نام شهرهای دنیا از کجا آمده است؟

نام شهرهای دنیا
t نام شهرهای دنیا از کجا آمده است؟

تا به حال فکر کرده اید نام شهر های دنیا و کشورها از کجا آمده اند و چه معنایی دارند؟ پشت پیدایش نام شهر های دنیا و کشورها داستان های جالبی نشسته است. ریشه یابی نام شهر های دنیا جالب است. تعدادی از آن ها را باهم بخوانیم.

آنگویلا

انگویلا

کشوری کوچک با مساحتی برابر با 91 کیلومتر مربع در دریای کارئیب است. وقتی کریستف کلمب برای اولین بار به این جزیره رسید، چون آن را به شکل یک قطعه خشکی دراز و باریک در میان آب دید، انگویلا به معنای دراز و باریک نامید. نام این جزیره در زبان فرانسوی و ایتالیایی هم همین معنی را می دهد.

آرژانتین

ریشه یابی نام شهر های دنیا

وقتی کاشفان اسپانیایی و پرتقالی در سده 1500 میلادی به آرژانتین رسیدند، از طریق رودخانه ای که در آن جا وجود داشت با قبایل بومی تجارت کردند و مقداری نقره به دست آوردند. برای همین نام این سرزمین را رودخانه نقره ای نامیدند. آرژانتین در زبان لاتین به معنای نقره است.

اتریش

اتریش

کشوری که امروزه با نام اتریش می شناسیم در گذشته بخشی از کشور آلمان بوده است و از آن جا که این بخش کشور در شرق آلمان قرار گرفته بود به همین نام خوانده می شد. بعدها نیز که کشوری مستقل شد باز هم به همین نام اتریش خوانده شد. اتریش در زبان آلمانی به معنی قلمرو شرقی پادشاهی است.

برزیل

ریشه یابی نام شهر های دنیا

کشوری است که با جنگل های انبوه پوشیده شده است و بخش مهمی از این جنگل ها را درختانی تشکیل می دهند که شیره ای سرخ رنگ ترشح می کنند. این درخت پو- برزیل نام دارد. نام کشور برزیل از نام این درخت گرفته شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سال جدید را با توصیه های آدم موفق ها شروع کنید!

پرتقالی ها سال ها برای استفاده تجاری از این درختان برزیل را اشغال کرده بودند و این استعمار تا زمان استقلال برزیل ادامه داشت.

کاستاریکا

کاستاریکا

وقتی کریستف کلمب به سواحل کاستاریکا رسید و جنگل های بارانی و انبوه آن را دید با خود فکر کرد که این منطقه باید سرزمینی پر از ثروت باشد. بنابراین این سرزمین را کاستاریکا نامید که در زبان اسپانیایی به معنای ساحل ثروتمند است.

گرینلند

t نام شهرهای دنیا از کجا آمده است؟

این سرزمین که به معنای سرزمین سرسبز است در حقیقت منطقه ای پوشیده از یخ و برف در اقیانوس منجمد شمالی است و هیچ سرسبزی ای ندارد.

ماجرای نامگذاری این منطقه به شخصی به نام اریک سرخ برمی گردد که از خاک ایسلند به این منطقه تبعید شده بود. او برای فریب دادن مهاجرین و کشاندن آن ها به این زمین سراسر از برف و یخ این نام فریبنده را برای آن انتخاب کرد.

این منطقه به جز چند نقطه کوچک که ساکنین معدودی دارد به طور کلی خالی از سکنه است.

اکوادور

ریشه یابی نام شهر های دنیا

اکوادور کشوری است که خط استوا از آن عبور می کند و به زبان اسپانیایی به معنای محل عبور خط استواست.

جزایر فیجی

فیجی

کاپیتان جیمز کوک انگلیسی در قرن 18 میلادی بسیاری از جزایر را کشف کرد و به همراه خود تعدادی از افراد بومی، ادویه و مواد معدنی آن ها را به اروپا برد.

کاپیتان در بین راه از قایقرانی نام خانه ها را پرسید. وقتی قایقران نام آن را گفت، کاپیتان مانند کسی که با کلمه ای بیگانه مواجه شده باشد کلمه را اشتباه شنید و همین نام اشتباه یعنی فیجی روی جزایر باقی ماند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نور خورشید و رازهای سلامت که احتمالا نمی دانید!

 جمال رادفر

  • چیزهایی که در کشور چین ممنوع است

t نام شهرهای دنیا از کجا آمده است؟
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *