معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ سوزش سر انگشتان

کتاب سوزش سر انگشتان
t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ سوزش سر انگشتان

کتاب سوزش سر انگشتان

معرفی کوتاهی از کتاب کتاب سوزش سر انگشتان اثر آگاتا کریستی.

تامی و پرودنس، زن و شوهر میانسالی هستند که زندگی آرامی دارند. خاله آدا، خاله پیر تامی، زنی پیر و بدخلق است که در یک خانه سالمندان در جایی دور از خانه تامی و پرودنس، نگه داری می شود. در آخرین ملاقاتی که این زن و شوهر، در آسایشگاه، با عمه آدای پیر دارند، پرودنس با پیرزنی زیبا و در ظاهر، مبتلا به اختلال حواس، به نام خانم لانکستر مواجه می شود. درست زمانی که پرودنس، به شومینه موجود در آسایشگاه خیره می شود؛ خانم لانکستر سوال عجیبی از او می پرسد:

– بچه بیچاره شما بود؟

این سوال، ذهن کنجکاو پرودنس را به شدت مشغول می کند و زمانی که تامی پس از فوت خاله آدا، برای تحویل گرفتن وسایل او به آسایشگاه می رود؛ پرودنس به امید دیدار مجدد خانم لانکستر و پیگیری ماجرا، با شوهرش همراه می شود.

قاب عکس منظره ای که جزو لوازم خاله آدا است و برای پرودنس، به نظر آشنا می رسد و فهمیدن این موضوع که خانم لانکستر این قاب عکس را به خاله آدا داده و بعد، به سرعت توسط اقوامش از خانه سالمندان به جایی دیگر منتقل شده است؛ موجب می شود که پرودنس سعی در پیدا کردن خانم لانکستر کند. این تلاش او باعث مواجهه اش با حوادث بسیار عجیبی می شود که ماجرای اصلی داستان را شکل می دهد.

خلق یک داستان پر ماجرا و در عین حال، قابل باور، با یک شروع ساده و وقوع حوادث کاملا غیر قابل پیش بینی، موجب متمایز شدن نوشته های کتاب سوزش سر انگشتان اثر آگاتا کریستی از سایر داستان های جنایی شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب صوتی "قصه های شیخ عطار"

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ سوزش سر انگشتان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *