معجزات قرآنی؛ بادهای حاصلخیزکننده

باد
t معجزات قرآنی؛ بادهای حاصلخیزکننده

بادهای حاصلخیز کننده

آیه ۲۲ سوره حجر از قرآن به ما این خبر را می دهد:

۱۴۰۰ سال پیش زمانی که اهمیت و معنای حاصلخیزی شناخته نشده بود

«و ما بادهای حاصلخیز کننده ای بارور را فرستادیم»

آری این آیه به روشنی بیان می کند که بادها خاصیت حاصلخیزی دارند.

دانشمندان درباره این خبر قرآن چه می گویند؟ اجازه دهید دریابیم. دانشمندان می گویند خاصیت حاصلخیزی بادها به شرح زیر است:

عناصر نر و ماده در گلهای همه گیاهان وجود دارد زمانی گیاه میوه می دهد که عنصر نر عنصر ماده را بارور کند. این لقاح مدیون باد است.

خدا دانه های بسیاری از گیاهان را جهت پرواز حتی با یک نسیم کوچک سبک آفرید.

گرده ها گرد و غبار و دانه های گونه بی عار گیاهان از یک گیاه به دیگری از طریق بادهای صورت می پذیرد. بنابراین گیاهان از طریق لقاح و تولید مثل خود اطمینان به ادامه تکثیر پیدا می کنند که تکثیر گیاهان به لطف خاصیت باروری بادهاست. غیر از باروری گیاهان، بادها نیز ابرهای بارانی را جهت بارش باران بارور می سازد. تا زمان های اخیر تصور می شد که تنها رابطه بین باد و باران و کشش ابرها بارانی توسط بادها بوده است.

باد

باد و تشکیل بخار آب

بله این چیزی است که می تواند توسط هر کسی که حرکت ابرها را تماشا کرده دیده شود. با این حال ارتباط بین باد و باران تنها نیست. حباب های هوا که «آنسرول» یا هواپخش نام دارند در سطح دریاها و آب های دیگر ناشی از کف حباب کف شکل می گیرند. آن ها با گرد و غباری که باد از زمین می کشد مخلوط می شوند و به سمت لایه ای بالای جو حرکت می کنند. این ذرات توسط باد رشد کرده با بخار آب ترکیب شده و در اطراف ذرات متراکم می شوند.

اگر این نبود بخار آب نمی توانست ابر را شکل دهد. ابر هنگامی تشکیل می شوند که بادها بخار آزاد آب در هوا را به همراه ذراتی که حمل می کنند بارور کنند. پس از این توضیحات، اجازه دهید موضوع را تحلیل کرده و این پاسخ این سوالات را پیدا کنیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اشکال هندسی مسحورکننده بر روی دریاچه‌های یخ‌زده

سوال از بادهای حاصلخیز کننده و کشف یک حقیقت

سوال۱: چه زمانی کشف شد که بادها خاصیت حاصلخیزی دارند؟

پاسخ: در قرن بیستم کشف شد.

سوال۲: آیا ۱۴۰۰ سال پیش کشف این حقیقت برای فردی که نمی تواند بخواند و بنویسد ممکن است؟ و این که این حقیقت تنها در قرن ۲۰ کشف شد؟

پاسخ: غیر ممکن است. تنها فرد بی خرد می تواند مدعی چنین امری باشد.

سوال۳: اگر اثبات نشده که قرآن کلام خداست چگونه می توان توضیح داد این واقعیت که بادها خاصیت حاصلخیزی دارند در قرآن ذکر شده است؟

پاسخ: به هر روشی نمی توان توضیح داد.

اگر ثابت نشده که قرآن کلام خداست هیچکدام از اطلاعات ارائه شده توسط قرآن و هر حقایق علمی دیگری را نمی توان توضیح داد.

۲راه وجود دارد: بپذیریم که انسانی که قادر به خواندن و نوشتن نیست ۱۴ قرن پیش خودش کشف کرد که بادهای حاصلخیز کننده این ویژگی را دارند و حقایق علمی دیگر توسط قرآن ارائه شده است یا بگوییم قرآن کتاب خداست و تمام اخبار آن کلام خداست. امکان دیگری وجود ندارد.

هیچ فرد عاقلی نمی تواند احتمال اول را بپذیرد چون برای یک انسان دانستن و کشف حقایق توسط خودش غیر ممکن است پس راه دیگری جز پذیرش امکان دوم وجود ندارد.

بادهای حاصلخیز کننده

کتاب خدای آفریننده بادها

این کتاب، کتاب خداست. کسی که «علام الغیوب» است. آری انی کتاب متعلق به همان کسی است که بادها را آفرید و به آن ها وظیفه حاصلخیز کنندگی را اعطا کرد. همه چیز این کتاب متعلق به اوست. به آن ایمان داریم و آن را می پذیریم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
به نام خداوند بخشنده و مهربان

این کتاب، کتاب خداست. کسی که «علام الغیوب» است. آری این کتاب متعلق به همان کسی است که بادها را آفرید و به آن ها وظیفه حاصلخیز کنندگی را اعطا کرد. همه چیز این کتاب متعلق به اوست. به آن ایمان داریم و آن را می پذیریم.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t معجزات قرآنی؛ بادهای حاصلخیزکننده
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *