هدایت و حمایت مردم درس بزرگ عاشورا

عاشورا
t هدایت و حمایت مردم درس بزرگ عاشورا

عاشورای حسینی

ایام عاشورای حسینی است. قیامی که درس هدایت و حمایت از مردم را به ما داد، هرگز از یادها نخواهد رفت، هم چنانکه زینب کبری(س) در بارگاه یزید فرمودند: به خدا قسم هرگز نمی توانی(نه تو و نه دیگران) یاد و خاطره ما را از تاریخ و اذهان پاک کنی.
به همین مناسبت تا پایان ماه محرم نکاتی از این نهضت عظیم و پیام های آن را برای شما دوستان عزیز بیان می کنم.

 

هدایت
السلام علیک یا اباعبدلله

وظیفه هدایت و حمایت مردم

حضرت اباعبدالله در راستای تحقق دو اصل هدایت مردم و حمایت از مردم هر آن چه داشت نثار کرد تا این دو موضوع فرهنگی و اجتماعی را تحقق بخشد و جامعه بشری موحد شود و خدایی بیندیشد.

این هدف را خداوند کریم در قرآن در قالب سیره پیامبران بیان فرموده است. انبیای الهی این وظیفه را عمل کردند و حسین ابن علی علیه السلام هم که وارث همه انبیاست به طور کامل و واضح به این سیره عمل کردند. برای این کار سالار شهیدان مردان، زنان، کودکان، سالمندان و… را با خود به کربلا آوردند تا ثابت کنند هر کس می فهمد باید برای هدایت جامعه و حمایت مردم در مسیر توحید گام بردارد.

پیام عاشورا یک پیام زنده

در بسیاری از سخنرانی ها چه در زمان معاویه و چه در زمان یزید حضرت به این امور پرداختند. و حتی پیک هایی مانند حضرت مسلم، قیس ابن مسهر و… را به شهرها اعزام کردند تا این پیام را ابلاغ کرده باشندو به مردم برسانند. این هدف نشان می دهد پیام عاشورا یک پیام زنده، جاویدان، به روز و جهانی است. که همگان می توانند بفهمند و طبق رهنمود آن حضرت حسینی بیندیشند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کنار گذاشتن افکار منفی، با حذف باورهای غیرمنطقی

تلخیص شده و برگرفته با دخل و تصرف از بیانات آیت الله جوادی آملی

 

t هدایت و حمایت مردم درس بزرگ عاشورا
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *