معرفی رصدخانه های ایران و جهان؛ رصدخانه پارانال

t معرفی رصدخانه های ایران و جهان؛ رصدخانه پارانال
t معرفی رصدخانه های ایران و جهان؛ رصدخانه پارانال

t معرفی رصدخانه های ایران و جهان؛ رصدخانه پارانالرصدخانه پارانال در کشور شیلی واقع در آمریکای جنوبی است. این رصدخانه در ارتفاع ۲۶۳۵ متری از سطح دریا ساخته شده است. این مرکز ۴ تلسکوپ بزرگ VLT دارد که متعلق به آژانس فضایی اروپاست.

این رصد خانه دارای پیشرفته ترین تجهیزات نوری جهان است که همان چهار تلسکوپ بزرگ نوری است که آینه های اصلی قطری حدود ۸ متر دارند. تلسکوپ متحرک کمکی آینه ای به قطر ۲ متر دارد. نکته خاص این رصدخانه در این است که می توانند به صورت گروهی با هم کار کنند و این امکان را به منجمان می دهد که جزئیات بسیار کوچکی را در عکس ها و تصاویر مشاهده کنند.

تلسکوپ های VLT نسبت به تلسکوپ های عادی مزایای بیشتری دارند که شامل میدان بزرگ تصویرگر چند-کاناله، دوربین‌های تصحیح شده سازگار با نور و طیف نگارها و نیز کیفیت بالا و چند-شیئی طیف نگارها و تأمین کننده ناحیه عریض طیفی، از عمق اشعه فرابنفش (۳۰۰ نانو متر) به میانه اشعه فروسرخ (۲۴ میکرو متر) برای طول موج‌ها است.

جزئیات بیشتر در زمینه اطلاعات در مورد VLT در کتاب سفید VLT گرد آوری شده که در دسترس است. این کتاب اطلاعات کاملی از مرحله برنامه ریزی و ساخت ارائه می دهد.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – سوسن قریشی

t معرفی رصدخانه های ایران و جهان؛ رصدخانه پارانال
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه با کسانی که از آنان خوشمان نمی‌آید، رفتار کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *