از عوارض گلت مو با خبر شوید!

عوارض گلت مو
t از عوارض گلت مو با خبر شوید!

گلت مو یکی از روش‌های رایج امروزی برای صاف کردن مو است. شاید شما هم نام آن را شنیده باشید و یا تصمیم به انجام آن داشته باشید. پس قبل از هرچیزی باید عوارض گلت مو را بدانید و سپس اقدام به اجرای آن کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحاتی را درمورد این روش صافی مو پبه شما بدهیم.

پیشنهاد مطالعه: علت سفید شدن مو

گلت مو چیست؟

داشتم یک موی صاف و لخت آرزوی خیلی از افراد است. از آن جایی که نگهداری از موهای فر سخت است، بسیاری از افراد به گلت مو روی می‌آورند. گلت مو یکی از روش‌های شیمیایی برای صاف کردن مو است که برای مدت زیادی موها را صاف و لخت نگه می‌دارد. این راهکار با داشتن مواد شیمیایی می‌تواند پیوندهای گوگردی را از بین برده و سبب صاف شدن مو شود. این نام از یک برند گرفته شده که محصول آرایشی برای صافی دائمی مو تولید می‌کند.

گلت مو چگونه سبب صافی مو می‌شود؟

حالت وز و فر بودن موها به دلیل قرار گرفتن پیوندهای گوگردی ما بین پیوندهای پروتئینی می‌باشد. حال گلت مو می‌تواند پیوندهای گوگردی موجود در مو را شکسته و حالت صاف و لختی به موهای شما بدهد. این روش بین 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد که بستگی به رشد و جنس موهای شما دارد.

بررسی عوارض گلت مو

حال این روش دارای عوارضی نیز می‌باشد که بهتر است آن‌ها را بدانید.

  • پس از انجام گلت مو دیگر قادر به فر کردن و یا براشینگ کردن موهای خود نیستید و موهای شما برای چندین ماه صاف و لخت خواهد بود.
  • انجام گلت مو نزد افراد بی‌تجربه یا کم تجربه، و یا استفاده از مواد بی‌کیفیت می‌تواند سبب آسیب رسیدن به موهای شما شود.
  • اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید، گلت کردن آن می‌تواند سبب ایجاد مو خوره‌های شدید شود.
  • از آنجایی که گلت مو پیوندهای مو را تغییر می‌دهد، ممکن است موی شما دچار خشکی شود.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با مثبت اندیشی، چگونه به زندگی ایده آل برسیم؟

نکاتی که باید قبل از گلت مو رعایت کنید!

  • بهتر است 5 الی 6 ماه قبل از گلت مو، موهایتان را رنگ نکنید چرا که این کار روی موهای رنگ شده جواب نمی‌دهد و ممکن است موهای شما دچار خشکی و مو خوره شدید شود که از عوارض گلت مو خواهد بود.
  • اگر موهایتان دارای رنگ یا مو خوره است بهتر است که قبل از گلت کردن آن را کوتاه کنید.
  • گلت یک ماده‌ی شیمیایی است و اگر درست انجام نشود می‌تواند آسیب زیادی به موهای شما وارد کند پس بهتر است که این کار را به افراد با تجربه بسپارید تا با عوارض گلت مو مواجه نشوید.

پیشنهاد مطالعه: بافت مو جلوی سر

مراقبت‌ها پس از گلت کردن مو

اگر شما هم موهایتان را گلت کرده‌اید پس باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا با عوارض گلت مو رو به رو نشوید. برای این کار بهتر است قبل از هر بار حمام کردن ابتدا موهایتان را با روغن‌های مفید همانند روغن بادام، روغن نارگیل و روغن آرگان آغشته کنید. همچنین بهتر است که از شامپوهای نرم کننده و حفظ کننده‌ی چربی سر استفاده کنید و به آرامی شستشو دهید. بهتر است پس از گلت کردن موهایتان از سرم‌ها و تقویت کننده‌های مو استفاده کنید تا با عوارض گلت مو رو به رو نشوید.

t از عوارض گلت مو با خبر شوید!
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *