مواظب باشید عکس دو بعدی است

t مواظب باشید عکس دو بعدی است

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

به هنگام عکاسی علاوه بر توجه به نور، موضوع و کادر بندی باید به نکات مهم دیگری هم توجه داشه باشید تا عکس خوبی بگیرید. دنیای واقعی ما سه بعدی است یعنی شما می توانید به راحتی فاصله ها را از هم تشخیص دهید و همین تشخیص فاصله به شما کمک می کند که به راحتی دست دراز کنید و لیوان آب را بردارید و یا از جوی آب بپرید اما وقتی به عکسی نگاه می کنید کادر عکس فقط طول و عرض دارد و دارای عمق نیست یعنی به طور واقعی نمی توانید دستتان را وارد کادر عکس کنید. ما در عکس عمق را به کمک نشانه های بصری تشخیص می دهیم مثلا به عکس زیر نگاه کنید. به کمک نور و نشانه های بصری تشخیص می دهید که بین اشیا فاصله ای وجود داشته است. شما می بینید که گل روی کلیدهای پیانو قرار گرفته است و خود گل نسبت به برگ هایش جلوتر است.

photo.nojavanha (12)

حالا اگر این نشانه ها را رعایت نکنید به خصوص موقعی که با لنز های تله عکاسی می کنید ممکن است دو شی ءای که فاصله زیادی هم از یکدیگر دارند نزدیک به هم دیده شوند و عکس را خراب کنند. عکس های زیر چنین وضعیتی را دارند.

photo.nojavanha (6)

photo.nojavanha (7)

photo.nojavanha (9)

photo.nojavanha (8)

photo.nojavanha (10)

photo.nojavanha (13)

photo.nojavanha (15)

photo.nojavanha (14)

photo.nojavanha (16)

photo.nojavanha (4)

photo.nojavanha (3)

اما به یاد داشته باشید اگر از همین نکته استفاده صحیح شود با برنامه ریزی می توان عکس های جالبی گرفت. عکس زیر نمونه ای از استفاده هوشمندانه از دوبعدی بودن عکس است. photo.nojavanha (5) photo.nojavanha (2) photo.nojavanha (11)

t مواظب باشید عکس دو بعدی است
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گرمای خطرناک زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *