شخصیت شناسی و نوع گروه خونی

t شخصیت شناسی و نوع گروه خونی

شخصیت شناسی و گروه خونی (2)

شاید جالب باشد بدانید که می توان شخصیت خود و دوستانتان را بر اساس گروه خونی شان بررسی کنید! یک پروفسور ژاپنی به نام “توشیاتانوی”، پس از بررسی نتایج 300 هزار آزمایش روی گروه خونی، پی برد که شخصیت افراد با گروه خونی آنها در ارتباط است. مردم ژاپن اعتقاد دارند که گروه خونی در موفقیت های شغلی نقش دارد، حتی هنگام ازدواج هم به گروه خونی طرف مقابل خود اهمیت می دهند. جالب است بدانید که در جنگ جهانی دوم، سربازان ژاپنی بر اساس گروه خونی، در گردان ها دسته بندی می شدند. کشورهای غربی هم ارتباط بین گروه خونی افراد و شخصیت را قبول دارند و تفاوت افراد را تا حدودی به خاطر گروه خونی شان می دانند. پس با توجه به گروه خونی تان ببینید شما چه شخصیتی دارید.

1- گروه خونی O

این گروه خونی فراوان ترین گروه خونی است. افراد دارای این گروه خونی در سرتاسر جهان وجود دارند. اهدا کنندگان عمومی خون هستند. از نظر شخصیتی اجتماعی، سالم و از نظر روحی قوی و هدفدار بوده و در دوستی و دشمنی پایدار هستند. علاقه زیادی به تک روی و مشاغل مدیریتی دارند و خواهان استقلال هستند. چنین افرادی می توانند سیاستمدار، سرمایه گذار، ورزشکار یا تحصیل کرده خوبی باشند. صادق، خوش بین و پر انرژی هستند. از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. برای رسیدن به هدف، قدرت و تحمل خوبی دارند. اگر در میان راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجام آن هستند، پی ببرند خیلی راحت آنرا رها می کنند. چندان افسوس گذشته را نمی خورند. به مسائل جزئی اهمیت می دهند. آرام و با ثبات هستند و در برابر صداقت بسیار حساسند. رک و صریح، نظرشان را بیان می کنند. غالبا از رهبری کردن خوششان می آید. معمولا از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند.

با توجه به اینکه قدیمی ترین گروه خونی هستند؛ پس، از برنامه غذایی اجداد انسان که شکارچی بوده اند پیروی می کنند و در این حالت احساس بهتری دارند. آنها تمایل دارند سطح زیادی انرژی دریافت کنند. برنامه غذایی آنها باید حاوی پروتئین فراوان باشد. اگر سبزی بخورند، دائما احساس گرسنگی می کنند و به خوردن تنقلات  روی می آورند. از این رو با مشکلاتی در میزان قند خون و سوخت و ساز مواجه خواهند شد. می توانند آزادانه گوشت و ماهی مصرف کنند، اما از خوردن لبنیات یا کربوهیدرات زیاد باید بپرهیزند. روزی یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشند. در صبح به جای عصر ورزش کنند که شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری توصیه می شود.

2- گروه خونی A

در دومین رتبه از نظر فراوانی قرار دارند. این افراد سازمان دهنده، مطیع و در عین حال نیرومند هستند. به فعالیت های گروهی علاقه مند بوده و از هماهنگی لذت بیشتری می برند. با نزاکت بوده و در جستجوی تکامل هستند. انعطاف پذیر، تودار و بدون اعمال خشونت بوده و برای کارهای حسابداری، امور اقتصادی و مالی، برنامه نویسی رایانه، نویسندگی و کتابداری شایسته هستند. محتاط در تصمیم گیری، بدبین و بسیار حساسند. مایل هستند مسائل را به دو گروه سیاه و سفید تقسیم کنند. به قوانین و استانداردهای اجتماعی بسیار اهمیت می دهند. از تحمل و صبر بالایی برای انجام کارهای فیزیکی و رقابتی برخوردارند. در عین عصبانیت، می توانند ظاهر آرامی از خود نشان دهند. به نظرات دیگران اهمیت می دهند. اگر قلبشان بشکند به سختی التیام می یابد. بسیار مسئول و همواره بین کار و تفریح خط می کشند. معتقدند که می توان در مسائل دینی و اخلاقی به کمال رسید. ترجیح می دهند از سرگرمی هایی بهره ببرند که از فشار عصبی شان بکاهد.

این گروه، بعد از گروه خونی O تکامل یافته است. یعنی زمانی که بشر به جای شکار به کشاورزی روی آورده است. به پروتئین کمتر، اما به غلات بیشتر احتیاج دارند. اغلب خلاقند و مشکلات را به خوبی حل می کنند. باید گوشت کمتر و سبزیجات بیشتر بخورند. در مصرف خشکبار، دانه ها، غلات، میوه و سبزیجات کاملا آزادند. در خوردن لبنیات به ویژه اگر حساسیت داشته باشند، باید بپرهیزند. نسبت به گروه خونی O کمتر تحرک دارند و فقط 30 دقیقه نرمش آرام در روز برای آنها بسیار مناسب است.

3- گروه خونی B

در جنوب چین بسیاری از افراد دارای این گروه خونی هستند. این افراد به خوبی می توانند خود را با محیط وفق دهند. رک، حساس، دارای پشتکارو غیر قابل پیش بینی می باشند. دوستدار آزادی شخصی هستند. رازدار خوبی نیستند. آنها شایسته نویسندگی، روزنامه نگاری، هنر و کارهای فکری هستند و می توانند مجری یک برنامه تلویزیون، یک بازیکن گلف یا آرایشگر خوبی باشند. به راحتی از دیگران دستور نمی گیرند. سریع تصمیم گیری می کنند. قابل انعطافند و چندان به قوانین اهمین نمی دهند. به مسائل علمی و اکتشاف علاقه دارند. چندان صبور به نظر نمی رسند. از کارهای رقابتی خوششان نمی آید. معقول و خونسرد هستند. از بیان ایده های جدید نمی هراسند. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. با انجام کاری به مدت طولانی خسته و دلزده نمی شوند. به راحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. خلاق و مبتکر هستند. بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند.

هیچ گروه خونی به اندازه این گروه، مظهر میانه روی نیستند. این گروه زمانی تکامل یافته اند که انسان ها بیشتر سفر می کردند. مصرف گوشت، سبزیجات و غلات در آنها بسیار معتدل است. طبعی قوی و سالم دارند و بسیار واقع بین و عملگرا هستند. به راحتی می توانند وزن کم کنند. باید از خوردن غذاهای فراوری شده بپرهیزند. بهتر است تمرینات ورزشی ملایم انجام دهند که در آن، هم جسم و هم از مغزشان استفاده کنند.

4- گروه خونی AB

این افراد، ویژگی حد وسط گروه خونی a  و b را دارند.در اروپای شرقی بسیار دیده می شوند. در شرایط و موقعیت های پیچیده و سخت، اغلب به آرامی صحبت می کنند. منطقی، رمانتیک، خلاق، حسابگر، صادق، محافظه کار و رو راست هستند. اگر عصبانی شوند به راحتی کسی را نمی بخشند. این افراد برای مدیریت، تجارت، قضاوت، کارمندی و کارفرمایی مناسب هستند. تمایل به معلم شدن در این افراد دیده می شود. عاقل و تحلیل گر در مسائل بحرانی هستند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصفند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید سعی کنند. درباره گذشته حساسند. از قدرت فهم بالایی برخوردارند. چندان مسئولیت پذیر نیستند. خونسرد ولی در برخورد با مسائل غیر منتظره، خیلی زود نگران می شوند. حالات روحی آنها خیلی زود تغییر می کند. می توانند در آن واحد چند کار را با هم انجام دهند. از کارهای هنری خوششان می آید.

آنها باید ترکیبی از برنامه غذایی a  و b  را داشته باشند. از خوردن زیاد گوشت بپرهیزند و همیشه در برنامه غذایی خود، سبزیجات را بگنجانند. از خوردن ماهی، کربوهیدرات و غلات غافل نشوند. فعالیت های آرام مانند یوگا و تمرینات پر تحرک تر مانند پرش سبک را در برنامه خود داشته باشند.

روانشناسی شخصیت، راحیل گلفام

 

t شخصیت شناسی و نوع گروه خونی
5/5 - (3 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لامپی برای دیدن پستی و بلندی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *