معرفی کتاب «اپل و رین»

معرفی کتاب
t معرفی کتاب «اپل و رین»

مواظب باش چه آرزویی می کنی ( اپل و رین )

کتاب «اپل و رین»

کتاب «اپل و رین» داستانی است که به دغدغه‌ های دختران نوجوان می‌ پردازد.

راستی اپل چه چیزی از کودکی اش به یاد می آورد؟ او با گریه از خواب بیدار شده بود. آسمان رعد و برق می زد. صدای دعوا شنیده بود. وحشت زده بود. مامان و بابا دعوایشان شده بود و مامان از خانه رفته بود.

آن شب، شب کریسمس بود. بعد از آن کریسمس اپل همه کریسمس های دیگر را منتظر بود تا مامان برگردد. هرچند نانا، مادربزرگش، به او گفته بود که این کار عاقلانه نیست.

مشکل اپل فقط این نبود. در واقع اپل با این مسئله کنار آمده بود. مشکل در مدرسه بود. اپل نمی توانست آنچه را می خواهد به دست بیاورد. پیلار، دوست صمیمی اپل، حالا با دونا دوست شده بود. پیلار یک دوست تازه پیدا کرده بود!

این یعنی اپل تنها می ماند. همه اش هم تقصیر نانا بود. اگر او آنقدر نسبت به اپل سخت گیری نمی کرد و اجازه می داد با گروه دونا بیرون بروند حالا او نه تنها پیلار را از دست نداده بود بلکه جزوی از گروه دونا هم شده بود. گروه خوشکل ترین دختر مدرسه. گروهی که هرکس دلش می خواست عضو آن باشد.

رفتار نانا

اپل آرزو می کند مادرش برگردد. نه فقط برای اینکه زندگی با نانا باعث شده پیلار را از دست بدهد. او از زندگی یک نواخت خسته شده. نمی خواهد نانا با او مثل یک بچه رفتار کند که نیاز به مراقبت دارد. او می دانست اگر مادرش کنارش بود حالا اوضاع فرق داشت. حتما کمکش می کرد تا آنچه را می خواهد به دست بیاورد. کمک می کرد تا زندگی بهتر شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود کتاب علوم فضا

یک بار نانا به او گفته بود مواظب باش چه آرزویی می کنی چون ممکن است برآورده شود. اما اپل واقعا می خواست مادرش باشد. و یک روز سر و کله ی مادرش پیدا شد…

هیچ چیز آنطور که فکر می کنیم نیست

مهم ترین حرفی که کتاب «اپل و رین» می زند این است که هیچ چیز آنطور که فکر می کنیم نیست. همه چیز نسبی است و هیچ شرایطی خوب مطلق و یا بد مطلق نیست. اپل فکر می کند با بازگشت مادرش همه چیز خوب و شیرین می شود. اما اینطور نیست. این ماجرا یک روی دیگر هم دارد که اپل هیچ وقت آن را تصور نکرده بود. او در مسیر پشت سر گذاشتن سختی ها و دردها چیزهای بسیاری می آموزد و تغییر می کند…

داستان «اپل و رین» یک داستان دخترانه است. ویژگی های کوچک و ریز شخصیت اپل همان ویژگی هایی است که در بسیاری از دختران نوجوان وجود دارد. نگاه به ماجرا، دغدغه ها، روش هایی که برای حل مسئله انتخاب می شود، خواسته ها و تصمیم ها همه دخترانه هستند.

سارا کروسان، نویسنده‌ی کتاب «اپل و رین» آنچنان ریزبینانه به مسائل دختران نوجوان نگاه کرده است که با خودتان فکر می کنید حتما یک نوجوان و نه یک بزرگسال این کتاب را نوشته اشت. به قول خبرنامه ی جهانی بی سی سی بی «سارا کروسان برای شنیدن صدای فریاد قلب دختران گوش های بی نظیری دارد.»

پس اگر دوست دارید در پیچ و خم های دغدغه های یک دختر نوجوان قرار بگیرید، با او به دنیا نگاه کنید، همراه او تلاش کنید مشکلات را حل کنید و کمی هم عاشق شوید باید کتاب «اپل و رین» را بخوانید. کتابی که مریم فیاضی ترجمه کرده و نشر هوپا در 360 صفحه منتشر کرده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب قدرت بیان؛ حرف بزن تا برنده شوی

یاسمن رضائیان

 

 

t معرفی کتاب «اپل و رین»
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *