معرفی بازی فریاد آزادی: تنگستان

t معرفی بازی فریاد آزادی: تنگستان

بازی فریاد آزادی-تنگستان عنوان جدیدی است که به وسیله گروه وارتان در حال ساخت است. بازی ای که تا قبل از نمایشگاه رسانه های دیجیتال هیچ چیزی از آن منتشر نشده بود و کسی نمی دانست که چنین عنوانی در دست ساخت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که مصاحبه ای را با آقای احسان ابراهیم زاده یکی از سازندگان جوان این بازی ترتیب دهیم تا شما هم با جدیدترین کار این دوستان آشنا شوید.

game.nojavanha

برای شروع یک خلاصه از داستان بازی را بیان کنید.

ابراهیم زاده: داستان بازی یک برداشت آزاد از زمان جنگ جهانی اول در جنوب ایران است و حول و حوش سال های 1291 به بعد اتفاق می افتد. بازی زمانی را روایت می کند که رئیس علی دلواری در بوشهر با نیروهای انگلیسی می جنگد. همچنین یک داستان احساسی به ماجرای اصلی بازی اضافه شده است. این عنوان دارای دو شخصیت اصلی است که در بازی آن ها را کنترل خواهید کرد.

داستان به صورت دمو روایت می شود یا به صورت نوشتاری؟

ابراهیم زاده: داستان بازی در دموها روایت می شود. همچنین در میان پرده های بازی نیز قسمت های مهم داستان بازی روایت خواهند شد.

نقش داستان در بازی تا چه حدی است؟ همانند گیم پلی، به داستان بازی توجه شده تا برای کاربر جذاب باشد؟

ابراهیم زاده: با توجه به اینکه با یک بازی اکشن اول-شخص روبرو هستیم، جو بازی کاملا در گرو داستان آن است. بازی تماما بر اساس داستان پیش می رود و شما کاملا با آن ارتباط برقرار خواهید کرد. بیشتر زمان ساخت ما را بخش گیم پلی به خود اختصاص داد. گیم پلی بازی مجموعه ای از تمام قسمت ها را در بر دارد. سعی کردیم گیم پلی خوبی را برای بازی پیاده سازی کنیم که بازیکن ها به وسیله آن بتوانند با تمام قسمت های بازی ارتباط برقرار کنند. بازی داستانی بسیار تاثیرگذار دارد و بازیکنان را کاملا درگیر خود خواهد کرد.

چرا داستان بازی تاریخی است؟ چرا تصمیم نگرفتید یک بازی مدرن در همین سبک بسازید.

ابراهیم زاده: فاصله دو تا سه ساله ما از تکنولوژی روز دنیا برای ساخت بازی ها، به ویژه ساخت بازی های مدرن باعث شد تا ما رو به بازی تاریخی بیاوریم. برای ساخت بازی های مدرن نیاز به امکانات بیشتری است، امکاناتی که عدم وجود آن ها باعث شده تا فعلا نتوانیم چنین بازی ای را بسازیم. یکی دیگر از دلایل ما برای انتخاب یک بازی تاریخی و انتخاب این قسمت از تاریخ ایران، این است که به این قسمت از تاریخ ایران کمتر پرداخته شده و کسی از آن اطلاعات زیادی ندارد. اما دوست داریم که بازی مدرن نیز تولید کنیم.

داستان بازی توسط چه کسی نوشته شده است؟

ابراهیم زاده: خودم!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود بازی نهایت سرعت (Speed Hiker)

game.nojavanha

برای نوشتن داستان از چه چیزهایی الهام گرفته اید؟

ابراهیم زاده: داستان بازی از پنج کتاب مهم که درباره این دوره تاریخی هستند، الهام گرفته شده است. حتی برخی از جملات این کتاب ها نیز در دیالوگ های بازی استفاده شده است.

مدت زمان بازی چقدر است؟

ابراهیم زاده: حدود 2 تا 3 ساعت

چرا اینقدر کم؟

ابراهیم زاده: چون می خواستیم بازیکن از بازی لذت ببرد. می توانستیم محیط بازی را بسیار بزرگ و بی کیفیت بسازیم و زمان بازی را زیادتر کنیم. اما کیفیت بازی برای ما مهم تر بود. محیط بازی از جزئیات بسیار خوبی برخوردار خواهد بود و بسیار زیباتر خواهد شد. ما سعی کردیم هر قسمت از بازی بسیار زیبا و دلپذیر باشد تا بازیکن از آن راضی باشد. این بازی کوتاه و کوچک یک تجربه خوب برای بازیکنان خواهد بود. ضمن اینکه ما یک تیم بسیار کوچک هستیم و امکانات کمی را در اختیار داریم.

از چه موتور بازی سازی ای برای این عنوان استفاده کردید؟ کمی در مورد آن توضیح دهید و اینکه آیا این موتور بازی سازی جوابگوی نیازهای شما  هست؟

ابراهیم زاده: بازی با موتور بازی سازی Neo Axis در حال ساخت است. این موتور بازی سازی از موتور پردازشی اوگر (OGRE) بهره مند است. همچنین این موتور بازی سازی دارای ادیتور و موتور فیزیک است. محدودیت های این موتور باعث شد تا قابلیت های آن را ارتقاء بدهیم یا قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنیم. اما هنوز برخی مسائل ما را اذیت می کنند. البته ما با تیم سازنده این موتور در تماس هستیم تا ببینیم چگونه می توان این مشکلات را برطرف کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی برج های معلق

تنوع محیط های بازی چگونه است؟

ابراهیم زاده: یکی از مهمترین مسائل در طراحی بازی همین قسمت بود. فضاهای مختلفی در بازی قرار گرفته اند. مکان هایی مانند روستای دلبار، خرابه های بوشهر، جنگل های اطراف بوشهر و شهر بوشهر از جمله محیط هایی هستند که در بازی طراحی شده اند. هر کدام از این محیط ها حال و هوای خاص خود را دارند.

game.nojavanha

بر اساس دمویی که از بازی مشاهده کردیم، دیدیم که دشمنان و نیروهای دوست در بازی از تنوع کمی برخوردار بودند. آیا تا زمان عرضه بازی مدل های جدیدتری به بازی اضافه خواهند شد؟

ابراهیم زاده: بزرگترین مشکل ما مسائل مالی بود. مجبور بودیم چیزی درست کنیم که بتوانیم آن را در این نمایشگاه نشان بدهیم. سه/چهار نوع سرباز انگلیسی مختلف نیز برای بازی طراحی شده اند که هنوز آن ها را به بازی اضافه نکرده ایم. نزدیک به 500 انیمیشن مختلف برای شخصیت های بازی در نظر گرفته شده که آن ها هم به بازی اضافه خواهند شد. همچنین چند سیستم سنگر گیری مختلف نیز در بازی قرار خواهد گرفت.

آیا این عنوان یک بازی Run and Gun خواهد بود؟ یا می شود از تاکتیک های مختلف نیز در بازی استفاده کرد؟

ابراهیم زاده: طرح اصلی برای این بازی از عنوان Call of Duty الگو برداری شده است. چون به نظر من شیرین ترین گیم پلی در بین تمام بازی های اول-شخص را دارد. اما در بعضی موارد همانند بازی Brothers in Arms می توانید دشمن را دور بزنید و از پشت به آن ها حمله کنید. اما طرح کلی همان Call of Duty است. در بیشتر مراحل یا حمله می کنید یا دفاع می کنید. روند بازی در قسمت ها تغییر می کند. مثلا در حالت دفاع امکان استفاده از توپ و… را نیز دارید. نوع سلاح ها نیز با توجه به گیم پلی بازی تغییر می کند. دو اسلحه اصلی و چهار سلاح کمری در بازی وجود دارند. نکته جالب اینجاست که سعی کردیم صدای سلاح ها و حتی صدای تعویض خشاب همانند نمونه های واقعی باشند. برای اینکار نمونه های مختلفی از صدای این سلاح ها را جمع آوری کردیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اسب های باشکوه کاغذی

با مشکلات مالی و کمبود نیرو مواجه بودید؟

ابراهیم زاده: تیم ما از سه نفر عضو تمام وقت و سه/چهار نفر عضو نیمه وقت و قراردادی تشکیل شده است. دو سال و نیم است که خودمان کار کردیم و نزدیک به یک ماه است با بنیاد ملی بازی های رایانه ای کار می کنیم. خیلی خوب ما را حمایت کردند.

سیستم مورد نیاز بازی چیست؟

ابراهیم زاده: ما هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که بگویم بازی برای اجرا به چه سیستمی نیاز دارد. اما ما بازی را روی کارت گرافیک های 8400 به خوبی اجرا کردیم. البته هنوز روی کارت های پایین تر امتحان نکرده ایم.

ناشر بازی مشخص شده است؟

ابراهیم زاده: ناشر بازی هنوز مشخص نیست. به نظر من باید ناشر روی بازی سرمایه گذاری کند. اکثر ناشرین روی بازی هایی سرمایه گذاری می کنند که صد درصد کامل شده اند. به نظر من سازندگان باید روی بازی هایی که نیاز به حمایت دارند هم سرمایه گذاری کنند. این اتفاق باید زمانی بیافتد.

بازی بعدی شما چه خواهد بود؟

ابراهیم زاده: بازی بعدی ما پیرامون شخصیت های میرزا کوچک خان، ستارخان و باقرخان خواهد بود. البته هنوز اسم دقیقی برای آن در نظر نگرفته ایم.

 منبع : سایت پردیس  گیم

مصاحبه کنندگان: مجید نوردوست، حمیدرضا نیکوفر

 

 

t معرفی بازی فریاد آزادی: تنگستان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *