مواد غذایی شادی آور

t مواد غذایی شادی آور

مواد غذایی

بهترین و سالم ترین مواد غذایی مناسب برای خلق و خوی افراد احتمالا همیشه انتخاب اول شما نیستند و شاید ترجیح شما غذاهای فرآوری شده و چرب مثل مرغ سوخاری و سیب زمینی سرخ شده باشد. این نوع از مواد غذایی شاید به طور موقت طعم بی نظیری داشته باشند اما احساس خوبی بعد از مصرف آنها نخواهید داشت. این در واقع به طبیعت بدن انسان بستگی دارد. مغز ما به صورت ناخود آگاه مواد غذایی را که به شما احساس بهتری می دهد را دوست دارند.

بدن ما در واقع به مواد غذایی مختلف واکنش های متفاوتی هم نشان می دهد. ترکیباتی حاوی کربوهیدرات های مضر مثل نان سفید ، پاستا و غذاهای زیاد سرخ شده ، شما را در احساس افسردگی غرق می کند. بسیاری معتقدند که خلق و خو و وضعیت روحی ، هیچ ارتباطی به سلامت جسمانی ندارد. اما اگر از نظر روحی ضعیف باشید در واقع سیستم ایمنی شما در حال تخریب است ، افزایش وزن پیدا می کنید و دچار سر درد های گاه و بی گاه خواهید شد.

مواد غذایی شادی آور که در این قسمت به شما معرفی می کنیم به بهبود وضعیت روحی کمک می کنند و طعم خوبی هم دارند. دفعه بعد که دنبال یک وعده غذایی سالم و سریع بودید ، از این مواد استفاده نمایید.

آووکادو

فواید آووکادو ، خصوصا در زمینه ی سلامت مغز ، بسیار زیاد است . در واقع ، شما می توانید آووکادو را در لیست تمام غذاهای مناسب برای جنبه های مختلف سلامتی پیدا کنید. فواید این گیاه بی نظیر شامل مواردی مثل حفظ سلامت قلب تا کمک به گوارش غذا می شود. آووکادو همچنین برای بهبود سلامت روانی بسیار مناسب و مفید می باشد. آووکادو در واقع یکی از بهترین مواد غذایی برای متعادل سازی هورمون های بدن است که در نتیجه به مغز ، برای تولید ترکیبات شیمیایی موثر در بهبود احساسات ، کمک می کند. اگر بخواهیم تنها یک ماده ی غذایی شادی آور را به شما معرفی کنیم ، قطعا آووکادو در صدر خواهد بود.

انگور

انگور یکی از بهترین میان وعده ها محسوب می شود ، علاوه بر این در لیست مواد غذایی شادی آور ما نیز جای دارد. انگور در واقع سرشار از آنتی اکسیدان ، خصوصا فلاونوئید است که به بهبود شرایط احساسی شما کمک می کند. البته این فواید را تنها می توانید از صورت طبیعی انگور دریافت نمایید.

آجیل خام

این مواد غذایی کوچک سرشار از فوایدی هستند که شما را وادار به خنده می کنند. میزان زیادی سروتونین ، هورمونی که در زمان افسردگی در بدن کاهش می یابد ، در آجیل وجود دارد. دانه های آجیل همچنین میزان زیادی آنتی اکسیدان و اسید چرب های مفید دارند. اما مراقب مقداری که مصرف می کنید باشید . از آنجایی که آجیل ها بسیار چرب هستند و کالری بالایی نیز دارند ، یک یا دو مشت آن کافی به نظر می رسد.

ماهی آزاد سالمون

سالمون یکی از بهترین مواد غذایی برای هم بهبود عملکرد مغز و هم وضعیت روحی و خلق و خو بشمار می رود. در این نوع از ماهی دو برابر دیگر منابع ، ویتامین B12 ، یعنی ویتامین ضروری برای از بین بردن افسردگی ، وجود دارد.

در تحقیقات ثابت شده، بدن بیمارانی که بیشترین ویتامین B12 را دارد، راحتتر از دیگران با افسردگی مبارزه می کنند و آن را شکست می دهند. همچنین ، بسیاری از اسید چرب های مفید برای مغز در سالمون وجود دارند که احساس شادی را به شما هدیه می دهند.

دانه کنجد

این دانه ی باستانی مدت ها برای ایجاد شادی و احساس خوشبختی استفاده می شده است. در واقع خواص کنجد از تیروزین موجود در آن سرچشمه می گیرد. این نوع از آمینواسید میزان دوپامین مغز را افزایش می دهد و هورمون شادی را به فعالیت بیشتری وادار می کند . این دانه ی بسیار کوچک اما جادویی در هورمون ها نیز تعادل ایجاد می نماید .

توت فرنگی

اما آخرین ماده ی غذایی از این لیست ، محبوب ترین نوع توت ها است . به طور کلی توت ها سرشار از مواد معدنی ، ویتامین و آنتی اکسیدان های مختلف هستند. به همین دلیل ، از قدرت بالای در مبارزه با انواع بیماری های مرتبط با مغز برخوردار است و این در حالی است که فعالیت هورمون شادی را نیز افزایش می دهند.

mahsho.com

t مواد غذایی شادی آور
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آسان ترین روش‌های کالری سوزی برای آدم های گرفتار!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *