ویروس و راههای مقابله با آن (۱)

t ویروس و راههای مقابله با آن (1)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

antivirus.nojavanha (2)

­­­شاید تا به حال با این مورد زیاد برخورد کرده باشید که می گویند سیستمی ویروسی شده است .اما شاید تا به حال شما به این نکته توجه نکرده باشید که ویروس چیست و از چه راه هایی می تواند سیستم شما را آلوده کند . این مهم نیست که سیستم شما چه چیزی باشد حتی موبایل هم می تواند از طریق ارسال فایلهای متفاوت ویروسی شود .اما برای هر مشکلی می توان به دنبال یک راه حل بود و تنها راهی که برای این مشکل می توان  در نظر گرفت استفاده از آنتی ویروس می باشد اما در ابتدا توضیحی در مورد اینکه ویروس چیست و چگونه می توانیم آن را تشخیص دهیم و یا بهتر بگوییم چگونه می توان متوجه شد که سیستمی ویروسی شده است .

antivirus.nojavanha (1)

ویروس چیست؟ آن هایی که فقط با کامپیوتر کار می کنند و تخصص خاصی در مورد آن ندارند دیدگاه متفاوتی دارند .شاید ویروس را حشره ای در نظر بگیرند که وارد سیستم شده و باعث خرابی آن می شود اما افراد متخصص به آن به عنوان یک برنامه عامل نگاه می کنند این به چه معناست؟ به عبارتی ویروس یک برنامه می باشد که برای تخریب فایل های اساسی سیستم استفاده می شود بعضی از این برنامه ها می تواند توسط یک فرد عادی و یا یک فرد متخصص به منظور خراب کاری در قسمتی از سیستم شخص دیگر نوشته شود .

antivirus.nojavanha (3)

این ویروسها زمانی که وارد سیستم می شوند جای فایل واقعی می نشینند و خود را به سیستم معرفی میکنند اما چون ممکن است نام آن ها دقیقا مانند نام یک فایل اصلی نوشته شده باشد سیستم آن فایل ویروسی را به عنوان یک فایل معمولی تشخیص داده و آن را اجرا می کند و به همین دلیل کار اصلی سیستم دچار مشکل می شود چون این فایل محتوی فایل قبلی را ندارد بلکه یک سری کار های نا مفهوم برای آن نوشته شده است .همیشه نیز برای مشکلی راه حلی وجود دارد …

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
به آسانی نقاشی باحال و پیچیده بکشید

antivirus.nojavanha (4)

ادامه دارد…

t ویروس و راههای مقابله با آن (1)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *