مجسمه گاندی و وندالیسم | ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی

وندالیسم
t مجسمه گاندی و وندالیسم | ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی

وندالیسم به معنای تخریب امکانات شهری و نشانه‌های فرهنگی است. نوشتن روی دیوارهای شهر با رنگ، خراب کردن صندلی اتوبوس‌ها و مترو، تخریب امکانات پارک‌ها و… به دست گروهی از نوجوانان و جوانان در شهر، نمونه‌ای از این ناهنجاری فرهنگی است. هرچند عده‌ای این‌گونه واکنش‌ها را نوعی واکنش در مقابل ناملایمات و ظلم‌های اجتماعی می‌دانند اما این‌گونه آسیب‌ها در حقیقت خود فرد را نیز متضرر می‌کند.

امروزه نوعی از وندالیسم را در فضای مجازی می‌توان مشاهده کرد که نمونه‌ای از آن حمله‌ی گروهی به صفحات افراد مشهور است؛ رفتاری که در جریان مسابقات ورزشی در کشور خودمان نیز دیده شده است.

این‌بار نیز این تخریب‌کنندگان فرهنگی تندیس مهاتما گاندی را در شهر سانفرانسیسکو تغییر دادند. این مجسمه که به دست زلاتکو پونوف و استیون لاو ساخته و به این شهر هدیه شده حالا در شب چشم‌های قرمز و وحشتناکی دارد.

هرچند که این مجسمه چندین‌بار آسیب دیده بود اما این بار چیزی از آن کم نشده است بلکه با لامپ های کوچک دیودی، چشمانی قرمز و خونبار به این تندیس اضافه شده است که در شب می درخشد.

این لامپ ها در خمیری مشکی رنگ قرار گرفته اند و به چشم مجسمه چسبیده شده است و شب هنگام ظاهری ترسناک برای عابرین ایجاد کرده است.

وندالیسم
وندالیسم
وندالیسم
وندالیسم
وندالیسم

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t مجسمه گاندی و وندالیسم | ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاربردهای تصاویر سه بعدی!

‫1 نظر ارسال شده در “مجسمه گاندی و وندالیسم | ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *