عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار

عطر بهار نارنج شیراز دربهار
t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار

نارنج شاید پرشمارترین درختی باشد که در شیراز می‌توان یافت، درختی که در میان بلوارها، حاشیه خیابان‌ها، در حیاط خانه‌ها و باغ‌ها  و اماکن گردشگری فراوان دیده می‌شود و عجب اینکه این درخت همیشه سبز است، بهار و زمستان، تابستان و پائیز، همواره سبزی را به بیننده هدیه می‌کند. بهار شیراز با عطر بهار نارنجش شناخته می شود هرجا که پا بگذاری عطر خوش بهار نارنج از خانه ها سرک می کشد.

بهار نارنج، شکوفه‌ای است که در انتها تبدیل به نارنج می‌شود، این گیاه عطر بسیار دلنشینی دارد که بسیار لطیف است و کمتر فردی یافت می‌شود که از استشمام آن دچار مشکل شود. این گل، هم زیبا و هم معطر بوده و حدود یکماه بر سرشاخه نارنج می‌ماند، البته در شرایط متعادل آب و هوایی و با توجه به خاصیت‌های دارویی بسیار فراوان، چیده شده و استفاده زیادی دارد.

گل بهارنارنج یکی از متاع‌های مهم و سوغات‌هایی است که مسافران شیراز در فصل بهار، می‌پسندند. این گل اگر در بسته‌های نایلونی، بسته‌بندی و فریز شود، مدت‌ها ظاهر و تازگی خود را حفظ می‌کند اما مردم شیراز پس از چیدن، آن را خشک کرده و در محلی خشک نگهداری می‌کنند و به‌عنوان جوشانده یا افزودنی مصرف می‌کنن

درخت نارنج یکی از قشنگ ترین درختان ایران است. عطر خوش شکوفه های این درخت، ناخودآگاه انسان را به یاد بهشتی می اندازد که در ذهن خود داریم و جالب اینجاست که استشمام زیاد این رایحه، حس دل زدگی در انسان ایجاد نمی کند. بهار نارنج معجزه می کند. با عطر خوش خود حس عاشقی را در انسان زنده می کند و با زیبایی و ظرافتی که دارند چشمان هر رهگذری را خیره به خود می کند.

جالب اینجاست که این شکوفه های سفید و زرد کوچک خواص درمانی زیادی دارند. نوشیدن یک دمنوش خوش عطر بهارنارنج خستگی را از تن انسان به در می کند. این گیاه آرامش بخش است و حتی در کاهش سردردهای میگرنی و عصبی نیز تا حد زیادی کمک می کند. مطالعات نشان داده که بهار نارنج برای تقویت اشتها، از بین بردن نفخ، کاهش تپش قلب و مشکلات کم خوابی مؤثر است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قدیمی ترین خالکوبی جهان بر بدن مومیایی مصری

در شیراز از بهار نارنج برای معطر کردن چای استفاده می کنند و هم چنین از آن عرق گوارایی می گیرند که درروزهای گرم تابستان به عنوان شربتی گوارا استفاده می شود.

 

t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار

t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار

t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار

t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار

t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار

 

انشا در مورد روز شیراز

t عطر بهار نارنج شیراز درفصل بهار
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *