مسابقه نظر سنجی (۶)

t مسابقه نظر سنجی (6)
   
توضیحات

همراهان همیشگی سایت نوجوان ها

این شماره از مسابقه نظرسنجی انتخاب یک عنوان خوب و مناسب برای تصویر زیر و یک توضیح کوتاه برای آن می باشد. منتظر ارسال پاسخ شما هستیم.

مهلت شرکت در مسابقه 12 تیرماه
جایزه مسابقه پایه مونوپاد به همراه ریموت
شرایط شرکت در مسابقه

1- عضویت در سایت نوجوان ها

2- محدوده سنی 12 تا 21 سال

راه های ارسال پاسخ

1- ارسال پاسخ از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

2- ارسال پاسخ به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

3- ارسال پاسخ به آیدی تلگرام @site_nojavanha

4- ارسال پاسخ از طریق شبکه اجتماعی نوجوان ها

مسابقه.سایت نوجوان ها

اعلام نتایج

برنده این مسابقه آقای پویا اصلانی هستند.

mosabeghe

کاربر عزیز

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

 

t مسابقه نظر سنجی (6)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مسابقه "شهروند خوب"

‫14 نظر ارسال شده در “مسابقه نظر سنجی (۶)

  1. زهرا بیات :

    سلام من این مسابقه رو دیدم ولی به نظرم میشد به چند نفر که بهترین جواب رو دادند جایزه داد نه فقط به یک نفر البته نظر بنده چون واقعا این عکس چندین مفهوم داره که در چند خط نمی گنجه .

  2. noorafshan :

    برداشت آزاد/مهر نامهربان
    دنیای کودکان خیلی با دنیای بزرگسالان متفاوت است انها هنوز وارد دنیای نامهربان پول نشده اند و کالاها در دنیای آنها ارزش دار هستند شاید در نگاه اول فقط این نکته به نظرمان بیاید که این نامساوی است که خوشایند نیست در حالی که شاید در دنیای بچه ها این طور نباشد که با توجه به متفاوت بودن دو کودک این قسمت فرق دارد زیرا دنیای یک کودک فقیر و خیابان گرد با دنیای یک کودک عادی که زیر سایه پدر و مادر خود است فرق دارد شاید کودک فقیر به هر نعمتی با دیدی دیگری نگاه کند و از آن استفاده کند ولی آنچه واضح است کودک مغمولی با دانستن اینکه کارتون به درد او نمیخورد کارتن را پرتاب کرده است و بخش بی اهمیتی برایش بوده است پس می توان با در نظز داشتن دست کشیده کودک فقیر به این موضوع پی برد با دنیاهای متفاوت شاید همان کالای بی ارزش یک دنیا در دنیای دیگری برای کودک دیگر شاید بسیار کاربردی و با ارزش باشد.

  3. hamrah125 :

    بخشنده خسیس یا بخشنده حقیر
    با سلام این عکس با توجه که درصدد نشان دادن این موضوع است که از آنچه دوست داریم باید بخشش داشته باشیم نه چیزی بی ارزش می خواهد به این معضل در اجتماع اشاره کند که بی تفاوتی به کودکان معصوم امری ناپسند است چنانچه پیامبر اکرم فرموده اند اگر در جامعه و یا شهری کودک گرسنه باشد ان شهر بویی از مسلمانی نبرده به این مطلب اشاره داردکه ما به دنیای اطرافمان توجه نداریم البته شاید این کارتن خالی هر چند بی ارزش باشد و شاید هم به در بخور ولی چاره از بین بردن مغضل فقر نیست بهتر است با فکری جدیدی تر برای از میان برداشتن فقر شود و باهوشی کودکان هدر نرفته و با شرایط تحصیل و مکان امن به آنها بها دهیم.و این فرهنگ کمک را به فرزندان خود نیز بیاموزیم. الگو گیری باید درست باشد و هر فرد خود را در برابر مشکلات جامعه شریک بداند.

  4. noorafshan :

    بخشش بی مقدار
    تصویر می تواند چند مفهوم داشته باشد بله چند مفهوم اینکه اول کودک فقیر احتیاج دارد روی چیزی بنشیند و کودک در اتومبیل این کارتون عکس اش را به این قصد برایش می اندازد و یا اینکه برای خود سایه بان درست کند تا از آفتاب در امان باشد و یا اینکه کارتون بخش بی اهمیت عروسک بوده و برای رها شدن بیرون پرت شده است و در مقابل کودک فقیر قرار گرفته و یا اصلا با نیت بوده است. ولی در کل یک نتیجه می توان گرفت و اینکه چیزی که بیرون از ماشین پرت شده است قسمت بی مصرفی بوده که دیگر نیازی به ان نبوده است برای همین شاید این لطف و یا بی ارزش کردن کودک فقیر را داشته و با اینکه این کار توسط یک کودک انجام شده است بنابراین این نیت هم زیاد درست به نظر نمی رسد . از تمام تصویر چیزی که برداشت بهتری است این است که کودک از پرتاب کارتون هدف خوبی داشته ولی متاسفانه نمی دانسته که این کار درست نیست با اینکه از کارتون هم می توان برای زیر انداز و یا افتاب گیر استفاده کرد ولی در کل عمر کارتون کم است ولی عمر عروسک بسیار بیشتر است .

  5. hamrah125 :

    سهم من,سهم تو-این تصویر چندین برداشت دارد در ابتدا به نظر می رسد که جعبه بی ارزش به سمت این کودک فقیر پرتاب می شود ولی شاید کارتون خالی برای او در اینحالت که روی زمین نشسته بهتر باشد آن را زیر انداز خود کند ولی با توجه به اینکه عمر کارتون با گذر زمان زود تمام می شود و عروسک عمر بیشتری دارد یک خود پسندی به تمام عیار است که ناشی از طبقه بندی جامعه به فقیر و ثروتمند می باشد.

  6. پویا :

    از این تصویر می توان دو برداشت کرد

    برداشت اول :اینکه ما یاد گرفته ایم پس مانده های خودمان را به نیازمندان بدهیم شاید برای انها ارزش داشته باشد اما انسانیت را درون ان نمی شود دید
    سعی کنیم کالا یا غذایی را نو و تازه به نیازمندان بدهیم

    برداشت دوم :بعضی از وسایل و اشیا کلا به درد هیچ کس نمی خورد و بخشیدن انها یک نوع توهین است
    و وظیفه انداختن ان اشیا در زباله دان را به فرد نیازمتد اعطا کردیم

    بهترین عنوانی که می شود استفاده کرد :بخشش پوچ

  7. مهسا مقدم :

    سلام و درود بی کران –مهسا مقدم –
    خداوند یکتا تمام بندگان خود را یکسان و برابر خلق می کند و این تفاوتهای غنی و فقیر زائده ظلم و ستم است که فرق ایجاد می کند و ما همه وظایفی در قبال نسبت به فقرا داریم را باید درست انجام نماییم و با هدایایی پوچ و بدرد نخور برای انها فقیران را ازار روحی ندهیم کمک کردن به فقرا اصول و ادابی دارد که تا می توانیم انها را از زمینه ی فکری و روحی درک کرده و کمک به انها درست انجام شود تا انها نیز از فقیری درامده و به جامعه برگشت نمایند

  8. حسین حاجی غلام :

    منظور از این عکس البته به نظر بنده غرور و فخر فروشی بعضی ها هست که در این تصویر مشاهده می‌شود و ترحم های بیجا و دلسوزی های بدرد نخور هست.

  9. حسین باهوش :

    عنوان بخشش پوچ است . یعنی ما نباید اشیای به درد نخور و چیزهایی که به درد به نمی خورد را به دیگران ببخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *