می خواهم بینی ام را عمل کنم…

t می خواهم بینی ام را عمل کنم...
t می خواهم بینی ام را عمل کنم...

جراحی پلاستیک 

وقتی درباره جراحی پلاستیک داستان دیگری می شنوید به چه چیزی فکر می کنید؟آیا به این می اندیشید که باز یک بازیگر هالیوودی یا  بازیگر مشهور ایرانی جراحی پلاستیک انجام داده، یا شایعه در مورد فلان خواننده و.. جراحی پلاستیکی  عملی است که طی آن سایز اعضای بدن تغییر می کند و یا عضوی از بدن شبیه فلان بازیگر در می آید و…

t می خواهم بینی ام را عمل کنم...

این تصاویر و داستان ها در دنیای امروز ما بسیار عادی شده اند.اما بیایید این بار یک مطلب متفاوت را مطالعه کنیم:

جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک جراحی خاصی است که شامل تغییراتی در ظاهر و عملکرد اعضا مختلف بدن می گردد.

جوان شدن انسان با جراحی پلاستیکبازسازی

فرآیند بازسازی فرآیندی است که طی آن قسمتی از بدن تصحیح می شود یا بهبود می یابد.این جراحی ها شامل بازسازی اعضا بدن نیز می گردد. در شرایط مختلفی مانند بیماری های لب شکری ، ناهنجاری گوش ، تخریب قسمتی از بدن به دلیل گاز گرفتگی حیوانات ، صدمات ناشی از حوادث طبیعی یا تصادفات رانندگی یا انواع سوختگی ها از این نوع جراحی استفاده می شود.

t می خواهم بینی ام را عمل کنم...

 جراحی زیبایی

در این جراحی پلاستیک شکل و فرم قسمتی از بدن تغییر می کند. شایع ترین نوع این عمل مخصوصا بین جوانان عمل بینی است. از جمله مثال های دیگر برداشتن بافت های چربی و کوچک یا بزرگ کردن سایز اعضای بدن است. در واقع آن چنان که در ذهن ما می گذرداین جراحی به معنای واقعی جراحی نیست بلکه ممکن است یک بریدن و بخیه زدن معمولی باشد.

چرا نوجوانان و جوانان دوست دارند جراحی پلاستیک انجام دهند؟

درست است که برخی نوجوانان از این جراحی ها بی اطلاعند ولی گروهی دیگر کاملا از فرایند این نوع عمل آگاهی دارند. بر طبق تحقیقاتی که صورت گرفته نوجوانان تصور می کنند با اعمال جراحی مناسب تر به نظر می آیند و بیشتر می توانند در بین دوستانشان پر رنگ باشند دلیل دیگر راحت نبودن با یکی از اعضای بدن است.بیشتر جراحی های نوجوانان و جوانان شامل جراحی های بینی و لیزر کردن علامت های مادرزادی در بدن است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رفع کیست مویی و نکات مراقبتی بعد از درمان

t می خواهم بینی ام را عمل کنم...

آیا جراحی پلاستیک راه حل درستی است؟

 برخی از جراحی های پلاستیک باعث احیا زندگی و نجات جان انسانی میشود اما در مورد جراحی های پلاستیک  زیبایی چه؟ آیاعمل زیبایی برای نوجوانان و جوانان مفید است؟

t می خواهم بینی ام را عمل کنم...

حتما اطلاع دارید که هر عمل جراحی اثرات مثبت و در عین حال منفی به دنبال دارد. بیشتر جراحان در ابتدا با نوجوانان درمورد جراحی پلاستیک و دلایل آنها صحبت و مشاوره می کنند. هم چنین  که برخی جراحی ها با بهبودی ساده بخیه ها و از بین رفتن داروهای بیهوشی از بدن به پایان می رسند.اما برخی از جراحی های حتی بسیار ساده می توانند به مرگ انسان منجر شوند و بسیار خطرناک هستند. همه این موارد بستگی به شرایط عمومی بدن دارد. عمل های زیبایی روی نوجوانان در حال رشد ممکن است مشکل ساز شود.

مواردی که باید به خاطر داشته باشید

 هر نوجوان و انسان بالغی مختار است در مورد بدنش تصمیم گیری کند و همه دوست دارند کامل ، بی نقص و زیبا باشند اما برخی از این آرزوها و افکار به مرور زمان از بین می روند و باید به این اندیشید که انسان به خاطر رضایت خود تن به تیغ جراحی می سپارد یا به دلیل حرف ها و خوشایند دیگران. قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی پلاستیک با خود خلوت کنید و از خود بپرسید که دلیل اصلی شما از این تصمیم چیست و آیا این تصمیم ارزشش را دارد یا خیر.

برخی از اعضای بدن ما به مرور زمان تغییر می کنند و بزرگ یا کوچک می شوند و به طور مثال بینی نوجوانی که به نظر بزرگ می رسد به مرور زمان تغییر می کند و حتی شاید جذاب هم به نظر برسد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
عادات نادرستی که در مورد پوست باید از آن ها اجتناب کنید!(۱)

 برخی از تغییرات بدون عمل جراحی هم ممکن است ،مانند کسی که دوست دارد بافت چربی بدنش را با جراحی از بین ببرد. این هدف با قدری ورزش نیز قابل دستیابی است.

عمل هایی که موجب ضرر می شود

t می خواهم بینی ام را عمل کنم...

برخی جراحی ها علی رغم گفته جراحان پلاستیک موفقیت آمیز نیستند و عوارض جانبی دارند و برگشتن عضو کوچک کرده به حالت اول و … را موجب می شوند.

برخی افراد با وجود انجام اعمال مختلف از خود راضی نمی شوند. این چنین مشکلاتی با جراحی هم ختم به خیر نخواهد شد . به این گونه افراد پیشنهاد می کنیم با مشاور یا بزرگترها در مورد احساسشان صحبت کنند و مشورت بخواهند.

متاسفانه مواردی هم بوده است که عمل جراحی زیبایی باعث مرگ فرد شده است. بنابراین خوب فکرکنید و همانطور که گفته شد مشورت بگیرید تا ببینید آیا ارزشش را دارد؟!!!!

فیلم عمل بینی

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

 

 

t می خواهم بینی ام را عمل کنم...
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “می خواهم بینی ام را عمل کنم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *