مزرعه خورشیدی جعبه‌ای!

t مزرعه خورشیدی جعبه‌ای!

%d9%85%d8%b2%d8%b1%d8%b9%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4%db%8c%d8%af%db%8cبرای تامین غذای 150 فرد حدود دو آکر زمین لازم است و در حال حاضر سان‌فرانسیسکو روشی راحت‌تر برای این مورد آغاز کرده است. مزرعه خورشیدی جدید با اندازه کوچک تر تامین کننده غذای 150 نفر خواهد بود و نیازی به مزرعه دو آکری نیست.

این طرح توسط برندی دیکارلی و اسکات تامسون ارائه شده است و در واقع محفظه قابل حمل بوده و نیازمند زیرساختار خاصی نیست.

این مزرعه خورشیدی “مزرعه در جعبه” نام دارد و برای پرورش گیاهان و تامین غذای پایدار طراحی شده است. سیستم آبیاری آن شامل پمپ با قدرت خورشیدی و آبیاری قطره‌ای است. به همین دلیل آبیاری آن موثر و بدون اتلاف آب خواهد بود. تمامی محفظه‌ها از نیروی خورشیدی استفاده می‌کنند و دارای قدرت سه کیلو واتی بوده که انرژی لازم پمپ‌های آب هر محفظه و Wi-Fiلازم را برای کنترل از راه دور مزرعه  تامین می‌کند.

تمامی اجزای مزرعه هم چون خاک و بذرها زنده و پایدار هستند. راین مزرعه شامل سه مرحله پرورش مواد غذایی در مزرعه مثل پایداری، فناوری و محافظت است.

دیکارلی اظهار کرد: این طراحی با توجه به الگوی خاصی عمل می‌کند و ترکیبات آن با نیازهای آب‌وهوایی محلی هماهنگ خواهد شد. این گزینه‌ها شامل ذخیره هوای سرد داخلی است که موجب تازه ماندن محصولات تا زمان فروش و یا مصرف می‌شود. دیگر گزینه آن تصفیه آب برای آبیاری گیاهان در صورت لزوم است.

این پروژه توسط کالج Santa Rosa برای آموزش و فراگیری دانشجویان برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در شرایط خشکسالی ارائه شده است.

ایسنا

t مزرعه خورشیدی جعبه‌ای!
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حکایتی از بوستان سعدی "شریک بدکار"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *