معرفی رشته تربیت بدنی هنرستان

رشته تربیت بدنی هنرستان
t معرفی رشته تربیت بدنی هنرستان
 
رشته تربیت بدنی هنرستان یکی از شاخه های علوم ( بین رشته ای) است که ازجهات مختلف با علوم پایه وعلوم تندرستی پیوند یافته واثر ونقش آن دررابطه با توان بخشی وبه سازی جسمی و روانی افراد جامعه غیرقابل انکاراست و در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردار می باشد.
 دامنه فعالیت وکارایی تربیت بدنی و علوم ورزشی درامرآموزش و پرورش و بهداشت فردی واجتماعی بسیار وسیع و گسترده بوده بطوری که تمام گروه های سنی را (از پیش ازتولد تا دوره سالخوردگی وکهولت) دربرمی گیرد.
علاوه  براین تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک عامل بازدارنده از بروز برخی از ناراحتی ها و عوارض جسمی و روحی نیزمورد توجه بوده و ثابت شده است که  ازایجاد برخی از ناراحتی ها و عوارض جسمی و روحی و برخی از بیماری ها مانند امراض قند و نارسائی های قلبی– عروقی جلوگیری به عمل می آورد. با عنایت به این مهم و به منظورتحقق بخشی از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص دراین رشته ضروری است.
معرفی رشته تربیت بدنی هنرستان

 شرایط تحصیل  دررشته تربیت بدنی هنرستان

 الف ) طول  دوره تحصیل:
طول  دوره تحصیل رشته تربیت بدنی هنرستان برای هنرجویان 2 سال تحصیلی است که شامل 4  نیم سال نظام سالی واحدی و مطابق با آئین نامه ها و مصوبات آموزش و پرورش می باشد.
 
ب) تعداد واحدها
تعداد واحد برای اخذ دیپلم تربیت بدنی وعلوم ورزشی 103 واحد به شرح زیرمی باشد که هنر جویان این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی می بایست دروس تخصصی زیر را فرا گیرند:
فیزیولوژی، آناتومی، تغذیه و بهداشت، زبان تخصصی، کمک های نخستین، تاسیسات اماکن ورزشی، جداول ورزشی، روانشناسی، کشتی، شنا،  دوومیدانی، فوتبال، بسکتبال، هندبال، والیبال، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز و در پایان دوره تحصیل جهت کسب معلومات بیش تر و به کار گیری یافته ها در دوران دو ساله هنرستان می بایست دوره 240 ساعته کار آموزی را بگذرانند و برای آن ها گواهی پایان دوره صادر می گردد. 

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه ها

دانش آموز پایه نهم اگر رشته تربیت بدنی را در شاخه فنی و حرفه ای انتخاب کند پس از گذراندن سه سال تربیت بدنی در هنرستان برای ورود به دانشگاه دو مسیر دارد

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش تزیین و نقاشی حرف ر برای کلاس اولی های با استعداد

مسیر اول: شرکت در کنکور فنی و حرفه ای کاردانی

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

مسیر دوم: شرکت در کنکور سراسری یکی از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی و انتخاب رشته تربیت بدنی. دانش آموزان تربیت بدنی در هنرستان هم می توانند در آزمون سراسری شرکت کنند تا در دوره کارشناسی پیوسته ادامه تحصیل دهند و هم می توانند در کنکور فنی حرفه ای شرکت کنند و ابتدا در مقطع کاردانی و سپس در مقطع کاردانی به کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

1- پس ازاخذ دیپلم شرکت در دوره کاردانی
2- دوره کارشناسی تربیت بدنی درگرایش های مختلف
3- در دوره کارشناسی ارشد و دکترا در گرایش های مختلف همچون (فیزیولوژی – بیومکانیک – رفتارحرکتی – آسیب شناسی- مدیریت و…)
معرفی رشته تربیت بدنی هنرستان

 زمینه های شغلی رشته تربیت بدنی هنرستان

 فارغ التحصیلان این دوره قادربه انجام فعالیت های زیرخواهند بود:
1 – مجوز  شرکت در کنکور کاردانی تربیت بدنی
2 – توسعه علمی و عملی در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی
3 – فرصت شرکت در کلاس های ویژه داوری و مربی گری در کلیه رشته های ورزشی
4 – آشنایی با نحوه اجرای مسابقات مختلف ورزشی
5 – همکاری با نهاد ها، ادارات، شرکت ها و کارخانجات در زمینه ورزش
6 – پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و کسب مجوز همکاری با آموزش و پرورش به عنوان آموزگار، دبیر و کارشناس تربیت بدنی
7 – پس از کسب مدارک عالی جذب در دانشگاه ها  به عنوان استاد 
8 – آشنایی و دستیابی به معیارها و ملاک های ورزشی در سطح بین المللی
9-   جذب  در ارگان های نظامی و انتظامی
رشته تربیت بدنی هنرستان

توانایی لازم

هنر جوی این رشته باید از کودکی ورزشکاربوده به دلیل این که یک سری از مهارت های پایه مثل ژیمناستیک و دوومیدانی که نیازبه هماهنگی کامل عصب وعضله دارد، فراگیری آن دربزرگسالی بسیار مشکل می باشد. درضمن افرادی که ازکودکی اهل ورزش هستند، انگیزه بیش تری برای فراگیری مطالب علمی وعملی از خود نشان می دهند. لازم به ذکراست که قد داوطلبان رشته تربیت بدنی برای آقایان باید حداقل 165 سانتی متر و خانم ها 158 سانتی متر باشد.  داشتن دید جشم  مناسب الزامی است.

t معرفی رشته تربیت بدنی هنرستان
امتیاز به این نوشته