لطفا در مورد رشته ریاضی و مهندسی کامپیوتر اطلاعات بدین

t لطفا در مورد رشته ریاضی و مهندسی کامپیوتر اطلاعات بدین

پرسش

من می خواهم برم رشته ریاضی و بعد مهندسی کامیپیوتر بخونم ولی می ترسم که نکنه برم و بعد نتوم درس هارو به خوبی بخونم و نمره بیارم چون ریاضی فیزیک اینا همه می گن سخته.

از شما خواهش دارم در مورد رشته ریاضی و مهندسی کامپیوتر اطلاعات بهم بدین.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

پاسخ آقای مسگری، مشاور تحصیلی سایت

دوست من سلام 

اگر درساتو خوب بخونی اصلا سخت نیستن.

رشته تحصیلی ریاضی فیزیک از شاخه متوسطه نظری در ایران است.

همانطور که از اسم این رشته پیداست دروس اصلی و مهم این رشته درس ریاضی و فیزیک است. دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می شود بنابراین دانش آموزانی که وارد رشته ریاضی و فیزیک می شوند باید به درس ریاضی علاقه‌مند باشند و توانایی لازم برای یادگیری مطالب مربوط به این درس را داشته باشند. یکی دیگر از پیش زمینه های لازم در این رشته، قوی بودن دانش آموز در درس فیزیک و شیمی می باشد. از آنجایی که اکثر رشته های دانشگاهی مربوط به این رشته در این دو درس ( فیزیک – شیمی) ضرایب مهمی دارند، بنابراین قوی بودن دانش آموز در این دروس بسیار مهم است. تجربه نشان می دهد دانش آموزانی که بهره هوشی (توانایی ذهنی) بالا و سرعت عمل ذهنی خوبی دارند، موفقیت بیشتری به دست می آورند. قدرت تجزیه – تحلیل و تجسم اجسام فضایی (تصور اشکال و اجسام در ذهن) از دیگر توانایی های لازم برای توفیق در این رشته می باشد. نام رشته ریاضی فیزیک، با رشته های فنی و مهندسی دانشگاه ها عجین شده است. بنابراین اکثر مشاغل فنی و مهندسی، از طریق تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک قابل دسترسی خواهد بود و از آنجا که کشور ما در حال صنعتی شدن می باشد نیاز جامعه ما نیز به رشته های فنی و مهندسی بیش از سایرین است. به جرات می توان گفت رشته ریاضی از نظر رشته های دانشگاهی و مشاغل مربوط به آن از متنوع ترین رشته های موجود در دوره متوسطه است.

مهندسی کامپیوتر:
کامپیوتر دستگاهی است که قدرت خارق العاده‌ای برای محاسبه دارد و می‌تواند بوسیله ابزارهای جانبی با محیط بیرون ارتباط برقرار کند. در این رشته علاوه بر کاربر بودن سازنده سیستم‌های کامپیوتری نیز خواهید بود.

برنامه نویسی برای سایت ها با توجه به محتوای درخواستی و مکانیزم عمل تست های مختلف یک برنامه، ساخت مدارهایی که قادر به ارتباط با کامپیوتر باشند همچنین ساخت ابزارهای جانبی برای کامپیوتر، ساخت مدارهای ساده منطقی، ساخت سخت افزارهایی که برای پردازش الگوریتم هایی که با کامپیوتر های معمول قابل پیاده سازی نیستند و … از زمینه های کاری برای یک مهندس کامپیوتر است.

موفق باشی

کاربران عزیز 

شما می توانید سؤال خود را در کادر پایین صفحه تایپ نموده و یا از طریق ایمیل info@nojavanha.com ارسال بفرمایید.

 

t لطفا در مورد رشته ریاضی و مهندسی کامپیوتر اطلاعات بدین
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
می خواهم بازی ساز شوم؟ | رشته بازی سازی

‫3 نظر ارسال شده در “لطفا در مورد رشته ریاضی و مهندسی کامپیوتر اطلاعات بدین

  1. fatemeh :

    سلام خسته نباشید رشته من کاردانش هستش گرایش کامپیوتر(انمیشن) با تحقیقایی که کردم متوجه شدم باید کنکور فنی بدم اما من مخوام پیوسته دانشگاه بیارم نمخوام ناپیوسته باشه دوسال کاردانی بخونم
    ممنون میشم بگید چجوری پیوسته بیارم ❤

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      دوست عزیز رشته های پیوسته و نا پیوسته چندان فرقی باهم ندارند با این تفاوت که قبولی در رشته های ناپیوسته بسیار راحت تر هست با توجه به رقابت کمتر و ظرفیت دانشگاه ها بعد از دوسال هم در یک آزمون دیگه شرکت می کنی ودر همان دانشگاه ادامه تحصیل می دهی اما اگر بخواهی در رشته کامپیوتر دانشگاه های سراسری شرکت کنی باید در کنکور رشته ریاضی شرکت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *