موفقیت چشمگیر کتاب “داستان های طلایی” دانش آموز دبستانی

t موفقیت چشمگیر کتاب "داستان های طلایی" دانش آموز دبستانی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

مریلا موژانمریلا موژان دانش آموز دبستانی ساکن مشهد است که اولین کتابش با عنوان “داستان های طلایی” سال گذشته به چاپ رسید و در مدتی کوتاه به دلیل استقبال زیاد این کتاب به چاپ چهارم رسیده است.

کتاب دوم مریلا موژان نیز ماه آینده منتشر می شود و انتظار می رود موفقیتی مشابه را در پی داشته باشد.

نشریه اینترنتی نوجوان ها گفتگویی اختصاصی با این نویسنده کودک و همین طور کودک نویسنده داشته است که در قسمت زیر ارائه شده است:

– لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد این که چطور نویسنده شده اید توضیح دهید.

بنده مریلا موژان هستم و 12 سال دارم و در مقطع ششم دبستان مشغول تحصیل هستم. متولد شهر رشت هستم. پیش از این که به دنیا بیایم پدرم را از دست دادم و به همین خاطر هرگز پدرم را ندیدم. در حال حاضر با مادرم زندگی می کنم که مانند یک کوه پشت من ایستاده است و هم برایم پدری می کند و هم مادری. وقتی یک سال داشتم از رشت به تهران آمدیم و پیش دبستانی را در تهران گذراندم. سپس به شهر مقدس مشهد آمدیم تا در کنار آقا امام رضا (ع) باشیم و از آن زمان تاکنون در مدرسه دولتی مرضیه مدرسین ناحیه 5 آموزش و پرورش مشهد مشغول تحصیل هستم.

– اولین باری که متوجه شدید به نویسندگی علاقه دارید کی بود و کی برای اولین بار برای نوشتن قلم به دست گرفتید؟

از کلاس دوم دبستان شروع به نوشتن کردم و وقتی مادرم و مدیر مدرسه مان که خود نیز نویسنده هستند نوشته های من را دیدند من را تشویق کردند تا نویسندگی را جدی تر دنبال کنم. مدیر ناحیه 5 آموزش و پرورش مشهد نیز از مشوقان اصلی من بودند. من کل مطالب درسی یک سال تحصیلی را در 4 ماه اول سال یاد می گیرم و بعد از دی ماه تا شروع سال تحصیلی بعد را صرف نوشتن داستان و شعر می کنم.

– آیا تحصیل به این روش باعث افت تحصیلی شما نشده است؟

خیر. نمراتی که در تمام امتحانات می گیرم نمرات بسیار خوبی است.

– لطفا اولین کتاب خود را معرفی کنید و بفرمایید آیا در آینده نزدیک کتاب دیگری از شما منتشر خواهد شد؟

اولین کتاب بنده با عنوان “داستان های طلایی” سال گذشته یعنی وقتی کلاس پنجم بودم منتشر شد. این کتاب متشکل از 31 داستان و شعر در 152 صفحه است که توسط انتشارات دامینه واسع منتشر شد. این کتاب اکنون به چاپ چهارم رسیده است و تیراژ هر چاپ 3 هزار جلد بوده است. در این کتاب موضوعات و واژه هایی مانند دروغگویی، حسادت، نماز و خدا که توسط پدر و مادرها به بچه ها منتقل می شود را در قالب داستان و شعر مطرح کردم. کتاب دوم بنده نیز با عنوان “مرواریدهای زندگی” ماه آینده منتشر می شود که متشکل از 25 داستان و شعر است.

– به عنوان نویسنده ای که در دوران کودکی موفق شدید اول گام خود را با موفقیت بردارید چه احساسی دارید؟

از تمام دوستانی که پس از خواندن این کتاب با من تماس گرفتند و من را تشویق کردند تشکر می کنم. بسیاری از خوانندگان این کتاب پس از خواندن این کتاب از طریق تلفن و ایمیل با من تماس گرفتند و گفتند خواندن “داستان های طلایی” باعث شد تا چیزهای جالبی یاد بگیریم. بعضی از این دوستان می گفتند این که دیده اند یک دانش آموز هم سن و سال آن ها با موفقیت نویسنده شده است آن ها را نیز تشویق کرده است تا نوشتن را شروع کنند. افراد، مدارس و سازمان های دولتی زیادی از شهرهای مختلف با بنده تماس گرفتند و این کتاب را خریداری کردند که از همه آن ها هم به خاطر این استقبال دلگرم کننده تشکر می کنم.

– دوست دارید در آینده چه کاره شوید؟

خیلی دوست دارم در آینده مهندس شوم و بتوانم ساختمان های محکم و استوار درست کنم. البته تصمیم دارم همیشه به نویسندگی ادامه دهم.

دوستانی که تمایل به تهیه این کتاب دارند می توانند با سرکار خانم مهدخت فرغار، مادر خانم مریلا روژان، از طریق شماره تلفن 09111322330 تماس بگیرند.

t موفقیت چشمگیر کتاب "داستان های طلایی" دانش آموز دبستانی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مهارت خود مراقبتی - معرفی کتاب آوا در آینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *