مسابقه ادبی شماره (۱۰)

t مسابقه ادبی شماره (10)
توضیحات

دوستان عزیز
در این تابستان قصد داریم نکاتی در رابطه با داستان نویسی به شما آموزش دهیم و در ادامه آن تمریناتی برای تقویت داستان نویسی و نگارش شما. دوستانی که علاقمند به شرکت در این کلاس های داستان نویسی مجازی هستند با ما همراه شوند.
در ابتدای این بخش از شما می خواهیم اگر دوست دارید با ما همراه شوید اتاق خواب تان را توصیف و برای ما ارسال کنید.
پس از بررسی نوشته های ارسالی، ما برنامه های ویژه ای برای کسانی که توصیف های خوبی داشتند، داریم.
شاد باشید

مهلت شرکت در مسابقه 12 مردادماه
جایزه 30 هزار تومان
شرایط شرکت در مسابقه

1- عضویت در سایت نوجوان ها

2- محدوده سنی 12 تا 21 سال

راه های ارسال پاسخ ارسال پاسخ از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

اعلام نتایج

برنده این مسابقه خانم فاطمه قادری هستند.

کاربر عزیز

چنانچه این مسابقه مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

 

t مسابقه ادبی شماره (10)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مسابقه با جایزه بهاره شماره 4-به همراه پاسخ

‫10 نظر ارسال شده در “مسابقه ادبی شماره (۱۰)

  1. Aliasghar85 :

    وارد اتاق که بشوی روبه روی خود قفسه ای قهوه ای رنگ میبینی که بر روی ان ماشین های زیبایی چیده شده است زرد وقرمز وابی برای خود یک نمایشگاه ماشین است و در قفسه های پایین تر کتابخانه ی کوچک من که پر است از کمیک های تن تن ومیلو در گوشه سمت راست اتاق یک پنجره وجود دارد که در کنار ان میز تحریر کوچکی به همراه گلدان شمعدانی با گل های سرخ ودر سمت چپ تخت چوبی با ملافه هایی با نقش ماشین. این توصیف اتاق من بود .

  2. fzb1390 :

    بنام خدا با سلام.معمولا و در حالت عادی برای یک شخص اتاق خواب آخرین محیطی که چشمانش بسته می‌شود و به خواب می‌رود، و اولین جایی که بعد از بیدار شدن از خواب مشاهده می‌کند، محیط اتاق خواب است بنابر این رنگ اتاق خواب من طوری طراحی شده تا رضایت مرا جلب کند رنگ اتاق خواب و نور چراغ خواب نیز تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت خواب دارد. هر رنگ احساس خاص خودش را دارد که می تواند واکنش های متفاوتی را ایجاد کنداتاق خواب با استفاده از رنگ روشن حس سر زندگی، روشنایی، شفافیت و همین طور نظافت را بیان می‌کند رنگ اتاق خواب من سبز است استفاده از این رنگ می‌تواند تاثیر آرام‌کننده داشته باشد و باعث شود راحت‌تر بخوابم دکوراسیون اتاق خوابم از هر فضای دیگری در خانه برایم مهم تر است.ازکاغذ دیواری ، رنگ آمیزی های متنوع و قاب های عکس و تصاویر ترسیمی برای زیباتر نمودن دیوارهای اتاق خوابم استفاده نمودم. زیراطراحی دیوار اتاق خواب نباید چشم را اذیت کند و باید رنگی باشد که شخص بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به راحتی درون آن به آرامش دست یابد در گوشه ای از اتاقم تختخواب چوبی قرار دادم زیرا چوب از این جهت که برگرفته از طبیعت است انرژی، شادی، گرمی و نرمی را به فرد در حین خواب منتقل می‌کند و مناسب‌ترین جنس برای تهیه تختخواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان محسوب می‌شود.لباس‌ها، را در کشوهای زیر تخت‌خواب‌ها نگه‌داری میکنم در کف اتاقم موکت ابی رنگ پهن نمودم زیرا که موکت ها نرم و زیبا هستند، برای اتاق خواب ایده آل بوده و معمولا گرمترند . اتاق من یک در و دو پنجره دارداکسیژن و نور آفتاب از جمله ضروریات یک اتاق خواب ایده آل است. که با داشتن پنجره ممکن است به این ترتیب بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می‌شود و امکان اکسیژن‌رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می‌شود. بنابراین شب به هنگام خواب اکسیژن کافی وجود ندارد. ضمن آنکه نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می‌کند. پرده ها یکی از رایج ترین انواع پوشش پنجره هستند که در اتاق استفاده می شود.که من برای اتاقم از پرده های ظخیم و پلیسه دار استفادع نمودم که آستر ظخیمی دارند که جلوی هر نوری را می گیردو بهترین راه حل برای جلوگیری از ورود نور روز به اتاق هستند همچنین مانع از نفوذ سرما و گرما از لای پنجره ها می شوند. در گوشه ای از اتاق صندلیهای چوبی قراردادم تا فضایی را برای آرامش گرفتن محیا کنم جلو آن هم یک میز چوبی زیبا برای جلب توجه گذاشتم یک طرف دیگر اتاقم کمدی است که برخی وسایل مانند کتب درسی ،لوازم تحریر در ان جا گرفته است.کنندبا وارد کردن لوازمی به خصوص گل ها و گیاهان طبیعی به اتاقم به آن روح و حس زندگی ببخشیده ام.تااگر کسی وارد اتاقم شود اولین چیزی که توجهش را جلب می کند این گلهای زیباست.

  3. Sara_sdn :

    اتاق من
    لامپ مهتابی تقریبا تمام روز روشن است چون اتاق من تنها دارای یک پنجره کوچک است که نور کافی را برای اتاقم فراهم نمی کند.پنجره ای که من هرروز سعی میکنم با کنار زدن پرده های صورتی اتاقم اندکی از روشنایی آسمان را ببینم، هر چند که بیشتر مواقع به خاطر وجود خانه های مقابل مجبورم پرده ها را بکشم و این پنجره اولین چیزی است کا وقتی وارد اتاق من می شویم به چشم می خورد.
    زیر پنجره تختم را قرار داده ام که با روتختی سفید و گل های ریز صورتیش می توانم بگویم عاشق خوابیدن روی آن هستم.
    میز کامپیوتر را در کنج اتاق و سمت راست تخت گذاشته ایم و اگر کسی وارد اتاقم شود اولین چیزی که توجهش را جلب می کند، همین میز است چون به زحمت و به دلیل تنگی اتاق مجبور شدیم آن را آنجا جای دهیم تا بلکه فضای باز بیشتری برای اتاق فراهم شود.
    بخش دیگری از اتاقم که بسیار به آن علاقه دارم کتابخانه ی کوچکم است البته کتاب هایش را بیشتر. هر چند تعدادشان زیاد نیست اما با هر کدامشان خاطره ای دارم و بعضی هایشان را با پول تو جیبی های خودم خریده ام و به همین دلیل است که با دیدنشان حس خوبی پیدا میکنم.
    بعد از تمامی وسایلی که در اتاقم قرار داشت اگر هنوز برای شناخت اتاق نیاز به توضیح دارید میتوانم بگویم اتاق من مساحتش به ۸ متر هم نمیرسد اما با این حال من در آن زندگی می کنم و عاشقش هستم.

  4. Mzb1322 :

    بنام خدا با سلام ،اتاق خواب محل استراحت و رفع خستگی هست اتاقی که من دارم به وسعت۳ددر ۵ متر.با دودر و پنجره ای به سمت حیاط،که ازهنگام طلوع آفتاب، تا ظهرکه در طول روز پرده ها رو کنارمی زنم تا از نور نهایت استفاده رو ببرم اما در هنگام خواب ، با بازکردن پرده ها از انرژی های منفی و ورود نور اضافی جلوگیری می کنم
    در تابستان با کشیدن پرده به اتاقم از ورود گرما جلوگیری می کنم پرده ای با پارچه ی ضخیم برای اینکه از ورود نور به اتاقم در هنگام خواب جلوگیری کنه راهکار مناسی برای در امان بودن از انرژی های منفی و در عین حال عایقی برای سرما و گرد و غبار محسوب میشه. پنجره نقطه ی مناسب یک اتاق هست که با انتخاب رنگ و طرح مناسب پرده میتوان اون رو به عنوان نقطه ی کانونی اتاق معرفی نمود و نمای خیره کننده ای به اتاق داد. در کنار اتاقم جلو پنجره چند گلدان زیبا به چشم می خوردکه به سمت افتاب قرار دارد فضایی که از دریچه آن بتوان به منظره ی بهاری بیرون نگاه کرد و از هوای مطبوع بهاری لذت برد این رنگ ها هستن که به اتاق نشاط میدهند رنگ‌مایه‌های قرمز، رنگ‌هایی معروف هستند که احساسات ما را بر می‌انگیزند به همین دلیل این رنگ‌ها انتخاب بسیار خوبی برای اتاق خوا ب هستند پس باید ازرنگ دیوار ها٬ پرده٬ موکت و … برای شادابی و زیبایی اتاق کمک گرفت . استفاده از تک صندلیهای چوبی می توان فضایی را برای آرامش گرفتن محیا کرد برای تزئین صندلی های اتاقم از کوسن ها و رویه های پارچه ای با طرح ها و رنگ های شاد استفاده کردم در جلوی ان میز کوچکی که روی آن کامپیوتر ، اسپیکرها و چند کیف سی‌دی را گذاشتم و اطراف صندلی را از گلدان های بهاری. یک طرف اتاقم کمدی است که وسایل ضروری ونصف بقیه کتابخانه و کتب درسی جا گرفته است و به صورتی زیبا که هر کسی وارد اتاقم می شود از چیدمانش لذت می برد .
    لباس‌ها، ملحفه‌ها، و پادریها را در کشوهای زیر تخت‌خواب‌ها نگه‌داری میکنم از تعداد زیادی قاب عکس با فرم های مختلف ،در اطراف اتاق استفاده نمودم استفاده از وسایل ساده و در دسترس برای تزیین قسمت های مختلف اتاقم، یکی از ایده های خلاقانه و جالب است که از این طریق می توانم با صرف کمترین هزینه زیبایی و جذابیت بیشتری به اتاقم ببخشیم.

  5. فاطمه قادری :

    اتاق خواب من ان گونه که بقیه میگویند بی نظم و به هم ریخته نیست،فقط تمام وسایل من با نظم مورد نظر من سر جای خود نشسته اند…مثلا کتاب های روموئوژولیت وخواهران غریب و شاهنامه دست در دست هم رقصان بر روی میز کامپیوتر زندگی میکنند….
    و یا فرش آبی اتاقم چون اقیانوس بی کرانی می ماند که ماهیان از ان قهر کرده اند و رمقی ندارد و من برای از تنهایی در اوردنش ماژیک های نقاشیم را که رنگهای جذاب قرمز وبنفش و صورتی دارند کف اتاق رها کرده ام که جای ماهیانش را بگیرند….
    تختم که یک سوم سمت چپ اتاقم را از کنار پنجره پر کرده است با روتختی سبز رنگ ساده اش مثل دشت سبز می ماند که هیچ گلی در ان پرورش نیافته و بی رنگ و روح مانند مادری که فرزندی ندارد که در اغوش بکشد ۰چین بر جای صورتش نشسته بود ، من برای اینکه غم از چهره ی غمینش بر کشم جورابهای رنگینم را بر رو تخت پراکندم که این پر گل شود…
    در سمت راست اتاقم کمدم گوشه ای تنها و بی کس نشسته بود ،من برای رفع تنهاییی کمد چندتا از لباسهایم اطرافش نشانده ام که هم صحبت و یار تنهاییش شوند…

    حال فهمیدید که اتاق من منظم است ب سبک خودم؟؟??

  6. mah3a :

    اتاقی دارم به کوچکی یک فرش قرمز رنگ۶ متری.
    یکی از دیوار های ان را کمد دیواری سفید رنگی ک وقتی وارد اتاق می شوی اولین چیزی است ک به چشم می خورد است پوشش داده و جلوه زیبایی با ان رنگ سفیدش به اتاقم داده است ک ارامش خاصی را با رنگش در خاطرم ایجاد می کند ؛رو به رویش را عکس ها ۸ سالگی ام با نوزادی ام چسبانده شده ک هر کدام سربرگی از یک دنیا خاطره اند.سه کنج همان دیوار شاسخینم با رنگ شیری اش به چشم می آید ک با میخ به ان وصل است .
    طرف عرض بالایی اتاقم تخته وایت برد مربعی شکلم است و رو به روی ان ایینه ای قدی است ک سر تا پایت را به رخ می کشد

  7. maaryaa00 :

    ما در یک خانه ۸۰ متری دو خوابه در طبقه چهارم غربی یک آپارتمان زندگی می‌کنیم. یکی از اتاق‌ها به پدر و مادرم و دیگری به من و تنها برادرم که از من کوچکتر است، اختصاص دارد. البته برادرم رفت و آمد زیادی در این اتاق ندارد و فقط بعضی از وسایلش را در آن گذاشته. اتاق ما بسیار کوچک است و مساحتش به ۸ متر هم نمی‌رسد. وارد اتاق که می‌شویم، اولین چیزی که به چشم می‌خورد، پنجره ای کوچک روی دیوار مقابل است؛ پنجره‌ای که من هر روز با کنار زدن پرده صورتی رنگش، می‌توانم اندکی از آسمان را ببینم. هرچند که بیشتر مواقع به خاطر وجود خانه‌های مقابل، مجبورم پرده را بکشم.
    زیر پنجره، یک تخت چوبی با روتختی سفیدرنگ و طرح‌های مبهم صورتی قرار گرفته که از پنج شش سال پیش تاکنون وزن مرا تحمل کرده است. میز کوچک کامپیوتر را در کنج اتاق و سمت راست تخت گذاشته‌ایم و اگر کسی وارد اتاق شود، اولین چیزی که توجهش را جلب می‌کند، همین میز است چون آن قدر کوچک است که به زحمت و با مهارت خاصی توانسته‌ایم مانیتور را روی آن جابدهیم. به دلیل تنگی اتاق، مجبور شدیم دو طرف میز را که با لولا، مانند دو بال به آن وصل شده، بخوابانیم تا جای کمتری بگیرد. اسپیکرها و چند کیف سی‌دی را هم در طبقه پایینی میز چیده‌ایم. صندلی مقابل کامپیوتر، آن قدر قدیمی و کهنه شده که به محض نشستن روی آن، آه از نهادش برمی‌آید و سر و صدا به راه می‌اندازد.
    من یک کتابخانه کوچک هم دارم که آن را پایین تخت جا داده‌ام و بیش از هر چیز دیگری در این اتاق، دوستش دارم، البته کتابهایش را بیشتر. هرچند تعدادشان زیاد نیست اما از خواندن هر کدامشان خاطره‌ای دارم و با دیدنشان حس خوبی پیدا می‌کنم. پایین کتابخانه شامل سه کشو برای لباسهای من و برادرم و یک کمد کوچک است که خرت و پرتهایم را در آن ریخته‌ام.
    بخش دیگری از اتاق که بسیار به آن علاقه دارم، دیوار بالای تخت است که آن را با انواع شعرهای نو و کهنه که بعضاً با خط نستعلیق و روی کاغذ آبرنگ نوشته شده‌اند، پوشانده‌ام. این اشعار شامل برخی از سروده‌های دلنشین فروغ، سهراب، شاملو، فریدون مشیری و قیصر امین پور است که در بین آنها قطعه‌ای از شعر فروغ بیش از همه خودنمایی می کند:
    من
    پری کوچک غمگینی را
    می‌شناسم که در اقیانوسی مسکن دارد
    و دلش را در یک نی‌لبک چوبین
    می‌نوازد آرام آرم
    پری کوچک غمگینی که شب از یک بوسه می‌میرد
    و سحرگاه از یک بوسه به دنیا خواهد آمد.

  8. مهسا مقدم :

    بنام خدا
    با سلام و درود – مهسا مقدم
    بی شک اتاق خواب جایگاه ویژه ای در ساختار خانه دارد که مزایایی باید داشته باشد هر چند خانه های ما که غیر استاندارد و تقریبا قدیمی مجبور به جمع و جور کردن تمام وسایل در تاق خواب هستیم کمدی شیشه ای که نصف جای وسایل تزینی و دکوری دارد و نصف بقیه کتابخانه و کتب درسی جا گرفته است و به صورت بسیار زیبا که هر کسی داخل اتاق می شود از چیدمان لذت می برد عکسهای از طبیعت و پروانه های دست ساز دیوار را پوشش داده یک نوع لامپ کم مصرف از نوع ال ای دی نور مناسب را تهیه می کند رختخوابم هم گوشه ی چشم نوازی می کند میز رایانه هم گوشه ی دیگر اتاق چشم نوازی می کند با صندلی نسبتا قدیمی و قسمتی پاره شده که با یکنوع روانداز ان را پنهان کردم قسمت جالباسی را هم با ایینه ی بزرگی درست کردم سمت پنچره که به هال مسلط است با پرده ای بسیار زیبا دیده می شود و اتاق خواب برای من یک نوع آرامش روحی و جسمی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *