من ۱۴ ساله هستم و همونطور که میدونید بچه ها در این سن به دوستاشون خیلی علاقه مند می شوند و…

t من 14 ساله هستم و همونطور که میدونید بچه ها در این سن به دوستاشون خیلی علاقه مند می شوند و...

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

سوال:

با سلام و عرض خسته نباشید.!
من  14 ساله هستم و همونطور که میدونید بچه ها در این سن به دوستاشون خیلی علاقه مند میشوند و دوست دارند با هاشون رابطه ی زیادی برقرار کنن.من توی مدرسه امسال با دوستایی آشنا شدم که واقعا عاشق یکیشونم و خیلی با هم خوبیم.حالا در  چند چیز ازتون راهنمایی میخوام :
1- چیکار کنم اون هم منو خیلی دوست داشته باشه ؟
2-ما پشت تلفن خیلی با هم حرف میزنیم و بازم احساس میکنیم هنوز کمه و دیوونه میشیم ، و در حال حاضر خانواده های هردومون از دستمون دیگه شاکی هستند؛چی کار کنیم که پشت تلفن دیگه کمتر صحبت کنیم؟؟؟

پاسخ:

دوست خوبم، خوشحالم میدونی که برخی از رفتارهای یک نوجوان محدود و وابسته به دوره سنی هست و این بدان معنی است که چنین رفتارهایی بعد از گذشت این دوره هم تمام خواهد شد. اما فقط کسانی میتوانند با پایان یافتن دوره نوجوانی خود رفتارهایی را که در این دوره داشتند به درستی تغییر دهند و به جایگاه متعادل تری برسند که بتوانند در طول این دوره هم بر خودشان کنترل داشته باشند و طوری رفتار نکنند که تمام کارهایشان برخاسته از احساس و هیجان بوده و در آن عقل، منطق و اراده نقشی نداشته باشد.

به همین دلیل بسیار ساده است که وقتی با شکایت خانواده هم روبرو هستید که مبنی بر طولانی شدن صحبت هایتان به ویژه توسط تلفن ،تصمیمات دیگری بگبرید. برای مثال، با هم قرار  بگذارید که در طول روز فقط یک بار و آن هم به مدت معین مثلا یک ربع تلفنی صحبت کنید و یا بعضی از حرفهایتان را برای هم بنویسید و تلاش کنید که همه چیز را با جزییات آن به گوش دیگری نرسانید و به کلیات بسنده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)

اما اینکه پرسیدی چکار کنم که او هم مرا بیشتر دوست داشته باشد باید بگویم که این انتظار در رابطه بین دو نفر چندان پسندیده نیست که چون خودت دیگری را دوست داری بخواهی کاری کنی که او هم تورا زیاد دوست داشته باشد. باید خودت مثل همیشه خوب، مهربان و حامی دوستت باشی بدون اینکه از او انتظاری داشته باشی و در اینصورت خواهی دید که او هم به چنین دوستی علاقه و وفاداری بیشتری نشان میدهد.

در پایان فراموش نکن که تعادل رمز ماندگاری و سالم ماندن یک رابطه دوستی است. مراقب باش در این رابطه زیاده­ روی نکنی تا دچار مشکل نشی.

 برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t من 14 ساله هستم و همونطور که میدونید بچه ها در این سن به دوستاشون خیلی علاقه مند می شوند و...
امتیاز به این نوشته