نرمش های گردن

t نرمش های گردن

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

ورزشبرای نرمش های گردن بسیار مراقب باشید زیرا حرکت اضافی یا یک حرکت غلط می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. نرمش عضلات گردن موجب راحتی و گردش خون در بدن می باشد. انجام این حرکات نرمشی باعث نشاط و انرژی برای شما دوستان نوجوان است. بنا براین توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که با ما همگام شوید و روز تان را پر انرژی آغاز کنید. حتی هنگامی که از درس خواندن ممتد خسته می شوید انجام برخی حرکات نرمشی نشسته برای شما بسیار مفرح خواهد بود.

دراین نوع نرمش سر باید موازی بدن و دست ها در امتداد شانه به حالت کاملا کشیده باشد.

گردن را به آرامی به جلو سپس به عقب حرکت دهید تنفس را به صورت معمولی ادامه دهید. سعی کنید شروع هر نرمشی به ویژه نرمش گردن با تنفس عمیق و آرامش انجام شود.

توصیه می شود برای انجام این نرمش ثانیه ها را با ثانیه شمار نگه دارید، برای هر حرکت 10 ثانیه کافیست.

به آرامی گردن را یک بار به سمت راست و یک بار به طرف چپ خم کنید و چند ثانیه در همان حالت باقی بمانید.

پس از هر حرکت با نوک انگشتانتان عضلات اطراف گردن را به نرمی ماساژدهید.

نکته: شما همچنین می توانید این تمرین را با قرار دادن دست های خود در دو طرف سر نیز انجام دهید. ابتدا یک طرف و سپس سمت مخالف.

برای انجام این حرکت با استفاده از دست ها سعی کنید دست مخالف هر جهت را استفاده کنید به طور مثال گردن را به آرامی به سمت چپ خم کنید و دست راست را کنار عضلات نگه دارید و بالعکس.

درطی انجام حرکات تنفس عمیق را انجام دهید.

نکته : شما همچنین می توانید این تمرین را با قرار دادن هر دو دست خود به جلو و سپس به پشت سر خود نیز انجام دهید. ابتدا یک طرف و سپس سمت مخالف.

نکته: این نوع حرکت نرمشی از تنوع بسیار برخوردار است شما نیز می توانید با استفاده از خلاقیتتان انواع دیگر را نیز به وجود آورید اما در انجام هر نوع حرکت ورزشی بسیار مراقب عضلات و رباط های حساس بدن خود باشید.

 

t نرمش های گردن
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
توصیه‌هایی برای ورزش صبحگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *