لیمو و این همه کار!

t لیمو و این همه کار!

لیمو (2)افزون بر موارد استفاده سلامت و زیبایی، کارهای بسیار دیگری می توان با لیمو انجام داد که همگی به صورت طبیعی و بی نیاز از مواد شیمیایی یا مواد افزودنی امکان پذیر هستند و البته در نهایت بویی شگفت انگیز نیز ایجاد خواهند کرد.

لیمو یکی از پر مصرف‌ترین و پر خاصیت‌ترین مواد غذایی در جهان است. جدا از درست کردن نوشیدنی های گوارا مانند لیموناد، از لیمو می توان برای اهداف مختلفی که حتی برخی از آنها خوراکی نیستند نیز استفاده کرد.

افزون بر موارد استفاده سلامت و زیبایی، کارهای بسیار دیگری می توان با لیمو انجام داد که همگی به صورت طبیعی و بی نیاز از مواد شیمیایی یا مواد افزودنی امکان پذیر هستند و البته در نهایت بویی شگفت انگیز نیز ایجاد خواهند کرد.

ماهیت اسیدی لیمو و روغن موجود در پوست این میوه آن را به یک عامل چند منظوره تبدیل کرده اند. افزون بر این، لیمو به آسانی در دسترس است و محصولی مقرون به صرفه محسوب می شود. در ادامه با برخی از ترفندهای جذاب لیمویی بیش تر آشنا می شویم.

از بین بردن آفت کش ها

محصولات غذایی ارگانیک همواره در دسترس نیستند و البته نمونه هایی گران قیمت‌تر نیز هستند. این در شرایطی است که مصرف مواد غذایی عادی مانند میوه ها و سبزیجات، به واسطه استفاده از آفت کش ها طی دوران رشد محصول برای سلامت انسان چندان خوب نیست.

شستشوی میوه ها و سبزیجات به تنهایی با آب برای رهایی از شر آفت کش های مضر کافی نیست. این جایی است که می توانید از یک لیموی تازه بهره ببرید.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را ترکیب کنید.

یک لیوان آب به این ترکیب اضافه کرده و خوب به هم بزنید.

این محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید.

محلول را روی محصول مورد نظر خود اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید.

در نهایت محصول را به خوبی بشورید و آن را با یک دستمال حوله ای خشک کنید.

استفاده از این روش خانگی شست و شوی میوه و سبزیجات می تواند آرامش خاطر بیش تری را برای شما ایجاد کند.

asriran.com

t لیمو و این همه کار!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ارتباط شخصیت شما با رنگ مورد علاقه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *