من و یکی از دوستانم در کلاس شاگرد ممتاز کلاس هستیم ولی او کمی خودشیرین است و…

t من و یکی از دوستانم در کلاس شاگرد ممتاز کلاس هستیم ولی او کمی خودشیرین است و...

سوال:


خانم مشاور سلام.. من و یکی از دوستانم در کلاس شاگرد ممتاز کلاس هستیم و میشه گفت من هم از ایشون درسخوان تر هستم و هم مودب تر… اما به دلیل خودشیرینی ، معلمان دوستم رو بیشتر از من دوست دارند و گاهی باعث فرق گذاشتنشون بین ما میشه… البته اینکه معلمان به من علاقه ی کمتری دارند برای من اهمیت ندارد اما می خواهم بدانم که برای جای شدن در دل دیگران همیشه باید خودشیرینی کرد ؟؟؟ کاری که هیچ علاقه ای بهش ندارم ؟؟؟؟؟
 

پاسخ:

دوست عزیزم، میدانم که تو هم میدانی که تنها راه ورود به قلب دیگران خود شیرینی نیست و شاید یکی از بدترین راهها همین باشد. خیلی خوشحالم که گفتی از چنین کاری خوشت نمی­ آید . همین هم موجب می­شود دیر یا زود متوجه شوی که :

اولا توجه کردن همه به تو خیلی هم مهم نیست و مهم این است که تو با طی راه درست ، آینده و سرنوشتت را به درستی بسازی(که خودت هم به این موضوع اشاره کردی). دوم اینکه حتما در بین بزرگترها کسانی هم هستند که ادب و وقار تو را که درسخوان هم هستی هرگز با هیچ رفتار دیگری مقایسه نکنند و برایت ارزش و جایگاه خاصی قائل باشند. بنابراین بهتر است به رفتار و نگرش همین دسته از افراد به خودت توجه کنی و اجازه ندهی که افکاری مانند آنچه که نوشتی انرژی تو را از بین ببرد و موجب کندی یا دل سردی تو در راه درستی که پیش گرفتی باشد.

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش  خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید. 

 

t من و یکی از دوستانم در کلاس شاگرد ممتاز کلاس هستیم ولی او کمی خودشیرین است و...
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
هر روز گریه می کنم و حسرت گذشته رو میخورم