مراقب باشید دخترانتان بی‌مورد رژیم نگیرند

t مراقب باشید دخترانتان بی‌مورد رژیم نگیرند

کاهش وزن رشد دختران را در دوره بلوغ مختل می کند

 روانشناسی- والدین رژیم

کاهش وزن در دوره بلوغ دختران، علاوه بر اختلال در رشد آنها کمبودهای تغذیه ای، ضعف و خستگی، افسردگی و حواس پرتی را نیز به همراه دارد.

دکتر لیلا آزاد بخت فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عوارض زیان بار کاهش وزن در افرادی که اضافه وزن ندارند، اما دریافت کالری خود را به شدت محدود می کنند، بیشتر است، وی تصریح کرد: ریزش مو و خشکی پوست از عوارض دیگر رژیم های غذایی با محدودیت شدید کالری است.

دکتر آزادبخت گفت: ابتلا به سنگ کیسه صفرا از عوارض جدی در این گونه رژیم های غذایی است رژیم غذایی که با محدود کردن وعده های غذایی و یا ناشتایی همراه باشد کاهش وزن سریع را به همراه داشته و باعث کوتاه قدی می شود.

چرا دختران نوجوان نباید رژیم بگیرند:

سلامت نیوز: دختران نوجوانی که برای لاغری رژیم می‌ گیرند باید مراقب دچار شدن به پوکی استخوان در سال‌های آینده باشند.
نتایج یک تحقیق بلندمدت نشان می‌دهد چربی‌ ها نقش مهمی در ساخت استخوان‌ها خصوصا در میان دختران جوان دارند. به همین دلیل محققان هشدار دادند دخترانی که فشار زیادی به خود وارد می‌کنند تا لاغر بمانند در درازمدت به اسکلت بدن خود آسیب‌های ماندگار وارد خواهند کرد. این دانشمندان با استفاده از تکنیک‌های عکسبرداری پیچیده، شکل و تراکم استخوان را در چهار هزار دختر جوان اندازه‌گیری کردند.
روانشناسی- والدین رژیمروانشناسی- والدین (رژیماین تحقیقات نشان داد مقادیر بیشتر چربی در بدن دختران به طور مستقیم به داشتن استخوان‌های بزرگ‌تر و متراکم‌تر مرتبط است.
باید توجه داشت که داشتن استخوان‌های قوی در دوران جوانی به‌ خصوص برای زنان اهمیت فوق‌العاده‌ زیادی دارد چرا که آنها با احتمال سه‌ برابر بیشتر از مردان در سنین آینده دچار پوکی استخوان شده و از شکستگی لگن رنج می‌برند. به همین دلیل پزشکان به دختران نوجوان توصیه می‌کنند برای لاغر شدن بیش از حد به خود فشار وارد نکنند و حداقل به فکر چند سال آینده زندگی خود باشند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
والدین و کودکانی که از بازی می ترسند

البته یکی از کارها برای کاهش وزن و همچنین افزایش حجم استخوان‌های بدن ، ورزش کردن است و هر فردی می‌ تواند با داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش بدون عوارض جانبی وزن خود را به تدریج کاهش دهد.

یک مطالعه دیگر هم نشان داده بود، امروزه نگرانی دختران در مورد شکل ظاهری‌شان از سه‌ سالگی آغاز می‌شود. مشاهده کارتون‌ ها و فیلم‌هایی که شخصیت اول آنها دختران زیبا و خوش‌اندام است، از همان سنین کودکی دختران را در مورد ظاهر خودشان نگران می‌کند.

t مراقب باشید دخترانتان بی‌مورد رژیم نگیرند
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “مراقب باشید دخترانتان بی‌مورد رژیم نگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *