پای پیاده به سمت کربلا

پای پیاده به سمت کربلا
t پای پیاده به سمت کربلا

راستی چه کسی اولین بار گفت: «کل روزها عاشوراست و کل زمین ها کربلاست»؟ چه کسی توانسته بود عمق و وسعت این واقعه ی مهم را اینطور کوتاه و فقط در یک جمله بیان کند؟ این جمله را می توان در مورد اربعین نیز به کار برد. در اربعین نیز می توان گفت کل زمین ها کربلاست. ما با راهپیمایی های اربعینی مان، با راهپیمایی جاماندگان، نشان می دهیم در اربعین نیز کل زمین ها کربلاست.

از سال 1388 حرکتی خود‌جوش و مردمی در کشور‌مان اتفاق افتاده است. مردم چند روز پیش از فرا‌رسیدن اربعین پای پیاده به سمت کربلا به راه می‌افتند تا در روز اربعین آن‌جا باشند. در این راهپیمایی علاوه بر مسلمانان ایران، مسلمانان عراق و کشور‌های دیگر هم حضور دارند.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

اما طرح جاماندگان اربعینی نیز راهی زیبا برای ابراز ارادت به امام حسین(ع) و بزرگ داشتن روز اربعین است. در این طرح مردمی که نتوانسته اند همراه با سایر راهپیمایان اربعینی به سمت کربلا بروند، در شهر خود راهپیمایی انجام می دهند و با این روش به خیل زائران اربعینی کربلا می پیوندند.

 

کربلا

شاید برایت جالب باشد که بدانی پیاده‌روی روز اربعین قدمتی به اندازه خود واقعه دارد. بنیان‌گذار اصلی سنت زیارت اربعین با پای‌پیاده، «شیخ جابر‌بن‌عبدالله انصاری» است. او در سال 61 قمری به همراه شاگردش از مدینه به عراق رفت و روز بیستم صفر(روز اربعین) به کربلا رسید.

بد نیست بدانی در سال 2014 نشریه آمریکایی «هافینگتون پست» به پیاده‌روی عظیم اربعین اشاره کرد و نوشت: «اگر می‌خواهی اسلام حقیقی را بشناسی، به زیارت اربعین برو زیرا مراسم ارزش‌ها و الگو‌ها است.»

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مثال هایی از جمله سازی با ز برای کلاس اول

روستای طویریج

حالا که حرف از عزاداری برای امام حسین(ع) شد خوب است به رسم عزاداری جالب مردم روستای «طویریج» هم اشاره کنیم. این روستا در ده کیلومتری کربلا قرار دارد و مردم آن در ظهر روز عاشورا با سر‌و‌پای برهنه و دوان‌دوان از آن‌جا به سمت کربلا می‌دوند. آن‌ها این حرکت را از همان سال واقعه یعنی سال 61 انجام می‌دهند.

آن سال خبر واقعه به مردم روستا رسیده بود و آن‌ها برای یاری امام حسین ع و یارانش به سوی کربلا دویدند اما دیر رسیدند. حالا آن‌ها هر‌سال ظهر روز عاشورا پای پیاده از روستایشان به سمت کربلا می‌دوند و صدای رسای «واحسین واحسین» شان همه‌جا را پر می‌کند.

یاسمن رضاییان

 

انشا در باره پیاده روی اربعین حسینی

t پای پیاده به سمت کربلا
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *