را آغاز کنند. بدگمانی را کاهش داده و فرصت های جدید را برای آن ها می گشاید.

مشکی

غیبت نور است. توانایی در تمرکز را افزایش می دهد. ناشناخته ها را به آن ها نشان می دهد. این افراد خوش ذوق، ظرافت طبع و دارای انگیزه هستند و افکارشان باطنی و درونی شده و بهتر می توانند بر روان و احساسات درست خود تمرکز کنند. به شخصیت اطراف خود احترام می گذارند و از هیچ کمکی به آن ها دریغ نکرده  و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی کنند. عقاید و نظرات دیگران را به آسانی می پذیرند. تغییر در زندگی را دوست ندارند. زندگی عشقی توام با مبارزه دارند. استفاده زیاد از این رنگ موجب افسردگی می شود.

پرتقالی

این افراد اجتماعی و خوش خلق هستند و با مردم خوب رفتار می کنند. نفوذ در آن ها مشکل است. با دوستانشان صادق و فداکارند.

فیروزه ای

بیش تر مورد علاقه خانم هاست. این افراد اسرار آمیز و احساساتی هستند. کارهای شخصی را به خوبی اداره می کنند و پشتکار دارند. با ثبات هستند و در کارها کم تر به نصیحت های دیگران توجه می کنند.

سفید

اصلیت همه رنگ هاست. قدرت تحلیل را افزایش می دهد. هر ارتباطی را که باعث می شود در حل مشکلات کمک کند، روشن می سازد. احساس رهایی و آزادی بیش تری می بخشد. این افراد سرشار از صداقت و پاکی هستند. آن ها به دوستانشان کمک می کنند که واقعیت های پشت پرده و حکمت ها را از لا به لای تجربیات و اتفاقات بهتر درک کنند. نسبت به دیگران متفاوت و گاهی اوقات عجیب هستند و در عین حال همه دوستشان دارند.

شیری

این افراد اهل رقابت در بازی هستند و دوست ندارند ببازند. همیشه خوش رو و در خور اعتماد هستند. علاقه دارند بیش تر در بیرون باشند. دوستان خود را با دقت انتخاب می کنند. وقتی آن ها را یافتند تا مدت ها دوستشان خواهند داشت.

نیلی

این رنگ که آمیخته ای از رنگ آبی و قرمز است، قدرت خطر پذیری را افزایش می دهد. افکار منفی را به مثبت تبدیل می کند. زندگی آن ها بیش تر مشابه زندگی عارفان است و بیش تر متوجه نگاهشان هستند. استاندارد های بالایی را برای انتخاب دوست دارند و اعتماد به نفس بالایی دارند. هر راه حلی را با دقت و تفکر انتخاب می کنند و آینده ای خوب و برنامه ریزی شده برای خودشان ایجاد می کنند. به ندرت مرتکب اشتباه می شوند. می توانند به راحتی دوستان جدید پیدا کنند و شادی فوق العاده ای به افراد افسرده می دهند. معمولا حس ششم قوی دارند.

طلایی

این رنگ باعث می شود احساسات و سرزندگی بیدار شود. به افراد کمک می کند تا آن چیزی را که باعث خرسندی و رضایت خاطرشان می شود پیدا کنند. آن ها می دانند چه چیزی درست و چه چیزی نادرست است. آدم های خوش بین و بشاشی هستند و زیاد ببرون می روند. در هر چیز، حد بالای آن را می خواهند. رفتار و کلام جذابی دارند. دانش و آگاهی زیادی نسبت به زندگی دارند. بسیار سخت، فرد مورد نظرشان را پیدا می کنند اما وقتی یافتند تا سال ها با او می مانند. معلم های خوبی هستند و شرایط منفی را به بهترین موقعیت ها تبدیل می کنند.

خرمایی

افراد باهوشی هستند. می دانند چه چیزی درست است و می خواهند همه چیز را مطابق میل خود در آورند که گاهی هم برای آن ها مشکل ساز می شود. در عشق صبور بوده و وقتی فرد مورد نظرشان را یافتند، برایشان مشکل است که فرد بهتری را پیدا کنند.

لیمویی

این افراد آرام هستند اما به سادگی عصبانی می شوند. به آسانی حسادت می ورزند و در مورد چیزهای کوچک اعتراض می کنند. نمی توانند به یک کار بچسبند اما دارای شخصیتی هستند که اعتماد و علاقه همه را جلب می کنند.

نقره ای

خیال پرداز و بامزه هستند. دوست دارند چیزهای جدید را بیاموزند. علاقه به خودسازی دارند. به راحتی می شود با آن ها صحبت کرد و خوب نصیحت می کنند. معمولا به کسی اعتماد نمی کنند اما وقتی دوست واقعی پیدا کردند تا پایان عمر به آن اعتماد می کنند.

زیتونی

این افراد، مهربان، بشاش، گرم و روشن قلب هستند. همراه خوبی برای فامیل و دوستان بوده و خشونت را نمی پسندند. می دانند چه چیزی درست است اما به سادگی به مردم حسادت می ورزند.

سرمه ای

افراد جذابی بوده و عاشق زندگی خود هستند. نسبت به همه چیز دارای احساس قوی هستند و خیلی زود گیج می شوند. وقتی از کسی عصبانی شوند به سختی او را می بخشند.

کبود

احساساتشان به سادگی و ناگهانی تغییر می کند. اغلب تنها بوده و مسافرت را دوست دارند. صادق هستند و حرف مردم را زود باور می کنند. پیدا کردن عشق مورد نظر برایشان مشکل است.

روانشناسی شخصیت، راحیل گلفام

مطالب مرتبط:

روانشناسی رنگ ها!

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت لطفا آن را لایک کنید.

t شخصیت شناسی و انتخاب رنگ!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جوش‌های سرسیاه از چه خبر می‌دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *