اثبات قانون نسبیت توسط آلبرت انیشتین

نظریه نسبیت
t اثبات قانون نسبیت توسط آلبرت انیشتین

نظریه نسبیت خاص چیست؟

در اصل نظریه نسبیت خاص انیشتین با نظریه‌ جاذبه‌ ای که نیوتن مطرح کرد در تضاد و تفاوت بود. نکته اصلی که این تفاوت را شک می داد، انفجار خورشیدی و سرانجام زمین بود.

همین مساله بود که انیشتین را به فکر ۸ ساله فرو برد. او تنها فردی است که در این مدت طولانی مشغول تحقیق روی نظریه نیوتن بود. در این روزها که او مشغول کار و فکر بر روی نظریه نسبیت خود بود، دنیا وارد عرصه‌ جدید خود در زمینه فیزیک می شد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

در این برهه پایه های ساختار اتمی کشف شده بود و روزهای اولیه مکانیک کوانتوم به سرانجام می رسیدند. او خود را از این نوآوری ها عقب نکشید بلکه پیشرو این دستاورد های عظیم بود اما فکرش همچنان بر روی نظریه خود متمرکز باقی ماند.

در سال ۱۹۱۵ و بعد از دو سال وقت گذاشتن در مورد ریزه کاری های نظریه اش تقریبا خود را آماده ارائه می دانست و یک سخنرانی در آلمان ترتیب داد. یکی از مدعوین این مجلس دیوید هیلبرت بود که به عنوان بزرگترین ریاضی دان زمان خود شناخته شده است. بعد از اتمام سخنرانی شخص انیشتین متوجه دو اشکال در کار خود شد.

یکی این که ایده‌ آن درست بود اما قالب فکری انیشتین درباره این موضوع نادرست بود.

دومین مورد این بود که بعد از اتمام جلسه سخنرانی نامه ای از شخص هیلبرت دریافت کرد، به این مضمون که من به کار شما علاقه مند شده ام اما به نظر من روش شما اشتباه است، بنابراین خودم تصمیم گرفتم تا بر روی آن کار کنم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آب؛ اسرارآمیزترین ماده موجود بر روی زمین

نظریه نسبیت خاص

e=mc2

در این مدت هشت سال فکر و کار انیشتین را نادیده گرفته بودند. اما یک باره و با روشن شدن چراغ های زیادی در ذهنش بزرگترین ریاضی دان تاریخ آن روز را در مقابل خود ایستاده دید.

او با تلاش شبانه روزی و بسیار سخت سعی کرد، اشکالات کارش را برطرف کند. و در نهایت ۴ سخنرانی در مدت ۴ هفته برنامه ریزی کرد. تا برای اعضای فرهنگستان علوم پروس که اعضای آن متشکل از بزرگترین دانشمندان زمان خود بودند، داشته باشد. و در هر سخنرانی مطلبی بر مطالب اصلی می افزود. او باید کاری می کرد که نتیجه ای که در مدت ۸ سال نتوانسته بود به آن برسد، در مدت ۴ هفته بتواند به سرانجام برساند.

این فشار در زمانی بود که نامه هایی که از هیلبرت دریافت می کرد. با این مضمون که او در مسیر درست قرار گرفته است. و این خود استرس انیشتین را بیشتر می کرد. در نهایت او توانست قبل از هفته چهارم و سخنرانی آخر خود اعلام کند که مشکل نظریه عام خود را برطرف کرده است.

سوسن قریشی

t اثبات قانون نسبیت توسط آلبرت انیشتین
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *