کاردستی ظرف غذای پرندگان با بطری

کاردستی ظرف غذای پرندگان با بطری
t کاردستی ظرف غذای پرندگان با بطری

بحث فعالیت هیجان انگیز تماشای پرندگان در طبیعت یکی از انگیزه هایی است که شما دوستان نوجوان را به چالش فکری بر می انگیزد تا وسیله ای ابداع کنید و از تماشای این موجودات کوچک لذت ببرید. در این مطلب ساختن ظرف غذای پرندگان با بطری آب معدنی به شما آموزش خواهیم داد تا علاوه بر بازیافت مواد یک بار مصرف از زیبایی پرواز و خلقت ظاهری پرندگان نیز لذت ببرید.

لوازم مورد نیاز ظرف غذای پرندگان با بطری

  • بطری خالی نوشابه یا آب معدنی
  •  قاشق های چوبی
  • درفش یا قیچی یا هر وسیله نوک تیز
  •  قیف 

شیوه ساخت ظرف غذای پرندگان با بطری

ساخت این ظرف غذا بسیار ساده است. بطری را شسته و کاملا خشک کنید. به وسیله تیغ یا درفش سوراخ هایی در بدنه بطری برای رد شدن دسته قاشق ها ایجاد کنید. قاشق ها را به صورت ضربدری از سوراخ ها رد کنید. در این قسمت توجه داشته باشید که دسته قاشق از یک سمت بدنه عبور کرده و به موازات آن از طرف دیگر بیرون بیاید. سپس با استفاده از قیف دانه های ارزن را درون بطری بریزید. می توانید دو یا چند قاشق را از بدنه عبور دهید تا پرندگان بیش تری دور بطری جمع شوند.

کاردستی ظرف غذای پرندگان با بطری

به جای قاشق از مداد هم می توانید استفاده کنید البته در این صورت تنها نشیمن گاهی برای پرندگان درست می شود. اگر بخواهید غذا نیز در آن باشد می توانید قسمت پایین بطری، ظرف دیگری نصب کنید یا سوراخی در قسمت پایین بدنه بطری ایجاد کنید که ارزن ها از آن قسمت بیرون بریزد و پرندگان از غذا استفاده کنند.

کاردستی ظرف غذای پرندگان با بطری

ظرف غذای پرندگان را بیرون خانه جلو ایوان آویزان کنید و منتظر بمانید تا پرندگان دور آن جمع شوند و تماشای آن ها لذت ببرید. پرندگان بسیاری در شهر ها و روستاها زندگی می کنند که ممکن تا حالا به شم شما نیامده باشند.انتظار داریم شما نوجوان های با سلیقه از ظرف غذای پرندگان که ساختید و پرندگانتان عکس های زیبایی بگیرید و برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت برای دیگر دوستانتان به نمایش گذاشته شود.    

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی ساخت هفت سین با گونی کنفی

فیلم آموزش ساخت ظرف غذای پرندگان با بطری پلاستیکی

 

t کاردستی ظرف غذای پرندگان با بطری
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *