محل صحیح قرار دادن انگشتان بر روی صفحه کلید کامپیوتر کجاست؟

صفحه کلید
t محل صحیح قرار دادن انگشتان بر روی صفحه کلید کامپیوتر کجاست؟

استفاده صحیح از صفحه کلید

تا حالا شده که به این فکر کنید که ما چگونه از صفحه کلید استفاده می کنیم؟ آیا انگشتان ما به درستی بر روی صفحه کلید قرار دارد؟ اگر می خواهید روش درست استفاده کردن از کیبورد را یاد بگیرید، به این مطلب توجه کنید.

در ابتدا موقعیت صفحه کلید خود را درست کنید. در پشت کیبورد پایه های کوچکی هستند که می توانندصفحه کلید را بالاتر ببرند تا شما مسلط تر باشید و راحت تر کار کنید. پایه های پشتی را باز کنید و کیبورد خود را بالاتر ببرید.

کیبورد کامپیوتر

مچ دست خود را بالاتر از کیبورد قرار بدهید. اگر می خواهید به مدت طولانی از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید، بهتر است مچ دست خود را بالاتر از کیبورد قرار دهید تا به مچ شما آسیب نرسد. معمولا چند سانتی متر بالاتر از کیبورد کافی است.

محل صحیح قرار دادن انگشتان بر روی کیبورد

در ابتدا شما باید یاد بگیرید که از هر دو دست استفاده کنید و با کیبورد با هر دو دست تایپ کنید یا کارهای دیگر خود را انجام دهید.

محل صحیح قرار دادن انگشتان بر روی صفحه کلید

دست های خود را بر روی صحفه کلید قرار بدهید. در ابتدا شما راحت نیستید، طبیعی است اما بعد از یک یا دو هفته شما عادت می کنید که به طرز صحیح از صفحه کلید استفاده کنید.

محل صحیح قرار دادن انگشتان

صفحه کلید را به دو قسمت تقسیم کنید و سمت چپ و راست، انگشتان دست چپ را بر روی دکمه های A تا F قرار بدهید و تمام دکمه های بالا و پایین را با همان دست چپ پوشش بدهید. و سعی کنید فقط در همان محدوده دست خود را نگه دارید. برای قسمت قرینه هم همان طور. با دست راست بقیه دکمه های سمت راست را پوشش بدهید و چند بار این حرکت را تکرار کنید تا کم کم عادت کنید.

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تلویزیونی که قاب عکس می شود!

محل صحیح قرار دادن انگشتان بر روی صفحه کلید

تایپ ده انگشتی

در این قسمت شما یاد گرفتید که چطور با هر 8 انگشت تایپ کنید. و تایپی سریع و درست داشته باشید. از انگشت های شصت خود برای زدن بر روی دکمه space استفاده کنید. معمولا بعد از یک مدت می توانید برای استفاده از دکمه space فقط از یک انگشت شصت استفاده کنید. و خود را به تایپ 10 انگشتی عادت بدهید.

محل صحیح قرار دادن انگشتان

حالا  شما یاد گرفته اید که چگونه از هر 10 انگشت استفاده کنید. تا درست و مسلط بر صفحه کلید تایپ کنید. به یاد داشته باشید که بعد از مدتی که با صفحه کلید کار کردید، چند لحظه استراحت کنید. و به انگشتان خود استراحت بدهید.

محل صحیح قرار دادن انگشتان بر روی صفحه کلید

t محل صحیح قرار دادن انگشتان بر روی صفحه کلید کامپیوتر کجاست؟
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *