همدلی مردم برای نجات کره زمین 

نجات زمین
t همدلی مردم برای نجات کره زمین 

نجات کره زمین

این روزها اخبار گوناگونی از قطع جنگل ها، آلودگی آب ها، افزایش استفاده از پلاستیک، گرمایش زمین و …. می شنویم.  خبرهای وحشتناکی  که برای ما و کره زمین است. اما خبرها همیشه هم به این بدی نیستند. انسان های زیادی نیز هستند که به فکر نجات کره زمین از آلودگی های زیست محیطی افتاده اند، و کارهای بزرگی انجام داده اند. این خبرهای خوب به ما امید می دهد که هنوز هم می توان با همکاری و همدلی برای نجات کره زمین کاری کرد.

مردی که در چهل سال گذشته هر روز درخت کاشته است

زمین

این مرد هندی چهل سال از عمرش را صرف کاشتن درختان در این جنگل کرده است. او هر روز یک درخت می کارد و در نتیجه اکنون 360 هکتار را درخت کاشته است. وی می خواهد تا آخرین لحظه عمرش به این کار ادامه دهد. جنگلی که او ایجاد کرده است اکنون محل زندگی صدها حیوان گوناگون است.

استفاده از دانه های آووکادو برای ساخت قاشق و چنگال 

نجات کره زمین

شرکتی مکزیکی در اقدامی ابتکاری به جای استفاده از پلاستیک از دانه های آووکادو؛ برای ساخت قاشق و چنگال یک بار مصرف استفاده کرده است. مکزیک 50 درصد از آووکادو جهان را تولید می کند. اما هر روزه دانه های این میوه در ضایعات دور ریخته می شوند. اما اکنون با این طرح علاوه بر استفاده از دانه این میوه، پلاستیک کم تری نیز مصرف می شود.

بزرگ ترین پروژه پاک سازی دنیا 

نجات کره زمین

بخشی از ساحل دریا در شهر بمبئی به شدت به زباله ها آلوده شده بود. گروهی 1000 نفره داوطلب پاک سازی این ساحل شدند. آن هادر بزرگ ترین پروژه پاک سازی سواحل دنیا توانستند بیش از 5/3 تن زباله را از این ساحل جمع آوری کنند. اکنون این ساحل یکی از مکان های گردشگری این شهر به شمار می رود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نقاشی صرفه جویی در آب

بسته بندی گیاهی برای نوشابه ها 

زمین

سالیانه حدود یک میلیون پرنده و جاندار دریایی در میان حلقه بسته بندی قوطی های نوشابه به دام می افتند و از بین می روند. اکنون شرکتی در فلوریدا برای پایان دادن به این فاجعه، از ماده گیاهی که عمدتا از باقیمانده جو و گندم ساخته شده است؛ برای بسته بندی قوطی ها در کنار هم استفاده می کند، این ماده به راحتی در طبیعت از بین می رود و برای جانداران خطری ندارد.

مدال های بازیافتی المپیک 2020

مدال های بازیافتی المپیک 2020

سالیانه 45 میلیون تن وسایل الکترونیکی به زباله ها ریخته می شوند و فقط 20 درصد از آن ها بازیافت می شوند و بقیه باعث آلودگی محیط می گردند. حالا ژاپنی ها به فکر افتاده اند که حتی جوایز المپیک 2020 را از مواد بازیافتی بسازند و بسیاری از ژاپنی ها داوطلبانه وسایل الکتریکی بی مصرف خود را به این پروژه اهدا کرده اند.

کاشت 10 میلیارد درخت 

دولت پاکستان در نظر دارد در طی 5 سال بیش از 10 میلیارد اصل درخت بکارد و به این ترتیب بتواند با جلوگیری از سیل افزایش دما به زندگی مردم کمک کند.

 

t همدلی مردم برای نجات کره زمین 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *