هفت بازی جالب و مناسب برای روزی که به پیک‌نیک می‌روید

t هفت بازی جالب و مناسب برای روزی که به پیک‌نیک می‌روید

معرفی بازی جالب و مهیج (1)در این بخش، چند فعالیت و بازی جالب بیرون از خانه و در طبیعت به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید به کمک آن کودکان خود را در سرگرم کنید:

دست بزن و بگیر

وسایل مورد نیاز: (فقط یک توپ به همراه چند بازیکن)

همگی در کنار هم به شکل یک دایره بایستید. یک نفر که توپی در دست دارد، در وسط این دایره قرار می‌گیرد و توپ را به شکل اتفاقی به سمت یکی از دوستانش که در اطراف خود پرت می‌کند. کسی که توپ به سمتش پرتاب شد باید پیش از گرفتن توپ، دست بزند. اگر قبل از این که دست بزند، توپ را بگیرد، بازنده شده و باید یکی از دست‌هایش را در پشتش پنهان کند. بازی ادامه پیدا می‌کند. اگر توپ دوباره به سمت همان کسی که فقط با یک دست بازی می‌کند (یک بار باخته است)، پرتاب شود، او باید بتواند توپ را با همان یک دست خود بگیرد. اگر توانست توپ را بگیرد، می‌تواند دوباره با هر دو دست به بازی ادامه دهد ولی اگر نتوانست و توپ به زمین افتاد، از بازی بیرون می‌رود.

والیبال پتویی

وسایل مورد نیاز: دو عدد پتو

در پیک‌نیک ممکن است همیشه توپ همراه نداشته باشید یا بازی با توپ برای کودکان کوچک تر خطرناک باشد. اگر پتو یا زیرانداز به همراه دارید، دو عدد پتو را بردارید و به شکل توپی مچاله کنید. به دو گروه تقسیم شوید و توپ پتویی را به سمت هم پرتاب کنید و اجازه ندهید توپ پارچه‌هایتان به زمین بیفتد. درست مانند والیبال!
به پیک‌نیک می‌روم…
به شکل یک دایره در کنار هم بنشینید. نفر اول باید با صدای بلند بگوید:
«به پیک‌نیک می‌روم و با خودم یک…»
کسی که در کنار او نشسته است باید آن جمله را تکرار کند و در ادامه یک کلمه به جمله‌ او اضافه کند. مانند:
«به پیک‌نیک می‌روم و با خودم یک چتر می‌برم…»
نفری بعدی باید جمله‌ی دو نفر قبل را ادامه دهد و خودش نیز یک کلمه دیگر به آن اضافه کند. مانند:
«به پیک‌نیک می‌روم و با خودم یک چتر و یک توپ می‌برم…»
نوبت به هرکسی که می‌رسد باید جمله‌ قبلی را کامل تکرار کند و خودش هم کلمه‌ای به آن جمله بیافزاید. با طولانی‌تر شدن جمله، بازیکن‌ها یکی‌یکی واژه‌هایی را فراموش می‌کنند. با جا انداختن یک کلمه، فرد از بازی بیرون می‌رود. برنده‌ بازی کسی است که بتواند بدون فراموشی همه‌ کلمه‌ها را پشت هم تکرار کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین مقاصد سفر برای مرداد ماه کدام هستند؟

شکار در طبیعت

پیش از رفتن به طبیعت، تصویرهایی از انواع مختلف برگ‌ها، پرها، سنگریزه‌های رنگارنگ و هرچیزی که در طبیعت می‌توان یافت، روی کاغذی چاپ کنید. نام این کاغذها «برگه‌های شکار طبیعت» است. به هریک از بازیکنان یکی از این برگه‌ها داده می‌شود. بازیکنان باید در طبیعت به دنبال تصویر درون برگه‌ها بگردند. نخستین کسی که بتواند همه‌ این تصویرها را در طبیعت پیدا و جمع‌آوری کند، برنده‌‌ بازی است.

دو حقیقت، یک دروغ

اگر دوست دارید در پیک‌نیک خیلی چیزها درباره‌ هم بدانید، این بازی مناسب است. هریک از بازیکنان درباره‌ خودش دو حرف حقیقت و یک حرف دروغ به دوستان دیگرش بگوید. دوستانش باید حدس بزنند کدام حرف‌ها حقیقت بود و کدام یک دروغ؟!
با انجام این بازی می‌فهمید دوستانتان چقدر شما را می‌شناسند!

بشقاب میوه

به شکل دایره‌وار بایستید. نام چهار میوه را انتخاب کنید و سپس هریک از بازیکنان، نام یکی از این میوه‌ها را برای خود انتخاب کند (نام افراد حتما از میان این ۴ میوه انتخاب شده باشد؛ حالا ممکن است ۳ نفر پرتقال، ۳ نفر هلو، ۳ نفر موز و ۳ نفر سیب داشته باشید). پس از انتخاب اسم‌ها، یک نفر، نام میوه‌ای را بلند می‌گوید، افرادی که به نام آن میوه نام‌گذاری شده‌اند، باید سریع جای خود را با هم عوض کنند. اگر یکی از بازیکنان به جای گفتن نام میوه، بگوید «بشقاب میوه» همه‌ بازیکنان باید جای خود را تغییر دهند. این بازی هیچ برنده یا بازنده‌ای ندارد اما با انجام آن هیجان و خنده‌ زیادی را تجربه خواهید کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کوه دماوند؛ بلندترین کوه ایران

قایم باشک با توپ کوچک

یک نفر با توپ کوچکی که در دست دارد، چشمانش را می‌بندد تا دوستانش هریک در جایی از طبیعت قایم شوند. وقتی همه پنهان شدند، شروع به پیدا کردن دیگران می‌کند. نخستین کسی را که پیدا کند، باید توپ کوچک را به سمت او پرتاب کند. اگر توپ به او برخورد کند، نوبت اوست که به دنبال باقی دوستانش که قایم شده‌اند، بگردد. اگر او هم بتواند یکی از دوستان دیگرش را پیدا کند و توپ کوچک را به او بزند، کسی که توپ به او خورده، باید به دنبال باقی بازیکنان بگردد.
این بازی آن قدر ادامه پیدا می‌کند تا بالاخره آخرین نفر هم پیدا شود.

ketabak.org

 

t هفت بازی جالب و مناسب برای روزی که به پیک‌نیک می‌روید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *