مساجد مدرن جهان و معماری باشکوه آن ها

t مساجد مدرن جهان و معماری باشکوه آن ها
t مساجد مدرن جهان و معماری باشکوه آن ها

برخلاف نظر بسیاری که فکر می کنند فقط مساجد تاریخی جاذبه های دیدنی هستند؛ مساجد مدرن جهان نیز بسیار جذاب و جالبند. وقتی اسلام در 1400 سال پیش قلب های مردم جهان را تسخیر کرد قومیت های مختلفی را با رنگ ها ونژادهای مختلف در کنار هم قرار داد این مومنان نیز هرکدام با فرهنگ و هنر خود مساجدشان را برپا کردند هرچند که این ساختمان ها اکثرا بنایی با گنبد و یک یا چند گلدسته بود اما معماری مدرن امروزه مهندسان مسلمان آشنا با معماری مدرن و امکانات جدید این عصر بناهایی شگفت برای عبادت مسلمانان برپا کرده اند.

مساجد مدرن جهان پدیده ای نسبتاً جدید هستند و اولین نمونه ها در اوایل قرن بیستم ظاهر شدند. یکی از معروف ترین نمونه های مسجد مدرن، مسجد حسن دوم در کازابلانکا، مراکش است. این مسجد که در سال 1993 تکمیل شد، بزرگترین مسجد آفریقا و هفتمین مسجد بزرگ در جهان است. این مسجد دارای یک مناره سر به فلک کشیده به ارتفاع 210 متر (689 فوت) است که آن را به بلندترین مناره جهان تبدیل کرده است.

t مساجد مدرن جهان و معماری باشکوه آن ها

 

نمونه قابل توجه دیگر از مساجد مدرن جهان، مسجد پوترا در پوتراجایا، مالزی است. این مسجد که در سال 1999 تکمیل شد، بزرگترین مسجد مالزی و یکی از بزرگترین مسجدهای جنوب شرقی آسیا است. این مسجد دارای طراحی منحصر به فردی است که عناصر معماری سنتی مالایی را با معماری مدرن اسلامی در خود جای داده است.

مسجد پوترا در پوتراجایا،

نمونه هایی از این مساجد مدرن را در ترکیه، اندونزی، پاکستان، هند و کشورهای عربی و حتی اروپایی می توان مشاهد کرد که شاهکارهای معماری مدرن است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چهره هایی که شناختن آن ها سخت است 

 

مساجد مدرن جهان (1)

مساجد مدرن جهان (2)

مساجد مدرن جهان (6)

مساجد مدرن جهان (4)

مساجد مدرن جهان (5)

مساجد مدرن جهان (8)

مساجد مدرن جهان (10)

مساجد مدرن جهان (9)

مساجد مدرن جهان (11)

مساجد مدرن جهان (7)

 

مساجد مدرن جهان (13)

مساجد مدرن جهان (12)

 

مسجد شاکرین استانبول معماری مدرن اسلامی

 

t مساجد مدرن جهان و معماری باشکوه آن ها
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “مساجد مدرن جهان و معماری باشکوه آن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *