من عاشق فیلم ها و خواننده های کره ای شده ام…

من عاشق فیلم ها و خواننده های کره ای شده ام...
t من عاشق فیلم ها و خواننده های کره ای شده ام...

پرسش

سلام. دختری 14 ساله هستم که به مدرسه تیزهوشان میروم و دوستان خوبی دارم اما یک سال پیش یکی از دوستانم یک فیلم کره ای به من معرفی کرد و من وقتی آن را دیدم، از آن به بعد عاشق فیلم ها و بازیگران و خواننده های کره ای شدم به حدی که اگه یه روز اونا رو نبینم دیوونه میشم. از یه طرف نمیتونم اونارو ترک کنم و خوابشونو می بینم و از یه طرف هم عذاب وجدان گرفتم و از این کارم بدم میاد که به یه مرد نامحرم خیره میشم. چی کار کنم؟

پاسخ

یکی از بهترین ویژگی و لازمه برای اینکه بتوانیم در مشاوره به دیگری کمک کنیم این است که او خودش متوجه مساله خود شده باشد و بخواهد که در شرایط فعلی تغییری در آن به وجود آورد و خوشبختانه تو دارای این ویژگی هستی.

حالا توصیه برای اینکه بتوانی این عادت را ترک کنی مثل هر ترک عادت دیگری باید دو نکته را توجه داشته و انجام دهی:

اول اینکه با توجه به شناختی که از خودت داری تماشای فیلم های دیگر و یا مطالعه رمان هایی را انتخاب کن که اولا مشکلی مشابه آنچه در فیلم های کره ای داری نداشته باشد و در ضمن برایت جذاب و در خور سنت باشد. حالا کار دوم این است که شروع کنی و هر روز کمی از روز قبل کمتر به فیلم کره ای مشغول شوی و به جای آن انجام کار جذاب انتخابی خود را که می تواند شامل تماشای فیلم، خواندن رمان و یا انجام هر کار هنری و یا ورزشی باشد را جایگزین کنی.

اگر کم کم و به مرور تماشای فیلم کره ای را کم کنی در آینده نه چندان دور بدون اینکه متوجه شده باشی می بینی که دیگر به این کار مشغول نیستی و تمام عادت های تو هم از بین رفته است.

پرسش

من هم مثل توام. مامانم خیلی روم حساس شده. عکس آواتارم یکی از خواننده های کره ایه. من چیکار کنم؟ دارم برنامه ریزی میکنم اما نمیشه. تمام تلاش خودمو کردم دیگه بد جوری به فیلما و آهنگا معتاد شدم. مرتبا یواشکی نگاه میکنم چون مامانم خوشش نمیاد. من باید چه کنم؟ دارم تلاش خودمو میکنم. بهم میگه ریاضی حل کن من می خوام کد نویسی یاد بگیرم اما نمیذاره. لطفا کمکم کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش نقاشی گربه ساده و گام به گام (فیلم)

پاسخ

چون تو هم در ادامه سوال دوستمان این پرسش را مطرح کردی دقیقا همان راه را برای تو هم پیشنهاد میدهم. (من عاشق فیلم ها و خواننده های کره ای شدم به حدی که اگه یه روز اونا رو نبینم دیوونه میشم.) برای اینکه عادت های خودت را کنترل کنی باید بتوانی مطابق برنامه و همان طور که قبلا هم گفتم، کم کم از زمانی که صرف این کار می کنی کم کنی.

در رابطه با خانواده و مادرت که نسبت به رفتارت حساسیت نشان می دهد باید بگویم بدترین کار یواشکی انجام دادن آن کار و نیز گفتگو نکردن با خانواده است.

حتما تو هم زمانی را برای گفتگو با مادر در نظر بگیر و از ایشان بخواه تا پای حرفها و احساس تو بنشیند و در این باره نظر خودشان را بگویند و به تو کمک کنند. در این جلسه باید بتوانی خودت هم راه حل ها و نظراتت را بگویی و به نقطه میانی برسید که همه با آن توافق داشته باشید.

دوست دارم خواننده بشم ولی والدینم مخالفن

 

t من عاشق فیلم ها و خواننده های کره ای شده ام...
4.2/5 - (6 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • ویسگون ملاقات کای تی اکس تی ودختر ونزدی

‫60 نظر ارسال شده در “من عاشق فیلم ها و خواننده های کره ای شده ام…

  1. Sanim :

    والا من ۲۵سالمه سریال کره ای ساخته نشده که ندیده باشم.خیلیم خوشحالم خیلیم راضیم.چون تنها چیزی که باعث میشه وقتایی که از واقعیت ها خسته شم پناه ببرم بهش کیدراماس و تا عمر هم دارم ادامش میدم چون از دیدنشون واقعا لذت میبرم🫤فقط خجالت کشیدم بین این همه ۱۲ساله و ۱۳ساله من بااین سن عاشق کیدرامام🫤البته کیپاپ نیستم فقط سریالارو نگاه میکنم.اصلا هم قصد ترکشو ندارم😂کشور مورد علاقمم کره جنوبیه.یک روز به عمرم مونده باشه برا رفتن به اونجا تلاش میکنم.پس فایتینگ✊️

  2. Hosna :

    سلام
    من ۱۴ سالمه. دوساله آرمی ام
    ولی خانوادم چندبار بخاطرشون دعوام کردن
    ولی من هنوز اون موقع دوستشون داشتم
    ولی الان خودم هم میخوام فراموششون کنم
    ولی نمیشه
    دلم میخواد بگم ازشون بدم میاد ولی نمیتونم
    بعد دوسال نمیشه واقعا
    میشه بهم مشاوره بدین؟ 😭

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      توصیه می کنم به جای بدگویی، خودت راومشعول سرگرمی ها و علایق دیگری کنی، وقتی بتوانی ذهن و دلت را مشعولدکنی، ناخودآگاه و کم کم از فکر آن گروه دور می شوی‌

  3. Hosna :

    سلام
    من ۱۴ سالمه و دوسال که آرمی بودم
    بعد دوسال من خیلی وابسته شدم جوری که هرروز باید خبرارو چک میکردم تا ببینم چی شد چی نشد
    خودمو به آب و اتیش میزدم تو لایو ها و… جوابمو بدن
    ولی تازگیا هم خودم و خانواده ام میگفتن رفتارم عوض شده
    فک میکردم با بی تی اس امید به زندگیم بیشتر میشه
    ولی بیشتر که نشد هیچ هرروز بدتر میشد هرروز دلم میخواست بمیرم
    هیچ هدفی نداشتم همش یه گوشه پای گوشی بودم
    مادر و پدرم همش گیر میدادن که نباید دیگ طرفدارشون باشی
    منم خب ناراحت میشدم
    مامانم کلی باهام صحبت کرد
    خودمم کلی فکر کردم و خب هنوزم برام سخته فراموششون کنم
    چون دوستام هم آرمی ان و خب حرفی بزنن از اونا من ناراحت میشم و یجوریه دیگ
    ولی خب دارم سعی میکنم رو خودم کار کنم و با مطالب خانم دکتر بیشتر سعی میکنم حواسمو پرت کنم
    ولی بازم انگار یه آهن ربایی داره منو به سمت خودش میکشونه
    ولی خب تاثیرات بدشون خیلی بیشتر از خوباشون بود
    اصلا بعد از دوسال تاثیراتش رو گذاشت
    همش با خودم میگم که اگر دوباره بری سمتشون میری جهنم منم ادمی نیستم که بخاطر لذت های دنیایی دوباره برم سمتشون که بیفتم تو جهنم
    توی این محرم هم کلی از امام حسین و حضرت ابولفضل خواستم که منو از شر اینا خلاص کنن چون من واقعا از ته قلبم اهل بیت و تمام حسین رو دوست دارم و نمیخوام با دیدن اینا امام زمانمو نا امید کنم
    ممنون

  4. زهرا :

    سلام
    من۱۸سالمه و از کلاس دهم که کرونا اومد من شروع به دیدن سریال های کره ای کردم که این وضعیت طوری بود که من روز و شب سریال میدیدم وهیچ چیزی برام مهم نبود تا اینکه به سال دوازدهم رسیدم و اونجا بود که وقتی به خودم اومدم دیدم کلی وقت باارزشمو از دست دادم و همچنین ایمانم رو نسبت به دین دچار تزلزل کرده بود نمازهایم رو نمیخوندم و درکل مشکلاتی برام پیش اومده بود که هیچ جوره نمی‌تونستم ازدستش خلاص بشم میخواستم به زندگی قبل از دیدن این سریالها برگردم ولی هروقت یه مشکلی توی زندگیم پیش می اومد برای فرار ازش شب و روزمو صرف دیدن سریال میکردم تا فراموش کنم سال دوازدهم که سال مهمی بود برام درس خواندن رو شروع کردم و به خودم قول دادم تا دیگه هیچ فیلمی نبینم و خب نشد تا اینکه از فروردین به طور جدی شروع کردم به مطالعه و مدت کمی بود و رتبه کنکورم تعریفی نداشت الان پشت کنکورم حدود ۶ماهه که کیدراما رو ترک کردم ولی جدیدا که فشار آزمونا روی دوشمه نمیتونم خودمو کنترل کنم و دو ماهه که دارم فیلم و سریال کره ای نگاه میکنم می‌خوام بدونم چجوری میتونم اراده ام رو اونقدری قوی کنم که دیگه هرگز سراغش نرم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      حتما تو هم شنیده ای که خواستن توانستن است. در قدم اول لازم است واقعا بخواهی و بدانی که امسال سال سرنوشت ساز تو است و یاید با چنگ و دندان از آینده ات مراقبت کنی. سالی که به سادگی جای جبران ندارد. این تلنگر خوبی برای این است که قدرت بگیری و بلند شوی.
      اما گاهی برای همین خواستن هم نیروی کمکی لازم است. برای مثال تمام سریال ها و فیلم هایی که داری را پاک کن. کانال هایی که از آنجا دانلود می کنی را حذف کن. هر منبعی که دسترسی به سریالها را ممکن می کرد محدود کن و ببند.
      همین کار کمک بزرگی برای اراده ات است.
      سوم اینکه برای زمان سریال دیدن جایگزین بگذار مثلا هر وقت میخواهی این کار را انجام دهی برو میوه بخور. اوائل خیلی سخت است اما کم کم عادت می کنی و جای خالی سریال ها را حس نمیکنی.
      در آخر باید یادآوری کنم دلیل مراجعه تو به تماشای سریال همان طور که خودت هم گفتی استرس است استرس تو از درس نخواندن است. پس هر قدر بیشتر مطابق برنامه درسی ات بیشتر درس بخوانی و تلاش کنی همان قدر بیشتر از خودت راضی می شوی، استرس تو کمتر می شود و کمتر هم میل به تماشای سریال پیدا می کنی. این مهم ترین بخش از راه حل مساله تو است.

  5. Army :

    سلام من نزدیک هشت ماهی هست که عاشق کی پاپ شدم و یه آرمی هستم و عاشق بی تی اس و روزی چند ساعت باید وقتم رو با دیدن فیلم هاشون و گوش دادن به آهنگ هاشون بگذرونم و حتی دارم کره ای یاد می گیرم خب باید بگم که من قبل از اینکه آرمی بشم از کی پاپ متنفر بودم ولی نمی دونم چی شد که الان خودم اگه یه هیتر ببینم با هاش کلی بحث می کنم شاید قبلاً اشتباه می کردم چون اونا خیلی خوبن و من دوست ندارم که کاملا ترکشون کنم ولی خب خیلی وقتم رو می گیرن و دوست ندارم اینقدر پیگیرشون باشم به نظرم تنها راهی که می تونه کمکم کنه که کمی از کی پاپ فاصله بگیرم یه کاری هست که برام جذاب تر از کی پاپ باشه ولی متاسفانه هیچ چیز پیدا نمی کنم که جایگزینش کنم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      چقدر قشنگ گفتی که بهترین راه پیدا کردن فعالیت یا فکر جذاب تر هست و دقیقا درست زدی به هدف.
      اما اینکه چه کاری جذاب تر هست فقط خودت می توانی آن را پیدا کنی چون جذابیت کارها برای افراد مختلف، متفاوت است.
      با این همه برخی شرایط می تواند به تو برای انتخاب کار جذاب تر کمک کند. برای مثال خوب است آن کار کمی ناشناخته، یادگرفتنی، متنوع و جدید باشد‌. مثل یادگرفتن یک ساز موسیقی جدید که هر بار چالش تازه ای دارد . یا پیوستن به یک گروه ورزشی و شرکت در مسابقات، یا یادگرفتن هنر دستی مثل نقاشی و تولید آثار جدید.
      در هر کدام از این موارد، اگر خودت هم علاقه داشته باشی، جذابیت های زیادی وجود دارد و چالش ها ذهن تو را درگیر می کنند.

  6. نرگس:( :

    من یه دختر ۱۶ ساله ام
    ۲ ساله کیدرامر و چند ماهه کیپاپرم گروه موسیقیه مورد علاقم برای اینکه به جایگاهشون برسن کلی تلاش کردن و جون کندن و این به من امید و انگیزه برای تلاش برای زندگی خودمو میده:)و درمورد فیلم و سریالا چرا همه فکر میکنن همش عاشقانه و بوس و بغل؟ سریالایی که من میبینم در مورد یه دختر قویه که بحاطر رسیدن به هدفاش خیلی تلاش کرده و در اخر بهشون رسیده یا کسی که با اینکه بهش توهین میشه برای رسیدن به هدفش تلاش میکنه:)میشه بگین چجوری باید اینارو به والدینم برسونم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      ممکن است والدین تو لزوما نگران این نباشند که سریال های بوس و بغل ممکن است ببینی، شاید از می آن زمانی که برای موسیقی و سریال می گذاری نگران هستند.
      در هر حال بهتر است مراقبت کنی زمان وقت گذاری برای آن زیاد نباشد و دوم اینکه پیشنهاد می کنم برای تماشای بعضی از سریال ها از والدینت دعوت کن تا با هم سریال تماشا کنید.
      این کار بخش زیادی از نگرانی آنها را کم می کند.
      بعد از تماشای سریال هم در مورد آن با هم صحبت کنید.

  7. ze :

    من ۱۴ سالمه و از ۱۰ سالگی یه سری سریال ترکی می دیدم و خب اون قدر تحت تاثیر قرار نمیگرفتم دیدن این سریالها کم کم زیاد شد و من هم دوست داشتم سریال های بیشتر ببینم اون موقع ها از فیلم و سریال های آسیایی خوشم نمیومد البته به جز بروسلی و جکی جان? حدود دو سالی تو همین اوضاع بودم..
    بعد یه روز داشتم لب تاب رو چک میکردم چند قسمت از یه سریال کره ای دیدم و جذبش شدم
    بعد که از تلویزیون یانگوم رو گذاشت و همه اعضای خانواده برای تجدید خاطره نگاه میکردن و منم نگاه میکردم دیگه کلا از صفحه ی لب تاب جدا نمی شدم
    من واقعا خیلی خسته شده بودم و ۳ سال از عمرم رو پی این سریال ها بودم میخواستم کاملا جدا شم و دیدن این سریال ا رو کلا حذف کنم و دنبال یه چیزی بودم که برام جذابیت داشته باشه خب طی اتفاقات و مشکلات خانوادگی که اون سالا تو خانواده بود من بیشتر هر زمان دیگه ای چیزی میخ اس تم که منو از واقعیت دور کنه و سریالا خیلی کمکم کرد ولی دیگه از دیدن اینا خسته شده بودم جون دیگه به اون صورت با مرور زمان حالمو خوب نمیکرد یه روز داشتم شبکه های جِم رو بالا پایین میکردم یه خواننده کره ای دیدم و خب من اون موقع اصلا از این خواننده ها خوشم نمیومد ازش رد شدن ولی بعد چند دقیقه برگشتم به اون شبکه نوشته تور دور دنیا بی تی اس یکم نگاه کردم و بدم اومدم دوباره رد کردم ولی چند روز بعد جودو یکی دو روز بعد دربارشون که سرچ کردم و چند اهنگ ازشون گوش دادم خوشم اومد و بعد از رقص و حرکات و چیزای دیگه..
    با خودم گفتم موسیقی سالم از دیدن سریاله و بع طرفشون رفتم خوب سریالا رو ترک کردم افتادم تو یه چاله ی دیگه…
    ولی اهنگاشون خیلی وقتا که نیاز به کسی داشتم کمکم کردن و خب اون قدر درگیر نشدم شاید فقط ازشون موزیک ویدیو ببینم ولی تو ذهنم خیلی شلوغ شده و حتی یه دقیقه نمیتونم تمرکز کنم و خب اصلا نمیدونم چیکار کنم
    البته هنوز سریال میبینم ولی خیلی کم شده

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار: دوست خوبم
      چه موضوع سریال باشه یا ویدئو کلیپ و موسیقی ، مهم این است که عادت کردن و تکرار این چیزها اصلا خوب نیست. نتیجه اش همان حس حواس پرتی و عدم‌تمرکز است که در حال حاضر خودت هم درگیر آن شده ای.
      برای اینکه بتوانی خودت را از این شرایط رها کنی فقط کافی است برای پرداختن به تماشای موسیقی ها زمان‌مناسب و مشخصی در نظر بگیری.
      مثلا زمانی از صبح و زمانی از عصرها را برای موسیقی مورد علاقه ات و سریال قرار بده
      و اصلا خارج از این زمان ها سراغشون نرو.
      اول زمان را بیشتر در نظر بگیر و بعدها کم کم این زمان را کم کن.
      این کار خیلی تاثیر زیادی در جمع کردن و مدیریت عادت های نامطلوب دا

  8. White :

    سلام من دانش آمدز کنکوری ام و وقت زیادی برام نمونده تا کنکور اما به شدت درگیر کیپاپ و کیدراما هستم و نمیدونم چجوری ازشون دست بردارم چندبار هم تلاش کردم بزارمشون کنار تا بعد کنکور اما باز دوباره سمتشون کشیده میشم
    میشه کمک کنید که یک راه قطعی برای رهایی از اعتیاد به کره بشم پیدا کنم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      تنها راه ممکن فقط و فقط در دستان خودت است. باید روی اراده ات بیشتر کار کنی، اراده قوی می تواند مانع شود تا دست به کاری بزنی و سراغ چیزی که نمی خواهی نروی.
      یکی از این کارها کم کردن تدریجی زمانی است که مشغول تماشای این گروه می شوی و هم‌چنین نظم دادن به این زمان.
      برای این منظور هم سعی کن زمان استراحت را به این کار اختصاص دهی و هم میزان این زمان را کم کنی. در چنین شرایطی بدون اینکه فشار زیادی وارد شود علاقمندی ات را کنترل می کنی.

  9. z...... :

    ممنون
    منم یه مشکل تو همین مایه ها دارم نمیدونم احساس میکنم از یه گروه موسیقی تو کره خوشم میاد همش تو گوگل راجبش سرچ میکنم
    از این عادت خوشم نمیاد
    دلم میخواد برم آمریکا اون جا درس بخونم ولی انگار یه آهن ربا تو کره منو به سمت خودش میکشه چطور میتونم عادتم رو ترک کنم چون هم دوست دارم خاننده بشم و صدای خوبی دارم و هم استعداد فوق زیاد تو نجوم دارم تصمیم گیری خیلی سخته

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار : دوست خوبم
      به نظر می رسد بهتر است برای حصول نتیجه بهتر کمی له خودت فرصت دهی تا بتوانی به درستی تصمیم بگیری. در این فاصله تلاش کم تا هم چنان روی استعداد خوانندگی ات کار کنی و البته علاقمندی له نجوم را هم دنبال کنی.
      وقتی که نوبت له انتخاب رشته دانشگاهی یا کشور مقصد برسد آن وقت خیلی راحت تر می توانی راهن را برگزینی.
      ولی یادت نرود که سرچ و جستجو کردن درباره خواننده های کره لزوما به توانایی تو اضافه نمی کند و حتی می تواند مانع پشتکار و تمرین و جدیت تو در رسیدن به نتایجی که آرزو داری شود.
      راه ترک‌کردن این عادت این است که واقعا بخواهی که به نتیجه مورد انتظارت برسی و برای همین منظور تلاش کنی و وقتت را با کارهای ارزشمند پر کنی.

  10. فاطمه :

    سلام خانم دکتر
    من ی دختر۱۳ ساله هستم و مشکلاتی مشابه رو دارم من از بچه گی فیلم های کره ای رو همراه مادرم میدیدم و دوستشون داشتم اما از دوسال پیش که تقریبا وارد سن نوجوانی شدم گاهی اوقات که فیلم های کره ای رو می بینم از بعضی از نقش ها خیلی خوشم میاد در حدی که من رو دیوونه می کنه همش توی گوگل اون فرد رو نقشش رو سرچ می کنم بقیه قسمت ها رو می رم جلو جلو می بینم و من رو خیلی از درس ها و زندگی معمولی خودم دور می کنه البته این علاقه مندی در رابطه با اون بازیگر نیست در رابطه با اون نقشه که البته خیلی هم زود گذره که ۱ماه یا یک هفته طول می کشه که الان هم این مشکل رو دارم من دوست ندارم که دیدن این فیلم ها رو ترک کنم اما همیشه خودم وقتی این مشکل برام پیش میاد همش به خودم میگم باید اون نقش رو فراموش کنم و فقط فیلم رو ببینم چون اون فقط یک فیلمه و واقعیت نداره و مخصوصا این فیلم ها هم تاریخی هستن در میون گذاشتن این موضوع با خانواده هم برای من خیلی سخته
    به نظرتون باید چیکار کنم

    • جمال رادفر :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار: دوست خوبم
      خوشحالم که دلبستگی به شخصیت های فیلم مدت کوتاهی صورت می گیرد و زود از خاطرت کنار می رود. این کار باعث می شود بتوانی بر هودتومسلط شوی و به ادامه زندگی هم‌ بپردازی.
      با این اوصاف احتمالا همان عشق های دوره نوجوانی سراغت آمده که تا این حد درگیر می شوی و بعد هم از سرن می افتند.
      بنابراین خیلی نگران این موضوع نباش چون با بزرگتر شدنت حل می شود. در عین حال بو نیست سعی کنی در باره احساساتت با یکی از اعضای خانواده صحبت کنی چون به مدیریت بیشتر هیجان و احساست کمک می کند.
      در عین حال ، برای دیدن برنامه ها و فیلم ها برنامه تعیین کن تا بتوانی با برنامه ریزی این عادت و میل را کنترل کنی.

  11. ?دوست دارم ایح ایح^_^ :

    سلام من یه دختر دوازده سالم که علاقه به کیپاپ و کیداما دارم…مثل همه.من واقعا گروه اکسو رو دوست دارم و از تماشای سریالاشون لدت میبرم ولی برای خودم حد گذاشتم…مدرسم یه مدرسه دولتی سادس.معمولامدرسم تموم میشه اول میرم پای درسا..حدود دو ساعت میشه مرور و انجام تکلیفا.بعدش اتاقمو تمیز می کنم دوش میگیرم و میرم تا جایی ک خسته شم از اهنگاشون امید میگیریم می رم سمت کیدراما..تو روال زندگی قبلمم . نمیدونم چرا انقدر خونوادم توهین میکنن و میگن باز این چینیا.از طرفی دوست هامم توهین میکنن یه علاقم…واقعا زندگیو یاد دادن..حدود دوسالی هست که بلک پینکو اکسو رو میشناسم:))سریال پیشنهادی:زیبایی حقیقی

  12. مری :

    سلام خانم دکتر عزیز.
    من ۱۳ سالمه.
    چند ماهی هست عاشق بازیگران مرد کره ای شدم و خیلی دلم میخواد که با شخص خاصی مثل اونا ازدواج کنم.تا حدی که وقتی میبینمشون استرس میگیرم و قلبم دیوانه وار میتپه.خواهش میکنم کمکم کنید

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :
      دوست خوبم این نوع دوست داشتن ها مربوط به دوره نوجوانی است و برای بعضی از افراد ممکن است پیش آید. اگر در حد تخیلی زیبا در حال حاضر با آن روبه رو شوی و در عین حال بدانی که عمیق شدن در آن برایت چندان نتایج خوبی ندارد و این ها گذرا هستند، در این صورت آسیبی نمی بینی و بعد از مدتی با سپری شدن نوجوانی حال و هوایی که از آن یاد کردی تمام می شود. یا منطقی تر می شود. در حال حاضر، خودت را بابت این نوع دوست داشتن سرزنش نکن اما به خودت هم بگو که می توانی درک کنی که این احساسات موقتی و زودگذر هستند و تو می توانی با حس دوست داشتن که اکنون داری لذت ببری و در آینده اتفاقات واقعی تری رخ خواهد داد.

  13. ZAHRA :

    سلام♡
    من خیلی آدم خیال پردازی هستم…۱۲ سالمه.
    دو ساله وابسته به سریال های کره ای و چینی شدم به طوری همه از دستم کلافه شدن و میگن باید روابط اجتماعی هم داشته باشم.بابام میگه باید ول کنم ،باید تو واقعیت زندگی کنم،اما نمی شد تا اینکه به کیپاپ علاقه مند شدم،همیشه خودمو در کنار اون شخصیت ها تصور میکنم و هر وقت یادم میاد اینا همش تخیله دیوونه میشم!
    از تخیل خسته شدم دلم میخواد راحت زندگی کنم.
    احساس میکنم توی یک مدار از پیش تعیین شده گیر کردم و راهی برای نجاتم وجود نداره!:
    دلم میخواد ساعت ها بیرون خونه تنها باشم،خونه خفم میکنه.از اونجایی که به هیچ کس اعتماد ندارم و همه با شنیدن دردام مسخرم میکنن،کار روز شبم شده رفتن توی اتاق و بستن در و گوش کردن اهنگ.-_-
    از همه مهم تر من در درسام عالی بودم ،اما امسال خیلی بد روی نمراتم تغییر گذاشته؛برای اینکه نه انگیزه،نه اعتماد بنفس،نه علاقه، و نه حس خوبی نسبت به درس خوندن دارم.
    سرم همش درد میکنه و هیچکس ازم راضی نیست!
    حتی دیگه نمیتونم نمازم رو آهسته و سر وقت بخونم-_-
    و خیلی چیزای دیگه که نمیشه گفت!
    میشه بهم بگید چطور مثل قبل یک آدم با اعتماد بنفس و موفق و بی خیال بشم؟

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:
      دوست خوبم
      چقدر عالی که اهل نماز و عبادت هم هستی. حسی که پیدا کردی و در تخیلت زندگی میکنی خیلی عجیب نیست اما اگر ادامه پیدا کند میتواند خطرناک و دردسر ساز باشد چون تو را از کار و زندگی می اندازد.
      اگر واقعا دلت میخواهد از این شرایط خلاصی پیدا کنی و در عین حال مشابه خودت در گذشته شوی به این موارد عمل کن:
      تنها ماندن و در اتاق سپری کردن را تمام کن، در اتاقت را باز کن، نزد اعصاوخانواده برو و به جای حرف زدن در مورد حس و تخیلاتت در موارد معمول و عادی حرف بزن و رفتار کن،
      گوش دادن به موسقی را نظم بده و در طول روز گهگاه این کار را انجام بده،
      موقع مطالعه درسهایت فقط همان کار را انجام‌ بده و موسیقی و … را قطع کن،
      برای پاداش هر روز که خوب مطالعه میکنی و پیشرفت داری
      برای خودت تماشای یک قسمت از سریال مورد علاقه ات را قرار بده.

      • ف :

        .دوست خوبم ZAHRA
        تو میتونی به سال های قبل شی این ممکنه اتفاق بیفته
        من هم همین تجریش را داشتم
        کافیه که نگاه کردن به فیلم و سریال های چینی و کره ای را ترک کنی
        آهنگهاش رو ترک کنی درسته که اولا بهت سخت بیاد ولی باید همت و آزاده داشته باشی
        همیشه به توانت به قدرتت ایمان داشته باشی
        درسته که اینا میان تو ذهنت هجوم میارن ولی سعی کن که ورزش سخت انجام بدهی یوگا مدیتیشن کارهای هنری درسی ورزشی زبانی به هر قیمتی که شده
        سعی کن از تمامی فضای مجازی دوری کنی
        از نگاه کردن به اخبار و مجله ها دور کن چه در ماهواره چه در اینترنت
        سعی که مورد های که به طور ناگهانی عکساش میکنم پهریز کن
        سعی کن که تا ابد به آهنگ های او گوش ندهی
        به عکساش نگاه نکنی و بعد فراموش نرو ب سمتش
        تنها نمون تو اتاق
        گوشی رو دور بینداز
        گوش دادن به آهنگ های خارجی چه آمریکایی چه ترکی چه اسپانیای پهریز کن چون این آهنگ ها باعث میشن که دوباره او به فکرت بیان
        اگه اعتیاد به فیلم پ*** داری سعی کن تا ابد این اعتیاد رو ترک کن چون هر چقدر به آنها نگاه کنی او رو نمی توانی فراموشش کنی
        همیشه دعا های فراموش عشق بخون و بعد از خواندن نام و نام مادر او بگو اگه نام مادرش و میدونی بگو اگه نمیدونی بهتره سمتش نرو
        اگه وسوسه ها امد گفت برو آهنگهاش گوش کن
        برو به فیلماش نگاه کن
        برو به سمتش
        همیشه از خدا کمک بخواه
        و همیشه نه بگو
        بهیچ عنوان در بارش فکر نکن حتی اگه هجوم آورد برو پیش خانواده ات
        اگه اینارو انجام بدی موفق خواهی شد شک نداشته باش
        امیدوارم با این روش موفق شوی بحق علی ع

    • ف :

      .دوست خوبم ZAHRA♡
      تو میتونی به سال های قبل شی این ممکنه اتفاق بیفته
      من هم همین تجریش را داشتم
      کافیه که نگاه کردن به فیلم و سریال های چینی و کره ای را ترک کنی
      آهنگهاش رو ترک کنی درسته که اولا بهت سخت بیاد ولی باید همت و آزاده داشته باشی
      همیشه به توانت به قدرتت ایمان داشته باشی
      درسته که اینا میان تو ذهنت هجوم میارن ولی سعی کن که ورزش سخت انجام بدهی یوگا مدیتیشن کارهای هنری درسی ورزشی زبانی به هر قیمتی که شده
      سعی کن از تمامی فضای مجازی دوری کنی
      از نگاه کردن به اخبار و مجله ها دور کن چه در ماهواره چه در اینترنت
      سعی که مورد های که به طور ناگهانی عکساش میکنم پهریز کن
      سعی کن که تا ابد به آهنگ های او گوش ندهی
      به عکساش نگاه نکنی و بعد فراموش نرو ب سمتش
      تنها نمون تو اتاق
      گوشی رو دور بینداز
      گوش دادن به آهنگ های خارجی چه آمریکایی چه ترکی چه اسپانیای پهریز کن چون این آهنگ ها باعث میشن که دوباره او به فکرت بیان
      اگه اعتیاد به فیلم پ*** داری سعی کن تا ابد این اعتیاد رو ترک کن چون هر چقدر به آنها نگاه کنی او رو نمی توانی فراموشش کنی
      همیشه دعا های فراموش عشق بخون و بعد از خواندن نام و نام مادر او بگو اگه نام مادرش و میدونی بگو اگه نمیدونی بهتره سمتش نرو
      اگه وسوسه ها امد گفت برو آهنگهاش گوش کن
      برو به فیلماش نگاه کن
      برو به سمتش
      همیشه از خدا کمک بخواه
      و همیشه نه بگو
      بهیچ عنوان در بارش فکر نکن حتی اگه هجوم آورد برو پیش خانواده ات
      اگه اینارو انجام بدی موفق خواهی شد شک نداشته باش
      امیدوارم با این روش موفق شوی بحق علی ع

  14. N :

    سلام
    من یه سال و خورده ای هست که متاسفانه علاقمند به سریالای کره ای شدم شدیییید .
    من شاگرد اول بودم ولی الان …و فکر میکنم به همین خاطر افت تحصیلی زیادی داشتم . و کلی اعتماد به نفسم اومده پایین
    ۲ سال دیگه کنکور دارم و نگرانم.
    و حدود ۶ ، ۷ ماهی هست که عاااااشق یه بازیگر کره ای شدم ( قبلش هم یکی دیگه رو دوس داشتم ولی نه اینقدررر) . درصورتی که از سریالا ی کره ای و خصوصا این بازیگر متنففففر بودم .
    خودمم واقعا از این وضعیتم ناراحت هستم و مذهبی هم هستم و خیلی از خدا میخوام کمکم کنه اونو از ذهنم بیرون کنم و میدونم عشق پوچی هست و داره دیوونم میکنه .
    تا حالا چند بار همه عکس ها و فیلمهاش رو پاک کردم و سعی کردم فراموشش کنم ولی نمیتونم و دوباره می رم همرو دانلود میکنم .
    همش تو ذهنم تصورش می کنم و شبا خوابشو میبینم .
    دیگه خسته شدم .

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار
      دوست خوبم
      لازم نیست این همه به خودتون فشار بیارید که بخواهید تمام فیلم و عکس او را دور بریزید و پاک کنید.
      همین که باور کنی که ارتباطی با در میان نیست و او در بخش علاقمندیهای تو قرار دارد کفایت می‌کند. همه ما در دوره هایی از زندگی چیزهایی داریم که علاقمند میشویم و دوست داریم اما مدیریت کردن این علاقه بسیار مهم است.
      مدیریت علاقه هم این است که برای خودت برنامه داشته باشی
      مثلا فقط برخی روزها به تماشای فیلم او بنشینی.
      در عین حال برای سرگرمی خودت فیلمهای دیگر را هم نگاه کن و این طوری از شخصیت پردازی در فیلم ها و موسیقی های دیگر لذت ببر.
      در ضمن سهم بزرگی از انرژی و زمانت را به درست اختصاص بده همین کار موجب می‌شود ذهنت بیشتر از او دور شود.

  15. 0000 :

    سلام.من یک دختر ۱۲ساله هستم و تازه چند ماهه ک عاشق تاعو از گروه اکسو شدم.من اوایل به کره ای ها یا چینی ها علاقه نداشتم مثلا یه دور در زمان های تفریح در صفحه اینستا یا گوگل من می امدند و هر از گاهی میدیدم و دیگه هوسم برطرف میشد.یعنی اونا رو به چشم یه بازیگر معمولی میدیدم.ولی بعدش تقریبا ۱ ماه مونده به ازمون تیزهوشان وقتی یکی از این فیلم های کره ای_چینی در صفحه من اومد به نام)درخشنده ترین ستاره در اسمان(با یک پسری به نام هوانگ زی تاعو اشنا شدم توی فیلم خیلی مودبانه رفتار میکرد و چهره اش مثل یه ستاره می درخشید و من مجذوب اون شدم تا این ک رفتم پیجش و فن پیجاش.البته این کار ها رو در زمان تفریحاتم انجام میدادم.تا این ک در پیج او با یک کمپانی اشنا شدم به نام پرودوس کمپ ۲۰۲۰…..و همین طور هر روز علاقه من بیشتر میشد به کره ای و تاعو و تمرین خوانندگی میکردم ک برم پرودوس کمپ و همچنین هر روز فکرم بهش بیشتر میشد.تا این ک ازمونو دادم و الان درصد گرفتم و درصدم بالای ۶۰ اومد و امیدواررم موفق بشم.ولی میخوام از این وعض وابستگی به تاعو نجات پیدا کنم.بخدا اگه یه ذره کمک کردید ۱۰۰بار دعاتون میکنم تو رو خدا کمک کنید

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :
      دوست خوبم
      اینکه تصمیم داری از شرایط وابستگی به تاعو رها بشی خیلی هم خوب است چون میتوانی با آسودگی به درس و زندگی ات برسی و در عین حال علاقه ات را به صورت متعادل و کنترل شده دنبال کنی.
      برای این منظور لازم است برای شروع علاقه های دیگر خودت را بشناسی و فعالیت‌هایی را آغاز کنی. برای مثال چه کارهای هنری دوست داری یا چه افرادی هستند که از رشته فعالیتشان لذت میبری؟ کمی وقتت را صرف آنها کن و برخی کارهای هنری و ورزشی و دوست داشتنی هایت را دنبال کن.
      سرگرم کردن خودت به همراه کم کردن سر زدن به پیج آنها به مرور به تو کمک میکند تا بدون آسیب یا احساس خلا بتوانی دلبستگی و عادت هایت را کنترل کنی.

  16. bts :

    سلام دوستان عزیز . لطفا من را راهنمایی کنید . من دختری هستم ۱۳ ساله که از ۱۲ سالگی به کیپاپ و خواننده های کره ای علاقه پیدا کردم . من از قبل از ۱۲ سالگی اصلا سروقت گوشیم نمیرفتم ولی الان چون می خوام اهنگ گوش کنم ، سر گوشی میرم و اینترنتم رو روشن میکنم و ساعت تا میگزرد . احساس میکنم که خیلی سرم توی گوشی است ولی چند بار سعی کردم که دیگه توی گوشی نروم یا کم بروم ولی هر کاری میکنم نمیشه . من فرد باهوشی هستم و الان توی فرزانگان (مدارس تیزهوشان) درس میخوانم . راستش به غیر این موضوع من احساس میکنم که عاشق خواننده ی مورد علاقم شدم چون هر شب آرزو میکنم که من زودتر از اون بمیرم . چون طاقت مرده بودنش رو ندارم . من شب ها به خاطر خواننده های مورد علاقم گریه میکنم و واقعا ناراحت میشم که چرا نمیتونم به کنسرت اهنگ ها بروم و این گریه ها روی من تاثیر منفی گذاشته . ممنون میشم راهنمایی کنید .

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      دوست خوبم
      در دوره نوجوانی احساس نیاز به عاشق شدن و داشتن قهرمان در زندگی پر رنگ میشود و هر کسی ممکن است این‌ حس را در فرد یا گروه خاصی پیدا کند. تو آن را در این گروه دیدی حالا اگر از هوشت استفاده کنی متوجه میشوی که عشق تو تاثیری در زندگی آنها ندارد چه تو زودتر بمیری چه گریه کنی چه در زندگی ات پیش بروی یا نروی برای آنها تاثیری ندارد. اما حالا اگر همان حجم از عشق و لذت را به این سمت و سو بکشانی که شاید در آینده نوجوانی باشد که به عشق تو تلاش کند و تحت تاثیر موفقیت های تو قرار بگیرد در این صورت فقط زمانی سراغ گوشی میروی که موسیقی گوش کنی که آن موسیقی حال تو را بهتر کند ‌و حال بهتر تو موجب تلاش بیشتر ‌ و موفقیت بیشتر تو شود.
      اینطوری که به این داستان نگاه کنی همه چیز مطابق پیشرفت و توان تو رخ میدهد

  17. setareh :

    سلام به همه لطفا پیام من رو بخونید. بنده دختری ۱۹ ساله هستم و از سن ۱۷ سالگی عاشق امیر مقاره و حمید هیراد شدم ، تو ذهنم همراه اونها زندگی ساخته بودم. تا این که یه روز به کنسرت ماکان بند رفتم . کنسرت که تموم شد با دوستم به بک استیج رفتیم تا عکس بگیریم. بعد از این که عکس گرفتیم آقای مقاره به من کارتشون رو دادن و گفتن خوشحال میشن که بیشتر با هم آشنا بشیم . من هم خیلی خوشحال شدم و هم خیلی تعجب کردم که آخه چرا باید مگا استار ایران به من شماره بده ؟ خونه که رفتم با استرس به شماره آقای مقاره پیام دادم و ایشون هم جواب دادن ، خلاصه رابطمون ادامه پیدا کرد و صمیمی شدیم تا جایی که ایشون هفته پیش به من پیشنهاد ازدواج داده . خیلی دارم توفکرم که چه جوابی باید بدم ، روزگاری من عاشق ایشون بودم و حالا برعکس شده ، کلی این داستان رو تعریف کردم که بدونین ایچ چیز غیر ممکن نیست و شاید همه ی شما روزی به عشقتون برسید ، در ضمن این رو هم بدونید که من هیچ دلیلی برای دروغ گفتن ندارم و نخواهم داشت

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      دوست خوبم
      پرسش خاصی در پیامت مطرح نکردی ولی لازم است نکته ای را در میان بگذارم. اگر رویایت محقق شده باعث خوشحالی است. اما تاکید براینکه دروغ نمی گویی و اینکه میخواهی ثابت کنی که چنین اتفاقی افتاده بیشتر نگران کننده است.

      در عین حال، اینکه برخی از هنرمندان یا خواننده ها و افراد مشهور کسانی را در ذهن خود میسازند که دست نیافتنی هستند اشتباه است و تو نشان دادی که آنها هم مثل سایرین افرادی معمولی هستند که میتوانند عاشق شوند.

      اگر محبت و عشق ما به دیگران در مسیر درستی باشد در این صورت کاملا با تو موافق هستم که امکان محقق شدن رویاها و اتفاقات خوب هم زیاد است اما باید مراقب بود که برداشت ما از رفتارهای دیگران و محبت ما به اطرافیان درست و سنجیده باشد که پس از آن آسیبی متوجه ما نشود.

    • ?? :

      سلام
      خب منم ی دختر ۱۲ سالم ک مثل خیلی هاتون طرفدار کی پاپ شدم من عاشقشون نیستم در این که دوستشون داشته باشم هم شک دارم،اما واقعا معنای آهنگاشون،موزیک ویدیو هاشون و اجراهاشونو دوست دارم و کم و بیش دنبال میکنم.به خصوص این که موزیک هاشون بهم آرامش خیلی خاصی میده ی جورایی احساساتمو عوض می کنه با ریتم آهنگاشون هیجانی،ناراحت و شاد و….. میشم. حالا موضوع اصلی اینه ک همه‌ی دوستام کیپاپر شدن:| این واقعا ناراحت کنندس برام و انگار تو هچل افتادم چون بیشتر وقتمو با رفیقای کیپاپر میگذرونم و فقط راجب اونا حرف میزنیم از طرف دیگه خودمم خیلی غرق حاشیه ها شدم از همه بد تر از درسام دور شدم من واقعا میخوام برگردم ب روال قبلن البته گروه موردعلاقمم باشه ولی کمتر از الان ی جورایی من الان روی زندگیم کنترل ندارم میشه کمکم کنین

      • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

        پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:
        دوست خوبم
        خوشبختانه مساله ای که درباره تو وجود دارد این است که متوجه اتفاقی که برایت رخ داده هستی و در عین حال دوست داری به روال درست و منطقی گذشته خودت بازگردی، به همین دلیل مثل این است‌ که‌ نیمه بیشتر راه را رفتی و کمی اراده کافی است تا همه چیز درست شود.
        در گام اول به خودت اطمینان بده که قصد ترک این علاقمندی را نداری و همچنان ادامه میدهی. این کا تو را راحت تر ترغیب به تصمیم گیری جدید می کند.
        در ادامه، سعی کن با دوستانت درباره علاقمندی مشترک تان کمتر حرف بزنید و حرف های جدید و موضوعات دیگر را به‌میان بیاور و در عین حال از گروه های جدید و دوستان جدید هم استقبال کن.‌
        هم چنین تلاش کن یکی دوبار طعم زیبا و آشنای موفقیت در درس را دوباره بچشی و به یاد بیاوری، همین باعث می شود با شوق و شکر بیشتری برای درس خواندن و انجام فعالیت های درسی وقت بگذاری و نتیجه همان می شود که می خواهی.
        نمی گویم سخت نیست اما شدنی هست و تو با اراده می توانی این کار را انجام دهی.

  18. ژاله :

    عزیزانم دخترای نازنین کشورم منم یه دختر والیبالیست درسخون و خوشگل ۱۲ساله دارم که عاشق سریال و خواننده های کره ای هست ولی دلم میخواد بغلش کنم و از این دریای دروغین و تبلیغاتی که قصدش پر کردن جیب یک عده است دورش کنم دست بچمو بگیرم و نشونش بدم همش هوسه همش سرابه من خودم دکترای ریاضی دارم و همش در مورد گروههای کره ای مطالعه میکنم چشماتونو باز کنید باز باز توی دهن این غولها نرید اونها شماهارو میبلعند به جاش سعی کنید دانا و توانا باشید و قوی که هیچ کس نتونه گولتون بزنه چشما و گوشاتونو باز کنید مگه اعتیاد همین شیشه و کراکه؟اعتیاد تو خیلی چیزاهست حواستونو جمع کنید این افیون شما رو نبلعه

  19. فاطمه :

    اون من عاشق کشور کره جنوبی هستم اما من واقعا خداروشکر میکنم که عاشق بازیگراشون نیستم اما من کای عضو گروه اکسورو دوستدارم خیلی زیاد حتی براش گریه هم میکنم اما سعی میکنم فراموشش کنم چون این فقط یه رویای من به کلاس هیپ هاپ می رم و خیلی دوستدارم در کمپانی های کشور کره جنوبی شرکت کنم و کار آموز در نهایت ای دول بشوم من چشمام بادومی هستم و زبان کره ای رو بلدم امیدوارم موفق بشم

  20. ANAXO :

    آه درکت میکنم منم ۱۶سالمه و عاشق بکهیونم همه میگن که اینا مال این دورمونه ولی خب من نمیخوام باور کنم چون میخوام حتی اگه بکهیون منو دوست نداشته باشه من کل زندگیمو فداش کنم ولی با خودم میگم با این کارم پدر و مادرم ممکنه از دستم ناراحت شم منم تو مدرسه فرزانگان درس میخونم عین تو ولی دوره دوم تو مشهد
    راستش عشق به کره ای ها شیرین ترین عشق دنیاس مخصوصا این که بکهیونو دوست دارم و نمیخوام با هیچ کسی عوضش کنم راستش خب من صادقانه بگم تا قبل از ۱۲سالگیم عاشق ۲۰۰نفر شده بودم که اولی از ۲۰۰تا تو بچگیم بود که اونم سوباسا اوزارا بود هاهاها میدونم خنده داره و تا ۱۲یالگیم گاهی عاشق انیمه ها میشدم ولی بعدش لوهانو شناختم و انقدر قیافش کوچیک نشونش میداد که میگفتم همسن خودمه ولی بعد فهمیدم طرف خوانندس و بعد مدتی با بکهیون از اکسو آشنا شدم اولا فکر میکردم مثل عشقا یا بهتره بگم هوس ها و هیجانات دیگه ی قبلیمه ولی همین طور که گذشت روز به روز بیش تر عاشقش شدم طوری که هر روز حس میکنم تازه عاشقش شدم و عشقش تو دلم نو ترین عشق دنیاس خلاصه تا اینکه خبر ته یون و بکهیون اومده بود و من کلی صدمه دیدم ولی مثل خیلی از طرفدارای دیگه نتونستم بکهیوپو فراموش کنم و بعد مدتی هم خبر جدایی ته یون و بکهیون اومد و من موندم و عشق نو تر از قبل خلاصه چی بگم بازم با خودم گفتم اگه دوستش دارم باید بذارم اون خوشبخت بشه(خوشبختی چیزی که دوست دارم بهش بدم)کنار هر کسی که میخواد ولی از یه طرف دیگه امید خاصی دارم که بهش میرسم چون همه ی ویژگی های دختر ایده آلشو دارم فقط فاصلست بینمون اگه تو عم مشکلت فاصلست باید بگم به خاطر این مشکل کوچیک کنار نکش اگه واقعا عاشقی ممکنه واقعا بهش برسی و من امیدوارم به یکی مثل اون حداقل برسی و در آخر میخوام بگم همه بهت شاید بگن واسه سنته ولی نباز خودتو چون عشق درونت ممکنه واسش جوری آتیشی شه که دیگه نشه بهش گفت عشق دوره نوجوانی جوری که مثل من فکر خودکشی به سرت بیاد(این کارو نکنیا چون مال آدمای بی اعتماد به نفسه) و ممگنه اون عشق روزی دو طرفه شه حداقل به امیدش زندگی کن …دوست داذم دوست کیپاپرم

  21. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “Vida”
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت اینگونه به پرسش شما پاسخ داده اند:
    دوست خوبم
    این علاقمندی تو مسخره و خنده دار نیست و میتواند برای هر فردی پیش بیاید. تنها چیزی که در این احساس نادرست و غیرمنطقی است این است که چون دوستش داری میخواهی حتما با ازدواج کردن احساس تعلق داشته باشی.
    این انتظار خطایی است. همه علاقمندی ها لزوما نباید و نمیتواند به ازدواج ختم شود و از طرف دیگر عشق واقعی صرفا در این نیست که به تعلق ما دربیاید.
    اگر بتوانی این اصول در عشق و علاقمندی را در خودت پرورش دهی در این صورت با شادی بیشتری از آهنگها و اجراهای او لذت میبری.
    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  22. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “sevil”
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت اینگونه به پرسش شما پاسخ داده اند:
    دوست خوبم
    عشق و علاقه به کسانی که باهاشون ارتباطی نداریم در عین حالی که جذاب و جالب است میتواند آسیب رسان باشد.
    در صورتی جالب و زیبا است که حدود دوست داشتن و علاقه رعایت شود و همیشه در نظر داشته باشی که علاقمندی همراه با واقع بینی باشد.
    اگر علاقه ها در تخیل باقی بمانند و در ذهنت تصور کنی این عشق عمق زیادی دارد باعث میشود حتی فکر کنی ارزش از بین بردن خودت را دارد در حالی که در واقعیت اصلا چنین عشقی دو طرفه نیست و تعامل ندارد.
    بنابراین هم چنان علاقمند باش اما واقع بین هم باش. این علاقمندی را با دنبال کردن کارهای ایشان و خرید آثارشان راضی نگهدار اما هرگز از کسی بت نساز.
    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  23. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “ناشناس”
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت اینگونه به پرسش شما پاسخ داده اند:
    دوست خوبم
    این نوع احساسات نمیتواند تازمانی که تو را از روال عادی زندگی خارج نکرده مضر باشد.
    به این موضوع اینطور نگاه کن که هر عشق و عاشقی به معنای رسیدن به هم و ازدواج نیست. آدمها و اتفاقات بسیاری هستند که میتوانیم دوستشان داشته باشیم و با شنیدنشان یا دیدنشان خوشحال شویم و هرگز رسیدن و … هم در میان نباشد.
    این دوست داشتن هم در مورد تو از همین نوع است. فقط برای اینکه از روال عادی خارج نشوی خوب است به موسیقیهای دیگر هم گوش کنی آدمهای معروف و غیر معروف دیگر را هم که کارشان شبیه او است پیدا کنی،مدام به خودت یادآوری کنی که تو یک عاشق خوشبخت هستی که زندگی را عاشقانه دوست داری و هر چیزی که در زندگی برایت مثل همین آدم تاثیرگذار است را دوست داری و …
    این قبیل تفکرات در متعادل کردن احساس تو بسیار اثرگذار است.
    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  24. Vida :

    سلام. من عاشق یک خواننده ای شدم که در خارج از ایران زندگی میکنه حتی به خاطر اون حاضرم به خارج از ایران مهاجرت کنم..خیلی دوستش دارم و دوست دارم که بهش برسم و دوست دارم برای همیشه برام یه آدم دست نیافتنی نمونه ولی خب ممکنه تا وقتی من به سن قانونی برسم اون ازدواج کنه و من نمیتونم اینو تحمل کنم اونقد دوستش دارم که حتی به فن پیجایم که لایک میکنه حسودیم میشه میدونم شایدم مسخرست ولی این حس درون منه…ممنون میشم که بهم بگین چی کار کنم و واقعا کمک کنین.

  25. ناشناس :

    سلام منم عاشق کیم تهیونگ از گروه بی تی اس شدم من سه ساله که اونو دوس دارم هر کاری میکنم نمیتونم فراموشش کنم وقتی شبا میخوابم اونو توخوابم میبینم وقتی صبح از خواب پا میشم اون میاد تو ذهنم اصلا یه لحظه ام نمیتونم اونو از مغزم پاک کنم خیلی سخته عاشق کسی بشی که هیچ وقت بهش نمیرسی اون شده تمام زندگیم ولی هیچ جای زندگیم حضور نداره چیکار کنم

  26. رویا عاری :

    من عاشق خواننده کیم هیون جونگ از گروه دابل اس شدم من به خاطر اون خودکشی کردم و فلج شدم ولی بازهم اونو دوسش دارم

  27. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “melina”
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت اینگونه به پرسش شما پاسخ داده اند:

    دوست خوبم
    زودگذر بودن یا واقعی بودن عشق و علاقه به خود فرد مربوط میشه و ما خودمان تعیین میکنیم تا چه اندازه نسبت به شناخت علاقه و احساسمان و نگهداری آنها جدی هستیم.
    حالا این جدی بودن نشانه هایی دارد. برای مثال یک محبت جدی این طوری است که برای فرد مهم نیست دیگران در این مورد چه فکر میکنند و یا او را مسخره میکنند یا نه.
    بنابراین قابل قضاوت نیست که این خواسته زودگذر است یا نه و فقط به خودت وابسته است.
    برای رسیدن به خواسته ات هم به زمان بیشتری نیاز داری و لازم است با توان و شرایطی که داری بتوانی راه خودت را پیدا کنی. این چیزها تجویزی نیستند و محبت و علاقه خودش راهش را پیدا می کند.
    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  28. melina :

    سلام من تازه وارد سایت شما شدم خوشحالم که میتونم مشکلم رو با شما درمیون بزارم خانم دکتر……
    من دختری هستم ۱۴ ساله ۳ ساله طرفدار یه خواننده ژاپنی هستم اوایل زیاد از این خواننده خوشم نمی یومد تا ۲ سال فقط طرفدارش بودم اهنگش و گوش میکردم اما ۱ سالی هست عاشقشم خیلی دوسش دارم نه به خاطر قیافش و خوش تیپ بودنش بلکه به خاطر خودش
    اخلاق خیلی خوبی داره و فوق العاده مهربونه
    میگن اگه عاشق کسی هستی نباید پنهانش کنی اما من به هرکدوم از دوستام که میگم مسخرم می کنن منو درک میکنن
    آدمی نیستم که به راحتی عاشق شم از یه خانواده نسبتا مذهبی ام
    می ترسم این عشق الکی و زودگذر باشه و من اینو نمی خوام
    سوال من اینه………..
    این یه عشق مسخره هست؟زود گذره؟واقعا چطور میتونم به خواستم برسم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید
    ممنون میشم کمکم کنید

  29. Faeze :

    منم ۱۷ سالمه ۴ ساله که عاشق یه بازیگر کره ای ام نه بخاطر تیپش نه بخاطر قیافش فقط برا خودش برا مهربونیش برا خندیدنش برا حرف زدنش برا همه چیش کلا عاشق شدن دلیل خاصی نداره عشقی واقعیه که بخاطر یه حس خاص باشه حسی که باعث شده عاشق اونطرف بشی حسی که باعث میشه همیشه و همه جا هر کاری هم که بکنه شاد باشه یا غمگین بد باشه یا خوب بازم دوستش داشته باشی و بخوای کنارش باشی منم دقیقا اینطوری عاشقشم اصلانم بخاطر معروف بودنش نیست من حتی حاضرم فقیر بشم باهاش برم گدایی کنم البته خدانکنه به همچین روزی بیوفته ولی میخوام بگم پول و قیافشو شهرتش اصلا دلیل عشقم نسبت بهش نبوده اونقدرم احساسم جدی هست که ۴ ساله دست نکشیدم از دوست داشتنش و دست هم نخواهم کشید حتی زبان کره ای هم دارم یاد میگیرم فقط منتظرم از سربازی بیاد،اون اولین مردیه که عاشقش شدم…ممنون که حرفامو خوندید?

  30. nojavanha.com :

    کاربر عزیز ؛kai exo؛
    خانم دکتر سلیقه دار این گونه به سوال شما پاسخ داده اند:

    دوست خوبم

    این علاقمندی جای تعجب و یا مسخره کردن ندارد و ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. اما از جایی می تواند غیر عادی و غیر طبیعی شود که تو از این که نتوانی به آنها پیامی بفرستی و یا برایشان توضیح دهی که چه تاثیری در زندگی ات داشته اند غمگین و یا آشفته شوی. یعنی می توانی مثل هر طرفدار دیگری از خواننده ها و یا هنرمندان که در واقع آثارشان روی زندگی دیگران تاثیر می گذارد از این اتفاق خوشحال باشی و یا تلاش کنی تا این اتفاق را برایشان بگویی اما اگر در هر تلاش از رساندین پیام شکست خوردی غمگین و آشفته نشوی.

    این یک کار سخت است و شاید به حرف ساده بیاید اما واقعیتی است که همه هنرمندان علاقمندان بی شمار خودشان را دارند و ممکن است بسیاری از طرفداران در عین اینکه تمایل دارند با هنرمند مورد علاقه خود ارتباط داشته باشند موفق به انجام آن نشوند. در عین حال اگر عشق و علاقه ات را به طور شخصی دنبال کنی و با دنبال کردن آثارشان و فکر کردن بیشتر به اینکه چقدر برای تو این آشنایی موثر و مفید بوده سعی کنی لذت ببری در این صورت هم توانستی احساست را تحت کنترل خودت در بیاوری و نیز از واکنش اطرافیانت در امان باشی.

    موفق باشی

    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  31. kai exo :

    سلام منم یه دختر ۱۵ ساله هستم که عاشق یه پسر خواننده کره ای شدم گروه هاشونو هر روز چک میکنم و ۵ساله که نمی تونم ازشون دست بردارم اون خواننده که اسمش کایه از گروه اکسو زندگیمو نجات داده حالا دنبال راهی میگردم که اینو بهش بگم ولی متاسفانه فقط تونسم یک بار باهاش ارتباط برقرار کنم من واقعا عاشقشم چی کار کنم همه منو مسخره می کنن

  32. پرستو :

    ببخشید یه سوال..احساس دارین این مشاوره هارو میدیدن یا فقط از یه کتاب حرفاتونو کپی پیست میکنین!!!…بخدا خسته شدم اه..بسه بابا…یعنی ما ک عاشق یه نفر شدیم دیوونه و خولیم؟..زود باید دیدنشونو کم کنیمو ادامه ندیم؟…چرا اخه یه راه حل عملی جلو پامون نمیزارین..اخه نایغه ها مگ ما نمیدونیم اگ کلا دیگ نبینیمشون همه چیز حله…من خودمم دقیقا مثل این فنم…عاشق یکی از اون خواننده هام…به هرکی گفتم…زود گف..واقعا؟؟؟…برات احساس تاسف میکنم…بچه ای تو نمیفهمی…اینقدر احساساتی نباش…اخرش ضربه میخوری…ولشون کن مگ اینا عشقن هوسن…تو بهش نمیرسی ولش کن…تو خجالت نمیکشی عاشق یه بی دین شدی؟!…این حرفاییکه دقیقا ماها میشنویم…ولی الان میگم..برین از کساییکه تو کره ان بپرسین…یکی از فن های به ایدول مورد علاقش رسیده البته این موضوع واسه الان نیست ک هرکی عاشق هیکل ی بازیگر میشه نه..اون واقعا اون فردو دوست داشته و بهش رسیده…حالا تصمیم با خودتونه…این دوست داشتن هیچ ضربه ای بهت وارد نمیکنه…جز به درست..ک اونم قبل کنکورهرچی گوشیو لب تابه دور کن ۲ سال بشین عین چی بخون…بعدش میتونی عین اول هم اهنگ گوش کنی هم فیلم ببینی..کی می خواد جلوتو بگیره بهت بگه بچه های؟؟؟..ها؟؟؟…اصن دلت می خواد از نزدیک ببینیش من سه تا دوست دارم تو کره بورس شدن و رفدار اکسو دابل اس و اینا بودن…رشته کامپیوتر تو دانشگاه بین المللی کره..خیلی حرفه واقعا!!!…ولی خب هم ایدولارو دیدن و ازشون عکس گرفتن و هم کنسرتشون رفتن…حالا جدا از اینکه اونا قصد ازدواج نداشتن..کی گفته تو نمی تونی بهش برسی…چرا یاد گرفتین فقط منطقی به قول خودتون فکر کنین؟؟؟…دنیا فقط همینه…چرا نمیزارین یه فرد اونقدر تو رویاش غرق شه ک قوی شه و براش بجنگه…چجوری به خودتون اجازه میدین با رویا و احساس یه نفر اینجوری برخورد کنین…چون شما ۴ سال درس خوندین دلیل نمیشه ک دیگ واقعا همه چیرو بدونین…چون شما تجربه زیاد دارین دلیل نمیشه همه ماها عین هم باشیم…اره هرکی درمورد قیافه حرف زد…شک نکن تو نمیرسی بهش..تو عاشق قیافش شدی اخه…پوستش نازه و تیپش خوبهو خوشگله و…اینا چ چرته و پرتاییک میگین؟؟..اسمشو میزارین عشق؟؟؟….اگ عشق واقعی باشه بالاخره ی جا میرسی اگ نرسی مطمئن باش اون باالیی پشتت هست میتونی کمتر بهش فکر کنی و زندگی شادی داشته باشی…چرا اسم اینو میزارین عشق یه طرفه..مگ اون کسیکه اونو دوست داشته فرصت ابراز داشته؟؟؟…نه نداشته…اگ ابراز شد و رد شد اونقت بگین این عشقت ثمر نمیده…این مث اینکه شما دارین ی حرفو زوری بهش میخورونین…کی پاپرا و طرفدارای کی داراما باهشون کاری ندارم..عاشقا…دمتون گرم….واقعی باشین فردا طرفدار یکی دیگ نشین…پای احساستون بمونیو واسش بجنگین منم یه مدت دیگ به دوستام میپیوندمو میرم کره..هیچوقت خودتونو محدود نکنین…شما میتونین به هرچی بخواین برسین…میتونین تصور کنین ک چقدر فوق العاده ای ک خدا به اون بزرگی وقتی تورو افرید به خودش افرین گفت؟؟؟…به هرچی خواستی میرسی….فقط این چون درمورد عشق و احساساته تبصره میخوره…تو تلاشتو بکن…بهتره از همین الان تسلیم شدنه…اگ نشد نترس اونقدر دیگ اون موقع بزرگ شدی ک بتونی مقی فکر کنی و راحت تر ازش دور شی…ممکنه هیچوقت از ذهنت نره..ولی مانع ادامه زندگیتم نمیشه..به خودتون فرصت بدین دوستان…به احساستون و قلبتون و چشمتون ظلم نکنین…این مشاورایی ک بهتون اینارو میگن فقط با مطالعه روی چند نفر به یه نتیجه ای رسیدن اره نمیگم همش دروغه…ولی اینا میتونستن خیلی بهتر از جایگاه حتی الانشونم باشن..همیشه جا برای رشد هست…اگ ادامه رشدت با اون فرده خب چ اشکالی داره یه نفرو بهش فکر کنی…؟؟؟!!!…یادتون باشه…کنترل احساس مهم ترین چیزه!

    • Zahraaaaaaaaa :

      واااقعا مرسی حرفاتون واقعا تاثیر‌گذار بود واقعا نیاز داشتم یکی اینطوری درکم کنه ن اینکه بگه ی شبه همه چی رو فراموش کنم خیلی ممنون

  33. روژین :

    سلام من دختری ۱۳ ساله هستم
    و راضی هستم از این که به خواننده های کره ای و بازیگرانشان علاقه دارم به خصوص دختر های کره که خیلی نازن

    • نگین :

      سلام. من دختر نسبتا مذهبی هستم. مثل خیلی از دخترای ۱۳ ساله از یک خواننده کره ای خوشم اومده. درسم خیلی خوبه و میترسم روی درسم تاثیر بذاره. از طرفی سرم خیلی توی گوشیه. و از طرف دیگه نمیتونم عکساشو نبینم. از خودم خجالت میکشم. باید چیکار کنم?

      • ف :

        دوست گلم
        من هم وقتی هم سن خودت بودم عاشق یکی از فوتبالیست های مشهور شده بودم آنقدر دوسش داشتم ولی او زن و دو تا بچه داشت که من به این موضوع گریه میکردم عصبانی شده بودم این به مدت از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ طول کشید
        حتی فن پیچ داشته بودم که از ۱۰۰۰ عکس ۱۰۰ تا لایک کرده بود حتی یکبار یه عکسی ایدیت کرده بودم پست کرده بود و بقیه فوتبالیست ها لایک کرده بودن
        خانواده ام هر چقدر بهم مسخره میکردن و بهش توهین میکردن ولی من دوسش داشتم
        ولی الان خیلی وقته پیچم رو تمام عکس هارو پاکیدم و بستم و دیگر به سمتش نمیرم حتی فکرش نمیکنم راحت به آرامش رسیدم اگر چه هنوز یادم میاد ولی……
        اگه میخواهی موفق شوی د همیشه شاداب زندگی کنی خواهش میکنم ارزش و قدر خودتو بدون و هرگز خودتو بخاطر اینها دست کم نگیر هر چقدر به عکس فیلم و آهنگهاش نگاه کنی هر چقدر بهش فکر کنی. هر چقدر در باره اش صحبت کنی بیشتر به خودت آسیب میرسونی فرق این با فرق اعتیاد به مواد مخدر هیچ فرقی ندارن اگه رفته بودی به سمتش خواهش میکنم دیگر به سمتش نرو چون فراموش کردنش سخت و بدتر میشه چون من تجربش را کرده بودم
        من آنقدر به عکسای فرد مشهوری دیگری نگاه کرده بودم الان دو ساله است هر چقدر تلاش میکردم ولی بازم شکست میخورن این سومین باری هست که دوباره به سمتش میرم حتی هر چقدر تلاش میکنم که دیگر نرم حتی الان که نمیرم دیونه و بیقرار میشم حتی به خاطر این تمام فضای مجازی و اخبار دوری میکنم موضوع های سلبریتی دوری میکنم حتی گوگل تصاویر و یوتیوب طرقداری نی نی سایت و ویسگون نمیرم تا این راحت از مغزم کمرنگ شه چون میترسم که بازم به طور اتفاقی بیوفته الان عکس و صدای او جوری شدن که مثل یه قفل تو مغزم هک شدن باور کن اینا اصلا دروغ نیست!!!!!!!
        خواهش میکنم اگه خیلی وقته شیفته شدی این کار های که من کردم رو انجام بده
        یه مدت از آهنگ دور شو و ورزش سخت انجام بده خودتو به درس ها مشغول کن و به فعالیت های هنری مشغول کن
        بهترین یازی ها رو دانلود کن و خودتو با آنها سرگرم کن به هر قیمتی درسته که شاید زود از مغزت پاک نشه ولی برور زمان میشه شک کن
        ولی تا زمانی که بیکاری به آهنگ های غمگین و آهنگهای خارجی گوش بدی خودتو با اخبار و مجله سرگرم کنی اون فرد هرگز نخواهند رفت

      • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

        دوست خوبم
        چقدر خوب است که تا این اندازه خودت را می شناسی و درباره نتیجه و پایان کار نگران هستی و می خواهی از وقوع اتفاقات ناخوب پیشگیری کنی.
        عملن طور که خودت هم گفتی ممکن است این نوع علاقمندی ها موجب شود از درس و موفقیت های خودت بیفتی اگر تعادل و میانه روی را رعایت نکنی.
        یعنی اینکه برای شروع‌ به جای اینکه فکر کنی کلا باید این کار را کنار بگذاری، به مرور و کم کم میزان ساعات تماشای عکس و گشتن به دنبال مطالبی درباره ایشان را کم کنی.
        به خودت بگویی که علاقمند بودن به این سبک‌ موسیقی یا این افراد بد نیست اما اگر از حد خودش بگذرد حتما بد و فاجعه است.
        سعی کن در برنامه ریزی های روزانه ات همیشه وقت اول را به فعالیت درسی و جدی زندگی بدهی و از این تصاویر و موسیقی و اخبار مربوط به آنها صرفا برای زنگ تفریح و رفع خستگی استفاده کنی.
        در این صورت خودت خواهی دید که لطمه ای از این‌ جریان نمیبینی و مدیریت اوضاع را د دست میگیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *