عوارض استفاده از لباس‌ها و زیور آلات مد روز

t عوارض استفاده از لباس‌ها و زیور آلات مد روز

مد روز

خرید لباس‌های مد روز و خوش تیپ بودن هزینه مادی و جسمی بسیاری دارد. پوشیدن برخی از لباس ها تاثیر منفی بر تندرستی می گذارند و خرید آن ها شما رو روی تخت بیمارستان بستری می کند.

در ادامه با عوارض استفاده از لباس‌ها، زیورآلات و لوازم آرایش مد روز آشنا خواهید شد.

شلوار جین تنگ

در تاریخچه انجمن طب داخلی آمریکا از سندروم شلوارهای تنگ به کرات نام برده شده که سالانه تعدادی زیادی از افراد را مبتلا می‌کند. بسیاری از آن ها که میانسال و مسن هستند چند ساعت پس از خوردن غذا به مشکلات گوارشی، دل‌درد و سوزش سر معده مبتلا می‌ شوند. در واقع شلوار جین بسیار تنگ حرکات داخلی دستگاه گوارش را مختل کرده و سبب تجمع گاز در معده و نفخ می‌شود‌. شلوار جین تنگ می ‌تواند باعث عفونت مثانه در خانم ها شود.

همیشه در اطراف مقعد، باکتری‌ هایی وجود دارند که این باکتری ‌ها می‌ توانند در اثر اصطکاک لباس به طرف واژن حرکت کنند و چون مجرای ادراری در خانم ها کوتاه است، خیلی سریع باعث عفونت ادراری می‌ شوند.

کفش‌های پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند، هفت برابر بیش تر از کفش های دیگر به پاشنه پا فشار وارد می کنند. محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند پوشیدن این کفش‌ها فشار زیادی به قسمت‌ داخلی مفاصل زانو وارد می‌کند و به آن ها آسیب می زند.

پیراهن و کروات

پوشیدن پیراهن‌ بسیار تنگ و کرواتی که خیلی محکم بسته شده باشد، گردش خون به سوی مغز را محدود کرده و فشار به کره چشم را افزایش می دهد. استفاده از این لباس‌ها دامنه حرکت گردن و شانه‌ها را کم می‌ کنند و باعث ضعیف شدن این قسمت‌ها می‌شوند.

گوشواره

نتایج تحقیقات نشان می‌ دهند نزدیک 20 درصد افرادی که گوششان را سوراخ کرده و گوشواره به گوش می اندازند از عفونت های باکتریایی رنج می برند. از سوی دیگر، نیکل موجود در زیور آلات سبب بروز حساسیت می شود.

صندل ‌

استفاده کوتاه مدت از صندل ها ضرر زیادی ندارد، اما استفاده بلند مدت از آن مضر است. صندل هایی که کفه نازکی دارند سبب ابتلا افراد به بیماری فاشیای پلانتار می‌شوند. در این حالت، بافت‌هایی که در زیر پا قرار دارند متورم و دردناک می شوند.

salamaneh.com

t عوارض استفاده از لباس‌ها و زیور آلات مد روز
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا می توان در مریخ زندگی کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *