کاردستى جعبه‌ هرمی با مقوا + الگو

t كاردستى جعبه‌ هرمی با مقوا + الگو
t کاردستى جعبه‌ هرمی با مقوا + الگو

کاردستى جعبه‌ هرمی کاردستی ای پرکاربرد برای همه نوجوان هاست. اگر برای هدیه‌ای که برای دوستتان تهیه کرده‌اید به دنبال جعبه‌ی زیبایی هستید این آموزش را بخوانید تا بتوانید یک جعبه مناسب برای هدیه درست کنید.

آموزش کاردستى جعبه‌ هرمی

وسایل مورد نیاز برای کاردستى جعبه‌ هرمی

  • مقوای رنگی
  • الگوی چاپ‌شده
  • قیچی
  • مقداری روبان یک ساتنی
  • چسب

شیوه‌ ساخت کاردستی جعبه هرمی

برای ساخت این جعبه‌ی فانتزی ابتدا از الگوی زیر صفحه‌ای برای خود چاپ کنید.

t کاردستى جعبه‌ هرمی با مقوا + الگو

اطراف الگو را با قیچی برش بزنید. سپس الگو را روی مقوای رنگی قرار دهید و با مداد اطراف الگوی چاپ‌شده را خط بکشید.

t کاردستى جعبه‌ هرمی با مقوا + الگو

پس از آن الگو را از مقوا جدا نکنید و قسمت‌های نقطه‌چین داخل الگو را با مداد فشار دهید تا روی مقوا منتقل شوند و پس از برداشتن الگوی اصلی بتوانید نقطه‌چین‌ها را روی مقوا ببینید.

راه دیگری هم برای انتقال خطوط داخلی وجود دارد. می‌توانید یک کاغذ کاربن سفید زیر الگوی اصلی قرار دهید و روی خط‌چین‌ها را با مداد پررنگ کنید. به این ترتیب همه‌ى خط‌چین‌ها از طریق کاربن به مقوای اصلی منتقل خواهند شد.

الگوی کاردستى جعبه‌ هرمی

دور الگوی اصلی را که به مقوا منتقل کرده‌اید برش بزنید و نقاط مشخص‌شده را در گوشه‌ها پانچ کنید. قالب اصلی جعبه‌ی هرمی شما آماده است. پس از آماده‌شدن قالب اصلی کار، همه‌ى قسمت‌هایی را که با خط‌چین روی قالب اصلی مشخص شده به طرف داخل تا بزنید. همه‌ی خطوط را از یک طرف به داخل خم کنید و کاملاً خط بیندازید.

حالا نوبت تا‌زدن کف اصلی قالب است. هر چهار طرف را به سمت بالا خم کنید و خط تا بیندازید. مرحله‌ی پایانی کار، رد کردن روبان یک سانتی از سوراخ‌های پانچ‌شده است تا هر چهار رأس این هرم را به هم متصل کند. البته قبل از آن، هدیه‌ی زیبایتان را داخل جعبه قرار دهید و بعد روبان‌ها را به هم گره زده و پاپیون زیبایی در رأس هرم به وجود بیاورید. به این ترتیب با خلاقیت خودتان کاردستى جعبه‌ هرمی را درست کردید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی ماشین با آرمیچر + ویدئوی آموزشی

 

 

t کاردستى جعبه‌ هرمی با مقوا + الگو
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *